heeft iemand tips voor kralenworkshop?

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gesloten
Gebruikersavatar
sandra1984
Bead Believer
Berichten:217
Lid geworden op:wo 11 jun 2003 21:17
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:
heeft iemand tips voor kralenworkshop?

Bericht door sandra1984 » wo 22 okt 2003 20:22

ik ben gevraagd om een te komen helpen op een soort "meidendag" hier in de buurt. Of ik een soort demo/workshop wil geven aan meiden van 12 tot en met 16 jaar (ongeveer). Wat is een idee om te doen? Rijgen? Kettelen? hoe kan ik het makkelijkste aan kralen komen daarvoor en hebben jullie nog tips?

Alvast bedankt!!

groetjes sandra
It beads me....;)

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 22 okt 2003 21:15

bloemetjes rijgen is een leuke techniek en omdat je daar alleen maar kleine kraaltjes voor nodig heb is dat een lekker goedkope techniek.

Gebruikersavatar
patricia
Bead Designer
Berichten:870
Lid geworden op:za 13 sep 2003 09:47
Locatie:Rotterdam
Contacteer:

Bericht door patricia » do 23 okt 2003 08:51

Ik denk dat het wel moeilijk is van meiden van 12 tm 16 zijn moeilijk te vermaken :? Ik wil je niet ontmoedigen maar ik zelf een zusje van die leeftijd die het allemaal heel leuk vind maar met haar verjaardag wilde we t met vriendinnnetjes doen maar dat was toch minder leuk. We hebben zelf kralen gemaakt en daarna met kettelen een ketting gemaakt...

Succes ermee!
Groetjes Patries

Like the heart beads!

Marlies
Bead Intelligent
Berichten:1321
Lid geworden op:vr 07 feb 2003 13:36
Locatie:Oss
Contacteer:

Bericht door Marlies » do 23 okt 2003 08:52

Ik denk persoonlijk dat je meiden hebt die kleine kraaltjes echt geweldig vinden, maar er zal waarschijnlijk ook een groep zijn die van wat grote kralen houden. Ik zou dan wat leuke voorbeelden meenemen van verschillende technieken, alleen al om te laten zien wat ze zelf zouden kunnen maken. Als ze zelf uiteraard meedoen met een workshop dan denk ik dat het leukste en het makkelijkste is om te rijgen, uiteraard is het dan ook leuk om met hangers en bedels te werken. Kettelen lijkt me ook wel leuk om te doen hoor. Tja hoe je het makkelijkste aan kralen kunt komen? Ik weet niet wat je wil besteden.... Voor 2 a3 meiden is het nog wel te doen om kralen te kopen, maar als je er een hoop hebt en goedkoop uit wil komen moet je denk ik plastic kralen nemen. Parels (kunstof) zijn ook vrij goedkoop en schijnen ook heel erg in te komen deze winter. Succes ermee!!
Veel liefs,
Marlies

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 23 okt 2003 09:34

oh da's ook goed idee ja, gewoon plastic kralen. want daarom raadde ik kleine kraaltjes aan: lekker goedkoop.

Gebruikersavatar
Stéphanie
Bead Dreamer
Berichten:713
Lid geworden op:zo 23 feb 2003 11:44
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » do 23 okt 2003 13:31

Hier spreekt iemand die middenin de doelgroep valt: m'n vriendinnen willen best dingen van me leren, maar zodra ik met een beetje priegelpatroontje aankom zijn ze het al meteen zat. Kettelen vinden ze leuk, evenals dubbele jasseron en sommige zijn ook voor het 'moeilijk bloempatroon' te porren. Gewoon een stuk of 4 strengen kraaltjes rijgen en dan aan een zo'n streng een leuk hangertje heeft ook altijd succes ;).
Pas 16 jaar en nu al verslaafd...

Gesloten