Mijn eerste (privé) workshop

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gesloten
Gebruikersavatar
Melanie
Bead Brilliant
Berichten:2753
Lid geworden op:za 26 mar 2005 20:53
Locatie:Gendt
Contacteer:
Mijn eerste (privé) workshop

Bericht door Melanie » do 02 jun 2005 19:32

Volgens mij heb ik een enorme luxe positie, want iemand wil bij mij een workshop doen in haar eentje. Ik heb altijd nog gezegd dat ik geen workshops doe, want ik heb daar de ruimte en middelen niet voor. Maar voor 1 a 2 pers. dus wel. Deze mevrouw heeft de afgelopen tijd al diverse sieraden bij mij gekocht en wil eigenlijk alle technieken (die ik ken) leren. Ze zal dan wel geen sieraden meer bij me bestellen, maar ik kan haar wel een aantal keer een workshop geven.

Nou zit ik een beetje met wat ik ervoor zal vragen per workshop. Ik heb al gelezen dat de meesten een vaste prijs hanteren, maar welke prijs dan? Want dat staat er volgens mij niet bij.
Groetjes, Melanie

Gebruikersavatar
poing
Bead Hysteric
Berichten:3061
Lid geworden op:ma 06 okt 2003 19:53
Locatie:Izegem-België

Bericht door poing » do 02 jun 2005 19:36

nou,je moet er zeker je materiaal kosten uit halen, de 'huur' van je tangetjes,rijgbord, wat vergoeding voor je kostbare tijd, en als je moet rijden, verplaatsingskosten ook :D en je moet er natuurlijk wel een euro of twee winst op halen (of meer) :lol:
laatste die ik volgde was 37 euro voor alle materiaal, zon dikke 2 uur heeft ie geduurd ( en dat vond ik best prijzig, maarja) :)
ipoingtudut

Gebruikersavatar
Madelief
Bead Chatter
Berichten:3625
Lid geworden op:do 27 mei 2004 12:26
Locatie:Mechelen - België

Bericht door Madelief » do 02 jun 2005 21:23

Goh, ik zou het enerzijds niet te duur maken omdat ze er meerdere zal volgen, maar anderzijds zou ik wel genoeg vragen aangezien ze je niet meer zal sponsoren nadien :oops: Da's misschien een gekke reden maar het is toch belangrijk, niet? Tenminste, voor mij zou dat zo zijn, omdat ik maar een héél beperkte klantenkring heb (vier mensen :D ). Onlangs vroeg een van hen ook boekjes bij mij om het zelf te leren en dat vond ik best wel jammer :oops: :oops: :oops:

Veel plezier ermee in elk geval!! :D

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » do 02 jun 2005 22:20

Op mijn site kun je info vinden over workshops die ik geef. Ik geef ook regelmatig workshops aan 1 of 2 mensen. Ik verkoop zelf geen materiaal dat schaffen de mensen zelf aan. Ik bestel wel eens wat voor ze als ze dat zelf niet kunnen en dan verkoop ik het zonder winst.

Gebruikersavatar
ekster35
Bead Dreamer
Berichten:676
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 20:08
Locatie:maassluis

Bericht door ekster35 » vr 03 jun 2005 07:55

Ik vraag 5 euro per persoon exclusief materiaal.
het leven is fijn als er kralen zijn!

Gebruikersavatar
Melanie
Bead Brilliant
Berichten:2753
Lid geworden op:za 26 mar 2005 20:53
Locatie:Gendt
Contacteer:

Bericht door Melanie » vr 03 jun 2005 18:18

Bedankt voor de tips. Ik zit nog te twijfelen of ik een workshopprijs ga nemen exclusief materialen (iets van € 7,50). Of een prijs incl. standaard materialen (ca. 20 euro) en dat dan voor duurdere kralen en swarovski en metalen hangers etc. bijbetaald moet worden.

Reiskosten heb ik overigens niet, want ze komt telkens naar mij toe.
Groetjes, Melanie

Gesloten