Sieraden verkopen op markt met een vraag 11-9

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Fren
Bead Believer
Contacteer:
Sieraden verkopen op markt met een vraag 11-9

Bericht door Fren » zo 11 sep 2005 20:41

Vandaag stond ik op een markt om mijn sieraden te verkopen met een briefje bij mijn sieraden waarop stond; Exclusieve handgemaakte sieraden met swarovski. komt er een man naar me toe die heftig reageert op mijn briefje. Ik mag niet verkopen onder de naam swarovski, omdat dit een merknaam is. Hij begon ook over mijn Diddl armbanden en kettingen dat dit ook nagemaakt is vanaf het originele. Klopt het dat ik geen armbanden of kettingen mag maken van Diddl, afgeleid van een sleutelhanger, of dat ik geen swarovski bij mijn kettingen mag zetten???
Ik wil graag weten of ik niet illegaal bezig ben.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

joyas
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door joyas » zo 11 sep 2005 20:47

nou dat van dat swarovski vind ik raar, want je hebt het er toch in verwerkt? dat mag je dan toch ook vermelden, je zegt niet dat het een swarovski ketting is.

van diddle durf ik het niet te zeggen, als maak je toch niks na? gebruik je toch alleen een hangertje?

groetjes
eyes are the windows of your soul

Fren
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Fren » zo 11 sep 2005 20:50

dat vond ik ook, maar die man ging heftig tekeer, en dat is heel fijn als er allemaal klanten bij je kraampje staan. Niet!! :? :?
Dan ga je toch twijfelen....

joyas
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door joyas » zo 11 sep 2005 20:52

wat een maffe vent joh!

Fren
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Fren » zo 11 sep 2005 20:53

jawel he? En dan nog erbij vertellen dat hij de directeur van swarovski kent.. Hij had ook mijn kaartje meegenomen, dus ik dacht al aan grote problemen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kaat
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Kaat » zo 11 sep 2005 20:54

Vervelend zeg, zo'n reactie. Ik denk eerder dat je te maken had met een "concullega", dan met een serieuze controleur of zoiets, die zouden dat toch wel een beetje beschaafder aanpakken? En je kralen zijn gewoon van swarovski, dus waarom zou je dat niet mogen vermelden? Dan kunnen alle webshops die swarovski kralen verkopen ook wel inpakken, dat lijkt me een beetje onzin. Maar ja, dat is makkelijk gezegd achteraf, ik denk dat ik me ook rot geschrokken was.
Kralen geven kleur aan het leven!

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » zo 11 sep 2005 20:54

Gebruik "Swarovski Components" :wink: Zo heb ik het ook op mijn site staan.

Maar volgens mij mag je wel de naam Swarovski gebruiken. Stel dat ik op een markt zou gaan staan, dan neem ik zeker mijn Swarovski kleurenstandaards mee en wat staat daar op....? Juist... de naam en zelfs het zwaantje. Komt zo bij Swarovski zelf vandaan... dus...

Je mag de sieraden neit verkopen als Swarovski-ontwerp, maar dat doe je ook niet. Maar gebruik die components, weet je zeker dat je goed zit :wink:
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

joyas
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door joyas » zo 11 sep 2005 20:54

Nou ja zeg!! die mensen van swarovski verkopen toch niet voor niks kralen en plakstenen? daar moeten wij toch wat van maken? tis toch alleen reclame dat je verteld dat je hun materiaal gebruikt?

vreemd!!

Fren
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Fren » zo 11 sep 2005 20:58

dank je wel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik voel me al een stuk geruster!!!!!!!!!!!!
Ik had er echt een naar gevoel over...

Groetjes, Fren

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » zo 11 sep 2005 20:58

Ach, dat is nu typisch zo'n voorbeeld van een vent die van ellende niet weet wat hij aanmoet met zijn vrije tijd sinds hij gepensioneerd is. Uit ellende van verveling gaan ze andere mensen lopen vervelen die het waarschijnlijk nog druk hebben ook.

Zou een goeie voor mij zijn :wink: Ik lust ze rauw! :twisted:

Fren
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Fren » zo 11 sep 2005 21:03

hahahaha!!! Ik ben nou net niet zo gebekt. Soms zou ik dat best wel willen, maar als het om mijn sieraden gaat, ben ik altijd wat onzeker, terwijl ik genoeg complimenten krijg, maar dan sla ik dicht.. Heel vervelend, normaal heb ik ook altijd wel mijn bekkie klaar..

Groetjes, fren

MariekeV
Bead Producer

Re: Sieraden verkopen op markt met een vraag 11-9

Bericht door MariekeV » zo 11 sep 2005 21:05

Fren schreef:Hij begon ook over mijn Diddl armbanden en kettingen dat dit ook nagemaakt is vanaf het originele. Klopt het dat ik geen armbanden of kettingen mag maken van Diddl, afgeleid van een sleutelhanger,
Ik wil graag weten of ik niet illegaal bezig ben.

Volgens mij mag je niet zomaar een diddl product verkopen omdat dit een geregistreerd merk is. Volgens mij zijn hier laatst ook al vragen over geweest. Maar helaas weet ik hier ook niet het fijne van. Dat van swarovski is wel krom ja! Maar zoals al gezegd wordt, je verkoopt het niet als een swarovski ketting, dus geen probleem lijkt mij! :D

Kan me voorstellen dat je geschrokken bent zeg! Zou ik ook zijn. Heb zelf mijn creaties in een kapsalon hangen, maar ik ben verder niet geregistreerd bij de KVK. Ben zelf ook wel een beetje bang voor de eventuele gevolgen... :?

Fren
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Fren » zo 11 sep 2005 21:07

ik ben ook niet geregistreerd, dat is ook mijn probleem!!! Maar ik verdien ook niet echt veel, ik bestel ook altijd weer teveel materiaal. Volgens mij hoef je dan ook niet ingeschreven te staan. Er staan hier ook allemaal verschillende berichten over het forum, ik heb er al heel veel over gelezen..

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » zo 11 sep 2005 21:14

Fren schreef:ik Volgens mij hoef je dan ook niet ingeschreven te staan. ..
klopt! geen zorgen over maken... je mag per jaar trouwens iets van 2100 euro aan vergoedingen ontvangen voor je hobby-activiteiten, als beloning en dit hoed je zelfs niet op te geven aan de belasting :wink:

Fren
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Fren » zo 11 sep 2005 21:15

ook niet als je een website hebt waar je je spullen op verkoopt?

P.S. Ik zit op de 200 euro, dus aan de 2100 kom ik zeker niet!!!

Gesloten