post post post waar blijft het allemaal

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » za 17 sep 2005 09:54

Armande schreef:Ja maar staat het er ook letterlijk? .
Ja!! :lol: ergens eronder in klene lettertjes
Er staat: Vergoeding van de werkelijke schade tot maximaal het opgegeven bedrag (maxium verschilt per land)

Maar er staan ook nog: *Speciale eisen aan verpakking en sluiting van zending (Sealbag niet toegestaan)
*Naar beperkt aantal landen mogelijk

Maar er staat niet bij welke landen dan wel of waar je dat kan vinden :?

Eigenlijk staat het er zo, dat ze er altijd weer onderuit kunnen komen. Ook nergens kan ik de speciale eisen aan de verpakking terugvinden.
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » za 17 sep 2005 09:58

Ja dat vrees ik ook. Amerika accepteert geen helemaal afgesloten verzendingen denk ik, dan denken ze dat er Anthrax in zit.

Dat van die sealbag snap ik ook voor geen meter.

Ik citeer:
* Verzending van geld, cheques, sieraden en andere kostbaarheden;
* Geregistreerd vervoer;
* Verzendbewijs;
* Handtekening voor ontvangst;
* Vergoeding van materiele schade tot maximaal de aangegeven waarde (maximum van EUR 5.400,-);
* Via een streepjescode wordt de zending in het proces zo veel mogelijk gevolgd.

Het kost 8,58 en WTF is het verschil met verzekerde verzending behalve dat het in een gesealde bag zit?

Nee ik wind me niet op hoor. :lol:
Kralen make the world go round!

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » za 17 sep 2005 10:05

Nou, ik snap er ook niks meer van......
Typisch zo'n "gevalletje conumentenbond"

Ik kan trouwens ook nergens de voorwaarden terugvinden over de verzerkede verzendingen en ook niet waar ik die wel kan vinden.

CarolineG
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door CarolineG » za 17 sep 2005 10:11

Ze maken het echt TE bont daar...

Ik had een keer een bestelling van +/- 30 pakketten naar het postkantoor gebracht waar ik altijd naartoe ging. Zat daar een nieuwe "meneer", ik zou hem liever een andere benaming geven maar dat mag niet :twisted: .
Nou alles moest onder rembours verzonden worden en wat denk je... wordt alles als gewone pakketpost verstuurd. En ik kwam er alleen maar achter omdat een klant mij erop wees dat haar bestelling werd afgeleverd zonder dat ze hoefde te betalen!!!!!!!!!
Gelukkig waren er een aantal postbodes in Nederland die toen zo helder van geest waren alsnog de juiste manier te hanteren want de stickers en formulieren op de pakjes klopten wel allemaal dus de meesten hebben alsnog moeten betalen. Maar er waren er natuurlijk ook een paar zeer gewiekste "klanten" die beweerden dat ze niets hadden ontvangen en dus ook niet gingen betalen toen ik ze daarover aanschreef.....

Dat geintje heeft me ruim 2500 euro gekost!!!!!!!!!!!

En uiteraard heb ik vanaf dat moment geweigerd me te laten helpen door die debiele vent als hij aan 't loket zat, want zijn enige commentaar destijds was "oh, goh, vervelend mevrouwtje, moet u maar even met de klantenservice bellen!"

Dan kan je zo'n vent toch wel vierendelen........
Groetjes,
Caroline

"Zomer zit in je hoofd"

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » za 17 sep 2005 10:12

OMG, dat is toch verschrikkelijk! Dan ga ik "dave en honkbalknuppel" denken.
Dat bedoel ik, dat incapabele personeel bij het postkantoor kost je gewoon geld!

CarolineG
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door CarolineG » za 17 sep 2005 10:16

De rest daar heeft het altijd heel erg netjes gedaan hoor, en zij waren die sukkel ook liever kwijt dan rijk, dat hebben ze me wel eens gezegd hehe
Maar ja zij kunnen er ook niets aan doen als zo'n achterlijke vent elke keer bij hen wordt ingedeeld, hij rouleerde altijd op kantoren, had geen vaste plek, ik snap nu wel waarom hehe

Toen was ik ziedend!!!!!!!!!! Wekenlang... en vreselijk paranoia bij de volgende bestellingen die ik daar afleverde...
En TPG heeft nooit iets gedaan!!!!!!!! Heb echt mega veel formulieren ingevuld maar ze maken het je zo moeilijk dat je het uiteindelijk wel opgeeft... Als het nou om 1 pakketje was geweest had ik het wel volgehouden, maar het was zo'n belachelijk berg papier dat ik er helemaal depressief van werd, en dat is het me dan niet meer waard....
Ja dan winnen zij, maar ik heb liever weer rust dan me te moeten meten met zo'n olifant van een organisatie...

En ja, soms heb ik nu nog wel visioenen van honkbalknuppels en allerlei andere leuke oplossingen LOL
Groetjes,
Caroline

"Zomer zit in je hoofd"

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » za 17 sep 2005 10:23

O meid, wat vrschrikkelijk :shock: :( ...... € 2500,- .. dat is nogal niet wat.
Ik kan begrijpen dat je de strijd op een gegeven moment opgeeft, want daar is geen doorkomen meer aan.

Ja......, wat ik al zei, ik heb al jaren problemen met de TPG en ik heb destijds ook zelf mijn trouwkaarten weggebracht naar de genodigde. Ik had namelijk mijn kaarten zelf gemaakt en in elke kaart zat 7 uur handwerk. Ik wilde bij voorbaat al het risico niet lopen.

CarolineG
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door CarolineG » za 17 sep 2005 10:26

Erg verstandige beslissing Miranda! Je moet er niet aan denken dat dat soort dingen ook nog zoek raakt... zoveel werk en een belangrijke gebeurtenis.. brrrrrrrrr
Groetjes,
Caroline

"Zomer zit in je hoofd"

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » za 17 sep 2005 10:29

Het zou leuk zijn als er een betaalbare concurrent van de TPG zou komen, net zoals bij de wegenwacht.
De bezorger van pakjes is hier wel kind aan huis trouwens, dat is een extern bedrijf die wordt ingehuurd door de TPG. Hij vertelde dat hij betaald krijgt per afgeleverd pakketje, dus hij gaat door tot hij leeg is, in tegenstelling tot medewerkers van de TPG zelf die het om 4 uur welletjes vinden.
Hij vertelde ook dat hij alleen betaald krijgt als hij het pakketje bij de klant aflevert. Als hij het na 2 keer aanbieden naar het postkantoor moet brengen, dan krijgt ie niks! Geen wonder dus dat hij, vanuit zijn perspectief gezien, altijd ook bij de buren probeert.

Ik zat te denken, zou Tros Radar hier al wel eens aandacht aan hebben besteed? Zo te horen hebben we nu best een mooie case study.

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » za 17 sep 2005 10:39

Armande schreef:
Ik zat te denken, zou Tros Radar hier al wel eens aandacht aan hebben besteed? Zo te horen hebben we nu best een mooie case study.
Ik zat ook al te dnken aan Tros Radar. Ik zit zelf in hun testpanel. Toevallig ben ik gisteren nog gebeld door ze met de vraag of ik mee wil werken aan de uitzending van a.s. maandag.

Ik zou eens een balletje op kunnen gooien :wink:

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » za 17 sep 2005 10:41

Oooooo goed plan! Jij hebt al een ingang dus. Laat maar weten hoe het gaat.
Wat houdt dat in om in het testpanel te zitten?

eelkehas
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door eelkehas » za 17 sep 2005 10:45

Hoihoi

Ik stem voor!!! LAten we dat doen!!! even op tv voor een beetje meer bekend hij dat tpg er een zooitje van maakt!

Ik vind dat er gewoon meer keuze moet zijn door wie je het laat verzenden enz.. maja tpg is de enige nog dus..

Groetjes!!

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » za 17 sep 2005 10:46

Armande schreef: Wat houdt dat in om in het testpanel te zitten?
Nou, niks bijzonders hoor :lol: Eigenlijk kan iedereen zich opgeven. Je moet dan wat persoonlijke dingen invullen en als er iets te testen valt en je valt in het profiel, wordt er gevraagd een lijst in te vullen en soms dus eventueel wat meer. Net zoals ik nu met die uitzending, Maar ik ga niet trouwens :wink: Maar ik kon dus mijn zegje doen a.s. maandag over de nieuwe zorgverzekring.

Zal ik eens eens zoeken/kijken waar je je op kan geven?

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » za 17 sep 2005 10:58

Hier hebben jullie de link om ook lid te worden van het testpanel:

http://www2.trosradar.nl/?url=PHP/redir ... ex_fr.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Als we wat aan die TPG wilen doen, is het wel verstandig dat verschillende mensen diverse klachten insturen, want 1 (verzamel) klacht, doen ze vaak niks mee.

Kiki
Bead Lover

post, post, post waar blijft het allemaal

Bericht door Kiki » zo 18 sep 2005 01:04

Sinds ik mijn leveranciers vraag om geen afz. te vermelden, althans geen waaruit op te maken is dat de afzender met sieraden/kralen te maken heeft, is nog ieder paketje aangekomen en dat was voorheen wel eens anders. Omgekeerd zal ik ook niets verzenden met mijn naam. Ik vermeld alleen mijn postcode.
Je zal er niet alles mee voorkomen maar alle kleine beetjes helpen (voor het geval er bij tpg mensen zitten met dezelfde hobby maar die liever proletarisch winkelen...)
The next bracelet is just a bead away

Afbeelding

Gesloten