cultureel festijn in Wouw

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gesloten
Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:
cultureel festijn in Wouw

Bericht door Pienjo » do 23 jun 2005 10:41

In september vind er om het jaar een cultreel festijn plaats vorige keer heb ik daar sieraden verkocht. Nu ga ik er workshops geven. Nu zit ik alleen met het dilemma. Ik moet een prijs bepalen wat ik aan de organisatie vraag om van daar een hele dag workshops te geven. Wat vinden jullie een realisitische prijs? ik zal van 11.00 tot 17.00 workshops geven....
Liefs
Linda

Gebruikersavatar
lisza
Bead Designer
Berichten:758
Lid geworden op:za 02 okt 2004 10:52
Locatie:Oirschot
Contacteer:

Bericht door lisza » do 23 jun 2005 10:46

dus de organistatie moet jij betalen zodat jij daar workshops komt geven, als ik het goed begrijp? En vraag je aan de mensen dan ook nog geld omdat ze bij jou een workshop volgen? en moeten ze de kralen ook nog betalen?
Ja ja even wat vraagjes, dan zal ik eens kijken wat Ik redelijk zou vinden.....

Groetjes Lisa
'Het zijn de kleine dingen die het doen in het leven'!

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » do 23 jun 2005 10:48

lisza schreef:dus de organistatie moet jij betalen zodat jij daar workshops komt geven, als ik het goed begrijp? En vraag je aan de mensen dan ook nog geld omdat ze bij jou een workshop volgen? en moeten ze de kralen ook nog betalen?
Ja ja even wat vraagjes, dan zal ik eens kijken wat Ik redelijk zou vinden.....

Groetjes Lisa
euhmzz neej. Ik moet een bedrag vragen wat zij mij betalen dat ik die dag aanwezig ben. even een citaat:
Een paar vragen aan jou:

welk bedrag vraag jij aan CUMAWO om een hele dag workshop te geven????

Kun jij een "gemiddelde "materiaalprijs aangeven per gemaakt werkstuk? of is dit moeilijk?

Wat is een reeele prijs om mensen te vragen als ze bij jou iets willen gaan maken??
Liefs
Linda

Gebruikersavatar
lisza
Bead Designer
Berichten:758
Lid geworden op:za 02 okt 2004 10:52
Locatie:Oirschot
Contacteer:

Bericht door lisza » do 23 jun 2005 11:16

Oef das moeilijk....uhmmm ik denk dat ik gewoon de prijs zou vragen die je anders ook vraagt per deelnemer voor je workshop. Stel dat je 7,50 euro p.p vraagt exl. materiaalkosten. Dan zou je kunnen gaan kijken welke technieken je de mensen wilt gaan leren. Aan de hand daarvan kijk je wat je gemiddeld aan materiaal nodig hebt. stel dat je voor 7 euro aan materiaal kwijt bent. Dan zou ik zeggen dat de mensen bij jou aan de stand een workshop kunnen volgen voor 15,- inclusief materiaal maar dan zijn ze wel gebonden aan het leren van misschien maar een techniek.
Snap je mijn verhaal een beetje?
Verder zou ik aan die organisatie een bedrag vragen wat je normaal kwijt bent aan standhuur als je op een braderie staat. Ik heb laatst ergens kunnen gaan staan en daar kosten een kraam 75 euro ( heb het dus niet gedaan!). Ik denk dat dat wel een redelijke prijs is als je een dag die workshops gaat geven. De organisatie krijgt door jou dan misschien wel extra mensen binnen, dat mag wel betaald worden vind je niet?

Nou een heel verhaal, ik weet ook echt niet of ik te hoog of te laag zit met de prijzen, maar ik denk dat ik het zo ong. zou doen.

Groetjes Lisa
'Het zijn de kleine dingen die het doen in het leven'!

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » do 23 jun 2005 17:41

bedankt voor je idee, aan zoiets zat ik ook te denken. aan de ene kant zat ik ook aan 60-70 euro te denken, maja is dat weer niet erg veel... iemand nog ideeen hierover?
Liefs
Linda

Gebruikersavatar
lisza
Bead Designer
Berichten:758
Lid geworden op:za 02 okt 2004 10:52
Locatie:Oirschot
Contacteer:

Bericht door lisza » do 23 jun 2005 23:06

Pienjo schreef:bedankt voor je idee, aan zoiets zat ik ook te denken. aan de ene kant zat ik ook aan 60-70 euro te denken, maja is dat weer niet erg veel... iemand nog ideeen hierover?
Als je dat doet dan verdien je zoiezo inderdaad 10 euro per uur....das toch heel redelijk?! Ik denk dat ik er zelfs wel wat boven zou gaan zitten, als ze het niets vinden kun je altijd nog naar beneden met wat onderhandelen.....toch?
'Het zijn de kleine dingen die het doen in het leven'!

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » vr 24 jun 2005 00:02

Ik begrijp het niet goed. Zorg jij voor al het materiaal. Moeten de deelnemers jou ook nog wat betalen of betaalt de organiatie jou een vast bedrag?
Ik doe vaak mee met de opendagen van pipoos. Kost mij niets ik krijg €50 aan bonnen. Soms geef ik workshops en soms promoot ik alleen de workshops die ik de komende tijd ga geven. Ik mag dus ook reclame maken voor mij zelf. Ik hoef niets te investeren in materiaal of kraamhuur.

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » vr 24 jun 2005 07:59

ik heb weer wat met Elma op en neer gemaild... maar haar mailtjes worden niet duidelijker;

Bedankt voor je reactie. Wat vindt je zelf het meest prettig: een vast bedrag voor een dag met natuurlijk vergoeding voor de verbruikte materialen met evt daarbij extra voor het aantal mensen dat een workshop volgt of doe je het liever op een andere manier. Voor ons is het ook de eerste keer dat we zoveel workshops organiseren dus wij willen graag weten hoe een ieder het het liefst zou willen. Zowel de prijzen voor de workshops als de bedragen die mensen vragen voor hetgeven van een workshop lopen sterk uiteen dus dat is moeilijk vergelijken. Laat me horen waar jouw voorkeur naar uitgaat

Nu weet ik niet of ik een bedrag voor de dag zal vragen of zelf de workshops zal doen (dat ik zelf meer vraag dan de materiaalkosten en die winst houd)... moeilijk moeilijk... ik kan wel wat ideeen gebruiken.

stel dat het druk wordt is het laatste het gunstig lijkt me maar komt er niemand het eerste.... hmmm

wat zouden jullie doen?
Liefs
Linda

Gebruikersavatar
Fester
Bead Addict
Berichten:2122
Lid geworden op:zo 14 sep 2003 16:30
Locatie:Nederweert
Contacteer:

Bericht door Fester » vr 24 jun 2005 21:26

Ik heb een keer een demonstratie gegeven voor een hobbywinkel in het dorp, van 14.00 tot 20.00. Of ja, ik zat die tijd in het kraampje maar door het slechte weer waren en bijna geen mensen. Ik hoefde zelf niets mee te nemen. Ik heb er eten en drinken gehad en 50 euro gekregen.

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » za 25 jun 2005 00:10

Ik zou een vast bedrag doen en dat je niet hoeft te investeren in materiaal. Het bedrag is dus echt wat je overhoudt. Je kunt dan d.m.v. kaartjes nog reclame maken voor jezelf. De workshops die je geeft zijn toch kleine workshops. Tenminste normaal duurt een workshop bij mij 2 uur maar op zo'n dag is het maar 1 uur en dan doe ik ook wat eenvoudige workshops : mensen willen dan nl. meteen resultaat zien m.a.w. ze willen met een leuke ketting naar huis.

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Bericht door sanny » za 25 jun 2005 00:16

Ik zou een vast bedrag vragen voor de hele dag en dan per cursist nog een bedrag voor het gebruikte materiaal. Komen er bijna geen mensen heb je toch wat geld verdient. Krijg je het druk is dat mooi meegenomen en kun je weer leuke nieuwe spulletjes kopen :wink:
groetjes Sannie.

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Bericht door sanny » za 25 jun 2005 00:19

O, ja ik vergeet nog iets. Ik heb iemand wel eens in mijn winkel een workshop laten geven en dan kreeg ze 70 euro en 20% van de verkochte materialen.
groetjes Sannie.

Gesloten