klei-kralen workshop geven

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gesloten
Gebruikersavatar
blijebeadies
Bead Starter
Berichten:81
Lid geworden op:ma 02 mei 2005 18:00
Locatie:C'borg
Contacteer:
klei-kralen workshop geven

Bericht door blijebeadies » ma 13 jun 2005 18:30

Het lijkt me erg leuk om in de vakantie kinderen klei-kralen-workshops te geven.
Ik denk dat ik nu wel ongeveer zoveel kan dat ik een leuke workshop in mekaar zou kunnen breien. Maar ik ben pas 15.
Mijn nichtje ljkt het ook erg leuk en ze maakt ook al hele mooie kralen, maar zij is pas 11! En het is een beetje gek als ze dan kinderen van 10 gaat leren kralen maken :? (of is dat niet gek?)

Maargoed, stel nou dat ik (of we) het ga doen, hoe regel je zoiets?
Ik dacht aan een vast bedrag voor de workshop en dan een maximale hoeveelheid klei vaststellen. Of is het handiger om het te wegen aan het eind? En is het leuk om dan nog een kettinkje of een armband ofzo te maken want dan gaat het wel erg veel tijd kosten, helemaal als je ze ook gaat lakken.

En doen jullie ook altijd workshops voor hele onbekende mensen? Ga je daar dan gewoon naartoe of laat je mensen thuis komen? (met een feestje lijkt me dat je er naar toe gaat).

En wat doe je met vervelende kinderen? :lol:

kortom, veel vragen.
Ik hoop dat er niet al een topic over klei-workshops is, ik had wel gezocht maar niks gevonden.
groetjes van een
fimoverslaafde Free :)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jolanda Y
Bead Dreamer
Berichten:687
Lid geworden op:za 19 jun 2004 19:51
Locatie:Deinum
Contacteer:

Bericht door Jolanda Y » ma 13 jun 2005 20:14

Als je denkt dat je het kunt moet je het gewoon eens proberen. Ik heb nog nooit een kleiworkshop gegeven, maar ik zou voor een vast bedrag gaan, en een ieder een gepast pakje klei geven.

Je kunt er ook een dubbele workshop van maken, gooi je het zelf in de oven en laat je er een volgende keer (week later?) een ketting van maken. Alleen kralen maken is wellicht niet zo handig, maken ze zelf nooit kettingen; wat doen ze er dan mee? Je kunt ze ook een bakje koffie oid aanbieden, kralen in de oven, na de koffie een eenvoudige ketting kettelen of rijgen. (kijk eens op mijn site, staat een roze ketting van klei kralen).

Ik geef regelmatig workshops sieraden maken, ook kinderpartijtjes, superleuk!!! Vervelende kinderen (ben ik zelf nog niet tegen gekomen, ben ook 'iets ouder' 36 jaar, scheelt wellicht ook) schoffel je gewoon onder het tapijt hahahaha.

Succes ermee.

Gebruikersavatar
blijebeadies
Bead Starter
Berichten:81
Lid geworden op:ma 02 mei 2005 18:00
Locatie:C'borg
Contacteer:

Bericht door blijebeadies » ma 13 jun 2005 20:57

Bedankt voor je reactie.
Dat kan natuurlijk ook, dat je twee keer komt, maar ik denk dat, als je ergens komt, het toch vaak partijtjes zijn en dat doe je niet twee keer ;).
Maargoed, het is wel een idee.
Het bakken duurt gelukkig maar een half uurtje dus die tijd kom je wel door, maar als ze ze dan ook nog willen lakken...:P

En wat is nou eigenlijk een normale prijs om te vragen? Ik heb echt géen idee. :?
groetjes van een
fimoverslaafde Free :)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jolanda Y
Bead Dreamer
Berichten:687
Lid geworden op:za 19 jun 2004 19:51
Locatie:Deinum
Contacteer:

Bericht door Jolanda Y » ma 13 jun 2005 21:19

Voor een workshop voor volwassen vraag ik 17,50 euro, voor kids 10, 00 euro. Beide is inclusief materiaal.
Je hoeft de kralen toch niet af te lakken? Kan ook zonder.

Gebruikersavatar
Lavilia
Bead Chatter
Berichten:3558
Lid geworden op:do 19 mei 2005 21:55
Locatie:Leiden
Contacteer:

Bericht door Lavilia » ma 13 jun 2005 21:44

Alsje mij leert kleikralen maken kom ik wel helpen met de workshop :P
groetjes ikke
Afbeelding

Gebruikersavatar
Madelief
Bead Chatter
Berichten:3625
Lid geworden op:do 27 mei 2004 12:26
Locatie:Mechelen - België

Bericht door Madelief » ma 13 jun 2005 21:49

IK wou het ook al zeggen: kralen hoeven niet persé gelakt worden hé, zeker voor jongere kinderen is dat niet zo erg, ze doen het niet professioneel als 't de eerste keer is.

Misschien heb je wel een iets oudere nicht, vriendin, buurmeisje, zus, ... die kan meegaan om de kinderen in toom te houden, als je nog geen ervaring hebt kan een bende kinderen wel overweldigend zijn :lol: Veel succes in elk geval en laat weten wat je beslist hebt! :D

Gebruikersavatar
blijebeadies
Bead Starter
Berichten:81
Lid geworden op:ma 02 mei 2005 18:00
Locatie:C'borg
Contacteer:

Bericht door blijebeadies » di 14 jun 2005 09:20

Er zijn vast wel mensen die mee willen. M'n zus misschien, of een vriendin :)

Wat denken jullie, is 10 euro sowieso en dan 2,50 per kind voor materiaal (dus klei en dingen om sieraden te maken) redelijk? (ht materiaal is ook echt zo duur, ik ga uit van 1 pakje per kind (of is dat teveel/weinig?)en dan draad, slotjes, tussenkraaltjes)

Oja, wat kan ik het beste doen? Voorbeeldjes maken en ze dan laten kiezen? Ik zal sowieso voorbeeldjes meenemen, maar moet je ze dan allerlei verschillende dingen gaan leren of gewoon 1 of 2 dingen laten kiezen?

Ik dacht eraan om de klei in blokjes te doen en dat kinderen 6 blokjes ofzo mogen kiezen en dan ook kunnen delen, en dan zal ik zelf wat leuke canes maken enzo.

Hihi, 'k krijg er al helemaal zin in :lol:
groetjes van een
fimoverslaafde Free :)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Madelief
Bead Chatter
Berichten:3625
Lid geworden op:do 27 mei 2004 12:26
Locatie:Mechelen - België

Bericht door Madelief » di 14 jun 2005 10:13

Ik denk dat je moet kijken naar de leeftijd van de kinderen... Heel jonge kinderen hebben niet het geduld om lang te werken aan één stuk (een cane ofzo) en zijn het al snel beu. Ik zou ook niet te veel verschillende mogelijkheden maken want je moet elk kind dan al individueel gaan begeleiden en als je er vijf hebt wordt het al snel heel druk!

Gebruikersavatar
blijebeadies
Bead Starter
Berichten:81
Lid geworden op:ma 02 mei 2005 18:00
Locatie:C'borg
Contacteer:

Bericht door blijebeadies » di 14 jun 2005 18:30

ja dat is waar.
Ik heb al wat leuke dingetjes in mijn hoofd dus volgensmij gaat het wel goed komen.
Die canes wilde ik trouwens gewoon van te voren zelf maken en als het wat oudere kinderen zijn kunnen ze zelf misschien een simpele maken.

Ik heb al wat advertenties gezet dus nou maar hopen dat er mensen reageren.
groetjes van een
fimoverslaafde Free :)

Afbeelding

Gesloten