Ik doe toch iets verkeerd volgens mij

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » di 20 sep 2005 23:31

Serena schreef:maar Jewel, draag jij wel je eigen sieraden dan?

want als je dat doet, is het ook een stukje reklame!
Ja, dat doe ik wel...., maar daar moet ik dus echt bij nadenken om ze om te doen :oops: Erg hè?
Binnenkort hebben we weer veel feestjes, dus dan kleed ik mij deftig en draag mijn sieraden :wink:
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Serena
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Serena » wo 21 sep 2005 00:40

goed zo!!! :wink:
Afbeelding *SHABBY**

la-luna
Bead Starter

Bericht door la-luna » wo 21 sep 2005 11:53

In sommige bibliotheken kun je ook exposeren, misschien ook bij jou in de buurt???????

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Fairy » wo 21 sep 2005 13:51

Hoelang ben ik nou al aan het hannessen? Anderhalf jaar? Zoiets denk ik. Verkoop schiet maar niet op.
Krijg ik deze week ineens 2 uitnodigingen om op een markt te staan en om een sieradenparty te geven. Nou zeg..... Ben benieuwd wat er allemaal werkelijkheid van wordt en wat het opleverd (zowel financieel als gevoelsmatig) Ik zeg dit zo voorzichtig omdat het nog in de Brainstorm-fase zit.

Wordt mijn geduld (en wanhoop) nou toch nog eens beloond :?:

Lieve groet van Fairy

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » wo 21 sep 2005 14:16

Ja.... ik moet het ook wel even de tijd geven natuurlijk.
Ik heb mij inmiddels (weer) aangemeld bij Adwards van Google. Die tip staat hier ook ergens in het topic, maar ik heb dat vroeger ook al eens gedaan met iets anders.

Ik heb inmiddels gezorgd dat men zich kan aanmelden voor mijn nieuwsbrief en nu maar hopen dat er veel aanmeldingen binnen komen. (ik heb er al 18 in een par dagen tijd, dus da's niet slecht volgens mij) Ik heb imiddels een redelijk aantal vermeldingen op startpagina's. Ik heb contact gezocht met een tijdschrift (daar horen jullie denk ik binnenkort misschien wel meer over)

En zo ben ik constant bezig....
Ik heb nog gedacht iets aan mijn lay-out te doen, maar daar twijfel ik nu toch sterk over..... Het past in de stijl vind ik persoonlijk, ook al komt het misschien te chique over. Maar ik krijg zoveel complimenten over de site, dat ik niet weet of een verandering wel gunstiger uitpakt.

Ik ben bezig met veel nieuwe sieraden. In mijn eigen stijl, maar wel wat eenvoudiger rijgwerk en wat minder royaal materiaalgebruik, wat ervoor zorgt dat de prijzen wat antrekkelijker worden. Ook maak ik nu colliers, armbanden en oorstekers apart, wat natuurlijk ook voor de knip kan schelen :wink:

Ondertussen werk ik ook nog aan mijn patronen....Pfffff..... ik heb het er maar druk mee :lol:
Vervelen doe ik mij iig niet :wink:

irisje
Bead Believer

Bericht door irisje » wo 21 sep 2005 14:23

als ik mijn mening mag zeggen, aan de layout zou ik toch echt nie komen!!!! de site is toch prachtig zo!!!
héél chique, maar zo zijn je sieraden ook, dus ik zie daar geen probleem hoor!!!
als er iets is waar je zeker niet over moet twijfelen dan is het dat wel, nie aan veranderen meisje, lijkt me een slecht idee....
en voor de rest zit je precies nie stil, dus het komt wel, er blijven in geloven!!!
ben al reuze benieuwd om je nieuwe sieraden te zien!!!

iedje
Bead Lover

Bericht door iedje » wo 21 sep 2005 14:34

Wauw je bent echt heel wat van plan!

toch een aantal tips

1. verander niets aan de lay out van je website! Deze lay out past bij jou en een lay out verandert niets aan de verkoop

2. Neem niets ineens teveel hooi op je vork :P Het lijkt nu allemaal leuk maar je moet er ook de tijd voor hebben...

3. verander niet te veel aan je sieraden. Als je nl. teveel verschil hebt in prijs en sieraden nemen mensen je misschien niet meer serieus.

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » wo 21 sep 2005 16:27

Bedankt voor de tips... meer zijn altijd welkom.

Over de lay-out.... ik dacht (en iemand anders ook) dat het misschien zou afschrikken..... te klassiek misschien? Maar inderdaad, als je het plaatje in zijn geheel ziet, past het allemaal bij elkaar, dus een verandering is denk ik moeilijk en voorlopig houd ik het ook zo. Ben eigenlijk toch wel blij dat de meeste zeggen om het niet te doen, want ik zou eigenlijk niet eens weten wat ik dan moest.

Ik heb het druk, maar laat mij niet gek maken. Zo weet ik dat er mensen niet kunnen wachten tot ik met mijn patronen online kom, maar ik kan geen ijzer met handen breken. Ik doe mijn best en meer dan dat kan ik ook niet doen. (ook al zou ik dat wel graag willen)

En ik verander niets aan mijn sieraden :wink: Maar een los collier kost natuurlijk minder dan een hele set en aangezien ik voornamelijk alleen maar sets had, leek het mij ook wel verstandig om maar eens (snel) te beginnen aan losse colliers, armbanden en oorstekers.
En nu maak ik ook (weer) wat colliers die wat sneller te dragen zijn, dus iets minder uitbundig. :D Persoonlijk vind ik het lieve, tijdloze, licht klassieke colliers en armbandjes :wink:
Jullie zulen ze binnenkort wel zien :)

PetraDae
Bead Discoverer

Bericht door PetraDae » ma 10 okt 2005 08:57

Hoi,
Ik was even benieuwd hoe het ging. Ook heb ik uitgebreid je site zitten bekijken en kwam op een misschien vreemd idee!
Als je nou eens wat fotos van je creas aan Swarosky zelf op stuurde. Ze zijn mooi genoeg om voor hun reclame te maken! Je weet nooit!

groetjes Petra en heel veel succes!

Biancie
Bead Interested

Bericht door Biancie » ma 10 okt 2005 09:48

Hoi! Ik las dit topic en ik dacht, misschien kun je nog wel een tip gebruiken ;)

Ik heb een tijdje voor een PR-bureau gewerkt en maakte daar heel veel bebruik van de website http://www.missmag.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Op deze website staan zo goed als alle tijdschriften, glossy's en kranten van Nederland, met een beschrijving van doelgroep, oplage, aantal keer dat het uitkomt per jaar, enz. Je kunt zoeken op trefwoord, maar bijv ook op doelgroep.

Bij het bureau waar ik werkte ging het genereren van free publicity als volgt: Er werd een persbericht opgesteld, met een pakkende tekst, wie ben jij, wat is je product, waarom wil je klant juist jouw product, je kent dat wel. In een mooie layout (het liefst iets wat past bij je website, in jouw geval!) met een mooie gedetailleerde foto van één van je creaties erbij en de link naar je website en je emailadres mochten ze extra beeldmateriaal willen hebben. Dat persbericht werd verstuurd naar alle relevante kranten, tijdschriften enz. Dat kun je gewoon per email doen, maar je kunt er ook heel veel werk van maken door er iets heel chiques van te maken en aangetekend te verzenden (=duur). Hoe dan ook, zorg dat je de aandacht trekt!

Ongeveer een week daarna werden de desbetreffende bladen dan gebeld met de vraag of alles ontvangen was en of het blad nog beeldmateriaal wil ontvangen enz. enz. En natuurlijk of ze nog een publicatie gaan doen.... Nu is mijn ervaring dat heel veel bladen daar niet zoveel prijs op stellen (en ook nog moeilijk bereikbaar zijn nota bene) en daarbij is het moeilijk te controleren omdat je dan elke maand alle bladen zou moeten kopen. Als je je adres onder je persbericht zet krijg je meestal een exemplaar toegestuurd als je erin komt te staan.

Verder vind ik je website erg mooi, misschien kun je het nog iets opvallender maken door een detail van één van je creaties wat meer eruit te laten springen op de index pagina, zodat mensen meteen denken "wauw wat een mooie spullen, hier wil ik verder kijken"

Nou het is een lang verhaal geworden hopelijk heb je er wat aan :)
Heel veel succes!!! :D
*~* Beauty is in the eyes of the beholder *~*

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 10 okt 2005 10:13

Bedankt voor de tips meiden :thumb:
Ik ga zeker op sie site kijken en ik zal t.z.t. eens zo'n persbericht de deur uit doen.... als ik dat kan :roll:

Maar foto's naar swarovski? Durf ik denk ik niet....

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Fairy » ma 10 okt 2005 11:11

Jewel schreef:Maar foto's naar swarovski? Durf ik denk ik niet....

Toch proberen!
Ik ben zelf ook een reuze "schijtlaars", maar dat hoef jij op dit gebied niet te zijn! Echt niet. Swarvski mag trots zijn op jou, dat jij van hun product zoiets moois maakt! En je behandeld hun kralen met de grootste eerbied door alles te combineren met zilver en goud. Probeer het maar: Nee heb je, Ja kun je krijgen!
Doen!

Lieve groet van Fairy

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 10 okt 2005 11:15

Ik heb er wel eens aan gedacht, al was het alleen maar dat ik hun naam met toestemming mag gebruiken. Is natuurlijk al een goede reclame...., maar wat als het nu juist anders uitpakt? Zit ik met de gebakken peren :?

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Fairy » ma 10 okt 2005 11:39

Wat zou er verkeerd kunnen gaan? Je doet helemaal niets oneerbaars. Je hebt de kralen niet op een malafiede manier gekregen, niets gestolen, hun naam niet door het slijk gehaald......Ze zeggen hooguit: "sorry mevrouw, daar doen wij niet aan. U maakt mooi spul, veel succes ermee". Spring maar in deze diepe plas, zwemmen kun je veel beter dan je denkt!

Lieve groet van Fairy

Tamara
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 10 okt 2005 11:50

Aan je site ligt het niet en aan je creatie's al helemaal niet.

Misschien willen mensen in deze tijd niet zoveel uitgeven ivm de komende feestdagen................ een andere reden zou ik niet kunnen bedenken.

:wink:
Groetjes, Tamara

Gesloten