Waar maken jullie de sieraden?

Tips en vragen over hoe je je kralen en/of sieraden efficient en mooi kan opbergen. Laat ook een foto zien van de plek waar je altijd knutselt!
frieda van dam
Bead Monster
Berichten:4508
Lid geworden op:di 25 jan 2005 10:08
Locatie:grimbergen
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » zo 28 aug 2005 07:09

nee fieke die komt van ikea en is van plastiek lekker licht en is lichtblauw van kleur(mijn lievelingskleur) ik had al zo,n een voor mijn patchworkspulletjes in op te bergen.
liefs frietje :)
kralengek

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » zo 28 aug 2005 08:10

Ik werk beneden in de huiskamer. We hebben een serre en daar staat aan de ene kant een lange tafel met 2 computers en aan de andere kant een soort buro met veel rotzooi en een poezenmandje. Plus diverse rolkastjes met kralen.
Boven heb ik wel een kamer over maar ik heb geen zin om de hele dag boven te zitten. Dat wordt nou wel het "kralenimperium". haha Ik heb net de massagetafel verkocht en er komen stellingkasten in (ook van IKEA trouwens).

Afbeelding
Kralen make the world go round!

Gebruikersavatar
klavertje
Bead Professional
Berichten:1608
Lid geworden op:ma 28 mar 2005 19:26
Locatie:België-Zemst
Contacteer:

Bericht door klavertje » zo 28 aug 2005 09:51

serre? is dat dan geen veranda?
creatief saxofonistje ;)

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » zo 28 aug 2005 10:15

klavertje schreef:serre? is dat dan geen veranda?
Als ik me niet vergis, dan is een veranda een soort overdekt balkon langs het huis, en een serre een uitgebouwd stukje van (meestal) de woonkamer, meestal voorzien van 3 kanten glas en soms ook een glazen dak.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » zo 28 aug 2005 11:07

Ja een veranda zou me te koud zijn in de winter hoor! :lol:
Hier zie je de serre, toen het onwaarschijnlijk opgeruimd was. Dave zit dus achter zijn pc, die van mij staat daarnaast.

Afbeelding
Kralen make the world go round!

Gebruikersavatar
Kamelot
Bead Chatter
Berichten:3648
Lid geworden op:wo 07 jul 2004 20:07
Locatie:Leuven

Bericht door Kamelot » zo 28 aug 2005 11:19

Ik zit ook zo'n beetje overal. Sinds we verhuisd zijn, heb ik wel een eigen studeerkamer met een aparte knutselhoek, maar die wordt vooral gebruikt als opslagplaats.
Ik vind het veel gezelliger om in de woonkamer te knutselen...
Beady Greetzzz,

Kamelot

Gebruikersavatar
imke
Bead Fan
Berichten:349
Lid geworden op:zo 15 mei 2005 19:32
Locatie:zetten

Bericht door imke » zo 28 aug 2005 12:43

Ik zit gewoon op mijn eigen kamertje aan mijn bureau en die moet ik dan iedere keer maar weer opruimen zodat ik ook nog een beetje :lol: huiswerk kan maken :D best onhandig ben je net met een ketting bezig moet je opruimen :evil: .


*** trouwens armande zie ik het goed dat op jou laatse foto een poes in het mandje op je bureau zit :D *****
iedereen die mij een emailtje wil sturen moet dat niet naar het aderes doen dat ik hier heb ingevuld maar naar:
imkeleenders@hotmail.com

Gebruikersavatar
klavertje
Bead Professional
Berichten:1608
Lid geworden op:ma 28 mar 2005 19:26
Locatie:België-Zemst
Contacteer:

Bericht door klavertje » zo 28 aug 2005 12:55

Esther schreef:
klavertje schreef:serre? is dat dan geen veranda?
Als ik me niet vergis, dan is een veranda een soort overdekt balkon langs het huis, en een serre een uitgebouwd stukje van (meestal) de woonkamer, meestal voorzien van 3 kanten glas en soms ook een glazen dak.
wij zeggen tegen een overdekt balkon een veranda en een serre is iets dat in de tuin staat om groenten in te kweken :lol:
creatief saxofonistje ;)

Miss B
Bead Brilliant
Berichten:2557
Lid geworden op:wo 13 okt 2004 16:19
Locatie:Friesland
Contacteer:

Bericht door Miss B » ma 29 aug 2005 10:38

Zit wel iets in: in deze serre worden mooie sieraden gekweekt :wink: :lol:

Gebruikersavatar
Madelief
Bead Chatter
Berichten:3625
Lid geworden op:do 27 mei 2004 12:26
Locatie:Mechelen - België

Bericht door Madelief » ma 29 aug 2005 12:29

frieda van dam schreef:ik werk meestal op de tafel van de eetkamer behalve als ik aan het kleien ben dat doe ik op de keukentafel met een grote gladde tegel er op
mijn kralen en klei zitten in een ladenkast op wielen en kan ik overal naar toe rijden.
liefs frietje :lol:
Ik heb ook zo'n kastje!! Echt ongelooflijk handig, alleen begint het te klein te worden :wink:

Gebruikersavatar
alida
Bead Believer
Berichten:202
Lid geworden op:di 12 okt 2004 08:10
Locatie:Zutphen
Contacteer:

Re: Waar maken jullie de sieraden?

Bericht door alida » ma 29 aug 2005 12:33

Ik maak mijn sieraden in de serre. Wij hebben hier een hele grote tafel staan en als ik ga freubelen, dan ligt die hele grote tafel bezaaid met mijn spulletjes.

Ik moet sowieso 1x per week de boel opruimen, omdat dan mijn hulp komt.

Verder heb ik zo'n hele grote koffer die je ook wel eens als handbagage meeneemt in het vliegtuig, maar dan echt heel groot, waar ik al mijn spullen in heb.
Groetjes
Alida

Gebruikersavatar
alida
Bead Believer
Berichten:202
Lid geworden op:di 12 okt 2004 08:10
Locatie:Zutphen
Contacteer:

Bericht door alida » ma 29 aug 2005 12:35

wij zeggen tegen een overdekt balkon een veranda en een serre is iets dat in de tuin staat om groenten in te kweken :lol:[/quote]

Dat klopt niet helemaal wat je daar zegt. Een serre is niet iets om in te kweken, dat is een kas.

Een serre is een uitbouw aan het huis wat grotendeels bestaat uit glas.

Wij hebben ook een serre en hierin staat een grote tafel met 6 stoelen en een kast en aan deze tafel maak ik mijn sieraden.
Groetjes
Alida

Gebruikersavatar
kreakrullie
Bead Interested
Berichten:161
Lid geworden op:do 14 apr 2005 19:36
Locatie:in de achterhoek
Contacteer:

Bericht door kreakrullie » ma 29 aug 2005 16:00

ik werk altijd aan de eetkamertafel in de woonkamer en ik heb nooit zin om de kralenzooi op te ruimen dus soms ligt het er wel een tijdje en dan is mijn moeder het er niet zo mee eens. Heeeel begrijpelijk

Gebruikersavatar
klavertje
Bead Professional
Berichten:1608
Lid geworden op:ma 28 mar 2005 19:26
Locatie:België-Zemst
Contacteer:

Bericht door klavertje » ma 29 aug 2005 17:57

alida schreef: Dat klopt niet helemaal wat je daar zegt. Een serre is niet iets om in te kweken, dat is een kas.

Een serre is een uitbouw aan het huis wat grotendeels bestaat uit glas.

Wij hebben ook een serre en hierin staat een grote tafel met 6 stoelen en een kast en aan deze tafel maak ik mijn sieraden.
mja, dan is dat bij jullie anders he :P
creatief saxofonistje ;)

Gebruikersavatar
Fairy
Bead Designer
Berichten:954
Lid geworden op:za 03 jul 2004 11:54
Locatie:vlak bij Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Fairy » di 30 aug 2005 22:56

Ik heb dus een werkhoekje op zolder. Heerlijk vind ik dat. Als mijn inspiratie op is, kan ik alles lekker laten liggen totdat ik weer verder kan. Ook effies een kwartiertje kralen tussendoor behoort zo tot de mogelijkheden.
Soms voel ik me schuldig als de hele familie beneden zit en ik naar de zolder vertrek om te knutselen. Maar ja...... 't is niet anders. 't Is mijn heeeeeeerlijke kralenhoek!
Zie elders bij dit onderwerp voor foto's.

Lieve groet van Fairy

Gesloten