Wel of niet opdracht aannemen...

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gesloten
Gebruikersavatar
sandra1984
Bead Believer
Berichten:217
Lid geworden op:wo 11 jun 2003 21:17
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:
Wel of niet opdracht aannemen...

Bericht door sandra1984 » zo 21 aug 2005 14:25

Ik ben aan het twijfelen of ik een opdrachtje aan moet nemen. Ik heb een kennis en die wil graag een kinderparty EN een volwassenen party laten doen door mij...maar het enige wat ik op dit moment hebt, zijn de borden en tangetjes enzo...hoe kom ik op dit moment aan zoveel kralen?
En ik heb ook niet echt zoveel geld....

Iemand tips???

Heb trouwens al een keer een kinderparty gedaan, maar heb toen kant en klare sets gemaakt.

Ciao!
It beads me....;)

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Bericht door Elsje » zo 21 aug 2005 14:49

Wil ze het op dezelfde dag dan?
Nee verkopen is niet goed voor je zaken :lol: .
Misschien kun je eerst de kinderparty doen(ook weer met van tevoren bedachte sets) en als je daar je geld van binnen hebt alsnog kralen kopen voor de volwassen party....

(ik verkoop nooit iets dus misschien heb jehier niks aan..ik heb gepoogd mee te denken :oops: )
Groetjes Els,

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » zo 21 aug 2005 15:02

Tja moeilijk, nee verkopen is niet goed maar een opdracht aannemen die buiten je macht valt, is ook niet goed.
Ik ben zelf bezig de workshop-optie op te zetten en ik moet zeggen dat ik behalve het gereedschap zeker een paar honderd euro aan materiaal heb ingekocht. Je moet toch wat keus hebben he.
Kralen make the world go round!

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Bericht door sanny » zo 21 aug 2005 20:24

Misschien kun je vooruit laten betalen? :?:
groetjes Sannie.

Gebruikersavatar
Sieraden 4 You!
Bead Believer
Berichten:299
Lid geworden op:ma 08 aug 2005 21:28
Locatie:Oosterhout (NB)
Contacteer:

Bericht door Sieraden 4 You! » zo 21 aug 2005 20:38

Als je bang bent dat het je niet gaat lukken zou ik het niet doen.
Je kunt beter een opdracht afslaan en daarbij aangeven dat je daarvoor nog niet voldoende materialen hebt. Daarmee geef je gelijk aan dat je het wel zou willen doen maar dat je het belangrijk vind om kwaliteit te willen leveren.
Dat is beter dan de opdracht toch aannemen en vervolgens te weinig spullen hebben, dat vinden mensen denk ik vervelender dan wanneer je aangeeft dat je de middelen (nog) niet hebt.

Gebruikersavatar
Corine
Bead Discoverer
Berichten:36
Lid geworden op:zo 14 aug 2005 16:54
Locatie:Goes
Contacteer:

Bericht door Corine » wo 24 aug 2005 14:06

Sieraden 4 You! schreef:Als je bang bent dat het je niet gaat lukken zou ik het niet doen.
Je kunt beter een opdracht afslaan en daarbij aangeven dat je daarvoor nog niet voldoende materialen hebt. Daarmee geef je gelijk aan dat je het wel zou willen doen maar dat je het belangrijk vind om kwaliteit te willen leveren.
Dat is beter dan de opdracht toch aannemen en vervolgens te weinig spullen hebben, dat vinden mensen denk ik vervelender dan wanneer je aangeeft dat je de middelen (nog) niet hebt.
Hier ben ik het helemaal mee eens. En het lijkt me dat het alleen zin heeft om heel de mikmak van tangetjes enzo te kopen als je het echt serieuze plannen hebt om veel workshops te gaan geven.

Gebruikersavatar
tinkerbell
Bead Believer
Berichten:243
Lid geworden op:vr 22 okt 2004 21:20

Bericht door tinkerbell » ma 29 aug 2005 11:31

Als je de mensen vooruit laat betalen kan je van dat geld kralen kopen.
Ik maak altijd een paar voorbeelden en laat dan vooraf uitzoeken wat ze willen maken. Zodat jij de kralen in kunt kopen. Laat dan bij elk voorbeeld zien wat de prijs is, dan hebben ze de keus !
Beadgreets,

Tinkerbell

Afbeelding

Gebruikersavatar
tinkerbell
Bead Believer
Berichten:243
Lid geworden op:vr 22 okt 2004 21:20

Bericht door tinkerbell » ma 29 aug 2005 11:35

En ga wel ruim zitten met de prijs, zodat je er wel wat aan verdiend !!!

Dus voorbeelden maken. Prijzen bedenken (ruim). Mensen uit laten zoeken welke ze willen maken (evt van fotos). Mensen laten betalen.
Kralen kopen voor de sieraden die de mensen willen maken. Zakjes maken voor iedereen met het materiaal wat ze nodig zijn (denk ook aan slotjes,knijpkralen,lijm,slotje enzzzzzzzz). Reken bij de prijs ook in : kopje koffie, koek...................

Ben beniewd of je dr wat aan hebt :lol:
Beadgreets,

Tinkerbell

Afbeelding

Gebruikersavatar
Kamelot
Bead Chatter
Berichten:3648
Lid geworden op:wo 07 jul 2004 20:07
Locatie:Leuven

Bericht door Kamelot » ma 29 aug 2005 18:14

Sieraden 4 You! schreef:Als je bang bent dat het je niet gaat lukken zou ik het niet doen.
Je kunt beter een opdracht afslaan en daarbij aangeven dat je daarvoor nog niet voldoende materialen hebt. Daarmee geef je gelijk aan dat je het wel zou willen doen maar dat je het belangrijk vind om kwaliteit te willen leveren.
Dat is beter dan de opdracht toch aannemen en vervolgens te weinig spullen hebben, dat vinden mensen denk ik vervelender dan wanneer je aangeeft dat je de middelen (nog) niet hebt.

Helemaal mee eens.
Wat je ook beslist: veel succes!
Beady Greetzzz,

Kamelot

muis26
Bead Dreamer
Berichten:531
Lid geworden op:vr 16 jul 2004 19:21
Locatie:Almere
Contacteer:

Bericht door muis26 » di 30 aug 2005 14:36

Ook ik zou het niet doen, als je bang bent dat je te weinig materialen hebt en daardoor niet genoeg kwaliteit kan leveren.

Een tijd terug werd ik gevraagd door een vriendin, die een vriendin heeft die net was begonnen met workshops geven, of ik bij haar thuis ook een keer mee wilde doen met een workshop. Ik was nog niet eens zo lang bezig met sieraden maken, maar mijn voorraad thuis was op dat moment al veel groter dan wat die vrouw meenam. Ze had ook maar 2 standaard kettingen die je na kon maken, en namaken wil ik sowieso al niet. Ik heb me toen heel bekocht gevoeld....
Groetjes,
Christa

Gesloten