Voorraad noodzakelijk of niet?

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gesloten
Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:
Voorraad noodzakelijk of niet?

Bericht door Mar-JoYa » ma 01 aug 2005 09:09

Het lijkt mij heel erg leuk om kinderfeestjes en workshops te geven, maar mijn voorraad is daar niet groot genoeg voor en ik heb op dit moment ook niet de mogelijkheid om hierin te investeren. Oplossing zou zijn om de voor de workshop benodigde materialen te bestellen per workshop. Hiervoor zou ik dan de workshop vooraf willen laten betalen, is dit gebruikelijk en/of hoe lossen anderen dat probleem op???
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
ekster35
Bead Dreamer
Berichten:676
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 20:08
Locatie:maassluis

Bericht door ekster35 » ma 01 aug 2005 09:34

Ik vraag vantevoren wat ze willen maken en in welke kleur. Vooraf betalen lijkt me niet zo handig. Ik bestel per workshop en dat gaat prima.
het leven is fijn als er kralen zijn!

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » ma 01 aug 2005 09:36

Dan schiet je dat dus eerst zelf voor :?: Dat is wat ik dus wilde voorkomen, ik red dat echt niet elke maand en als iemand dan net een workshop aanvraagd in een maand dat voorschieten niet lukt :roll:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
ekster35
Bead Dreamer
Berichten:676
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 20:08
Locatie:maassluis

Bericht door ekster35 » ma 01 aug 2005 09:46

Misschien kun je een kleine aanbetaling vragen in het begin en als de workshops lekker gaan lopen lukt het echt wel om voor te schieten! Die ervaring heb ik wel. Nu bestel ik per workshop maar dan wel altijd iets extra zoals steentjes of tussenzetsels, zo bouw je vanzelf een voorraad op en kun je nog eens iets voor jezelf maken. Veel succes, het gaat vast lukken!!
het leven is fijn als er kralen zijn!

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Bericht door sanny » ma 01 aug 2005 17:29

Als je van te voren bepaald wat er gemaakt wordt op de workshop kun je je prijs bepalen en alvast laten betalen voor de cursus. Het is heel normaal om een cursus van te voren te betalen. Denk maar eens aan fitness of zwemles.
groetjes Sannie.

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Bericht door sanny » ma 01 aug 2005 17:30

Mar-JoYa schreef:Dan schiet je dat dus eerst zelf voor :?: Dat is wat ik dus wilde voorkomen, ik red dat echt niet elke maand en als iemand dan net een workshop aanvraagd in een maand dat voorschieten niet lukt :roll:
Ik weet nog wel een oplossing voor je, maar dan moet je me even e-mailen. :wink:
groetjes Sannie.

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » ma 01 aug 2005 17:43

sanny schreef:
Mar-JoYa schreef:Dan schiet je dat dus eerst zelf voor :?: Dat is wat ik dus wilde voorkomen, ik red dat echt niet elke maand en als iemand dan net een workshop aanvraagd in een maand dat voorschieten niet lukt :roll:
Ik weet nog wel een oplossing voor je, maar dan moet je me even e-mailen. :wink:
waarom kun je dat niet hier zetten...misschien voor meerdere interessant?
Liefs
Linda

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Bericht door sanny » ma 01 aug 2005 17:44

Pienjo schreef:
sanny schreef:
Mar-JoYa schreef:Dan schiet je dat dus eerst zelf voor :?: Dat is wat ik dus wilde voorkomen, ik red dat echt niet elke maand en als iemand dan net een workshop aanvraagd in een maand dat voorschieten niet lukt :roll:
Ik weet nog wel een oplossing voor je, maar dan moet je me even e-mailen. :wink:
waarom kun je dat niet hier zetten...misschien voor meerdere interessant?
Is eigenlijk een heel klein beetje reclame :oops: en dat mag hier niet. Als je het echt wilt weten stuur je me een mailtje :wink:
groetjes Sannie.

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » ma 01 aug 2005 18:46

@sanny: je hebt een mailtje :wink:

dat vooraf betalen leek mij ook niet zo'n probleem, omdat ik dat met cursussen ( wat dan ook) zelf ook doe, maar hoor graag jullie meningen :wink:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
miranda
Bead Dreamer
Berichten:546
Lid geworden op:zo 15 jun 2003 19:49
Locatie:Eerbeek
Contacteer:

Bericht door miranda » ma 01 aug 2005 21:33

Ik zou ze alleen niet een kleur van te voren laten bepalen.
Meestal wordt het dan toch weer anders en kunnen ze terleurgesteld raken indien je niet voldoende bij je hebt.
Tja en voorraad opbouwen betekend investeren.
Meestal is het zo eerst investeren en dan pas terug verdienen.
En een paar honderd euries aan kralen heb je zo.

Ik hoop dat je eruit komt.

Groetjes
Miranda

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » di 02 aug 2005 09:26

Ik waag me ook maar eens aan het doen van workshops en ik ging ervanuit dat het opbouwen van voorraad er gewoon bij hoort.
Het lijkt mij een stukje service dat er kettingen (een bepaald type) in verschillende kleuren gemaakt kan worden. Per slot van rekening heeft iedereen zijn voorkeur en het is toch helemaal niet leuk als iedereen na afloop van de avond met dezelfde ketting loopt.
Kralen make the world go round!

Gesloten