Maak je eigen portfolio!

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gebruikersavatar
Sieraden 4 You!
Bead Believer
Berichten:299
Lid geworden op:ma 08 aug 2005 21:28
Locatie:Oosterhout (NB)
Contacteer:
Maak je eigen portfolio!

Bericht door Sieraden 4 You! » di 09 aug 2005 12:10

Ik las net in een ander topic dat Ria zo trots is op haar fotoboek, wat ze volgens mij proffessioneel heeft laten maken.
Maar ook voor mensen die nog niet zoveel sieraden verkopen en niet hun werk van hebben gemaakt is dit heel goed mogelijk.

Ik heb zelf bij de Action een fotoboek gekocht, dat kostte me een paar euro. Om de zoveel tijd laat ik bij de Kruidvat een aantal van mijn digitale foto's afdrukken. Die zijn niet duur maar leveren wel goede kwaliteit (ergens een keer gelezen in de consumentengids ofzo).

Op deze manier hoef je niet in een keer een heleboel geld uit te geven maar bouw je wel langzamerhand je eigen portfolio op.
Je kunt zo gemakkelijk je sieraden laten zien aan vrienden en kennissen zonder alles uit de kast te moeten trekken.

Maar ook als je bijvoorbeeld van plan bent bij een winkel of kapsalon o.i.d. wat van je sieraden te etaleren is het heel handig.
Als je naar de betreffende winkel gaat om te vragen of zij hier ook wat in zien kun je meteen laten zien wat voor sieraden je in je collectie hebt.

Ik heb er vorige week nog profijt van gehad toen een vriendin bij mij op visite was. Zij wist wel dat ik sieraden maakte maar niet dat ik er zo veel maakte en dat ik ook een website had enzo.
Toen heb ik haar mijn boek laten zien en ze heeft meteen een horloge bij me besteld (inmiddels ook naar alle tevredenheid geleverd :D ).

Hieronder een voorbeeld van mijn boek:

Afbeelding

Afbeelding

Oh ja, zoals je misschien kunt zien (ik weet niet hoe duidelijk de foto's zijn) kun je ook gewoon met bijv. paint een tekst op je foto zetten en dat wordt dan ook gewoon afgedrukt.

Gebruikersavatar
Emilie
Bead Believer
Berichten:248
Lid geworden op:vr 15 jul 2005 11:23
Locatie:Turnhout, Antwerpen kempen, belgie
Contacteer:

Bericht door Emilie » di 09 aug 2005 13:05

Heel tof idee!!

frieda van dam
Bead Monster
Berichten:4508
Lid geworden op:di 25 jan 2005 10:08
Locatie:grimbergen
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » di 09 aug 2005 13:08

geniaal daar heb ik nou nooit aan gedacht.
liefs frietje :lol:
kralengek

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » di 09 aug 2005 13:36

Ik heb ook een portfolio en laat ook om de zoveel tijd mijn foto's afdrukken (bij de MediaMarkt). Ik heb bij V&D een pak van 50 vel gemarmerd papier gekocht en daar plak ik de foto's op, vervolgens stop ik ze in een showmap. Ik vind het prettiger dat ik dan ook weer pagina's kan verwijderen of de volgorde veranderen.

(Met een showmap bedoel ik overigens niet die losse plastic mapjes die in een klapper kunt stoppen. Je hebt ook showmappen die kant en klaar in een mooie kaft zitten, ik vind het er erg netjes uitzien!)

Gebruikersavatar
Sieraden 4 You!
Bead Believer
Berichten:299
Lid geworden op:ma 08 aug 2005 21:28
Locatie:Oosterhout (NB)
Contacteer:

Bericht door Sieraden 4 You! » di 09 aug 2005 13:40

Hey dat is ook een goed idee zeg!
Dan kun je inderdaad wisselen wanneer je maar wilt!
Om de foto's in te plakken gebruik ik trouwens van die fotostickertjes van de action, die kosten ook bijna niets.

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Bericht door Jewel » di 09 aug 2005 13:54

Ik ben op het ogenblik bezig om zo'n gebonden fotoboek te vullen. Kun je tegenwoordig overal al laten maken (kruidvat bijvoorbeeld :wink: ) Je kan er ook nog tekst bij invoeren waardoor het helemaal een professionele uitstraling krijgt.

Gebruikersavatar
Rianne
Bead Fan
Berichten:331
Lid geworden op:vr 07 feb 2003 10:45
Locatie:Tiel
Contacteer:

Bericht door Rianne » di 09 aug 2005 14:05

heel erg goed idee zeg!

Daar zou ik zelf nooit opkomen.
Groetjes Rianne

Marsha1979
Bead Dreamer
Berichten:537
Lid geworden op:do 09 jun 2005 21:22
Locatie:Kudelstaart

Bericht door Marsha1979 » di 09 aug 2005 15:35

Ik heb ook mijn foto's bij Kruidvat besteld en een showmap gekocht, daar ga ik alle foto's in doen en kan je ook nog foto's er uit halen en toevoegen natuurlijk.
Groetjes Marsha

Don't worry bead happy !

Gebruikersavatar
milebla
Bead Dreamer
Berichten:591
Lid geworden op:wo 20 jul 2005 07:54
Locatie:Dinther

Bericht door milebla » di 09 aug 2005 16:00

Wat ik heb gedaan is al mijn eigen creaties gewoon af gedrukt op mooi papier met de printer op mijn werkt. Maar dan wel 2 creacties per pagina.

Daarna stop ik de vellen in een showmap die ik ooit heb gekocht bij de lidl. Als voorkant heb ik van mijn eigen creaties een collage gemaakt met photoshop. Ziet er ook erg mooi uit!

:D
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .

Gebruikersavatar
Kraaltjes
Bead Intelligent
Berichten:1359
Lid geworden op:di 22 jun 2004 18:31
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » di 09 aug 2005 16:15

Jewel schreef:Ik ben op het ogenblik bezig om zo'n gebonden fotoboek te vullen. Kun je tegenwoordig overal al laten maken (kruidvat bijvoorbeeld :wink: ) Je kan er ook nog tekst bij invoeren waardoor het helemaal een professionele uitstraling krijgt.
Ik zag het vandaag in een folder staan, ziet er erg mooi uit :D
:engel: Groetjes Eveline

Gebruikersavatar
milebla
Bead Dreamer
Berichten:591
Lid geworden op:wo 20 jul 2005 07:54
Locatie:Dinther

Bericht door milebla » di 09 aug 2005 16:26

Kraaltjes schreef:
Jewel schreef:Ik ben op het ogenblik bezig om zo'n gebonden fotoboek te vullen. Kun je tegenwoordig overal al laten maken (kruidvat bijvoorbeeld :wink: ) Je kan er ook nog tekst bij invoeren waardoor het helemaal een professionele uitstraling krijgt.
Ik zag het vandaag in een folder staan, ziet er erg mooi uit :D
kun je dan nog foto;s wisselen van plaats enzo, of kan dat niet meer als het fotoboek eenmaal is afgedrukt?
:D
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .

Gebruikersavatar
Kraaltjes
Bead Intelligent
Berichten:1359
Lid geworden op:di 22 jun 2004 18:31
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » di 09 aug 2005 16:29

milebla schreef: kun je dan nog foto;s wisselen van plaats enzo, of kan dat niet meer als het fotoboek eenmaal is afgedrukt?
:D
Wat ik in de folder heb gezien dan is het er echt op gedrukt dus kun je het niet meer verwisselen
:engel: Groetjes Eveline

Gebruikersavatar
Serena
Bead Fanatic
Berichten:1874
Lid geworden op:ma 13 sep 2004 11:15
Locatie:Houten / College Station (Texas, USA)
Contacteer:

Bericht door Serena » di 09 aug 2005 16:43

wat is het nut van een portfoliio eigenlijk?
meestal zijn die kettingen dan toch al verkocht?
is het gewoon leuk om te hebben of ook handig bedoeld
als je langs winkels gaat ofzo?
Afbeelding *SHABBY**

Gebruikersavatar
joyas
Bead Professional
Berichten:1628
Lid geworden op:di 19 okt 2004 14:17
Locatie:rotterdam
Contacteer:

Bericht door joyas » di 09 aug 2005 17:03

Dat staat in het eerste berichtje van wendy!
eyes are the windows of your soul

Kweep
Bead Interested
Berichten:126
Lid geworden op:zo 19 sep 2004 16:45
Locatie:Veenendaal
Contacteer:

Bericht door Kweep » di 09 aug 2005 18:00

Heel apart...
Kweep......

Gesloten