iemand heeft zelfde creatie als jou, wat dan?
Hallo,
Hier heb ik eigenlijk nog niet over na gedacht, maar is toch wel handig lijkt mij!
Stel je komt per ongeluk op een site (bijv. via google), of gewoon via via.
Op de site zie je een creatie staan, die erg veel op jouw creatie lijkt.
Jouw creatie staat op jou site.
Wat ga je dan doen?
Een e-mail sturen? Of laat je het voor wat het is?
Er zijn natuurlijk heel veel online shops en ook heel veel verkopen hetzelfde spul, het kan maar net toeval zijn.
Hier ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
(PS. Ik heb hier helemaal geen topic over kunnen vinden)
Hier heb ik eigenlijk nog niet over na gedacht, maar is toch wel handig lijkt mij!
Stel je komt per ongeluk op een site (bijv. via google), of gewoon via via.
Op de site zie je een creatie staan, die erg veel op jouw creatie lijkt.
Jouw creatie staat op jou site.
Wat ga je dan doen?
Een e-mail sturen? Of laat je het voor wat het is?
Er zijn natuurlijk heel veel online shops en ook heel veel verkopen hetzelfde spul, het kan maar net toeval zijn.
Hier ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
(PS. Ik heb hier helemaal geen topic over kunnen vinden)
Tijdens een workshop die ik volgde heb ik een ketting geregen die ik later nog heel vaak ben tegen gekomen op internet. Het patroon kwam uit een boek. Dus het lijkt me dat dezelfde ketting dan wel vaker te vinden is.
Bedoel je zoiets of bedoel je echt een ketting die zoveel op de jouwe lijkt dat die praktisch is nagemaakt? Dan lijkt het me een beetje een ander verhaal!
Bedoel je zoiets of bedoel je echt een ketting die zoveel op de jouwe lijkt dat die praktisch is nagemaakt? Dan lijkt het me een beetje een ander verhaal!
Groetjes famke
Volgens mij hou je dat toch wel...
Mensen houden nou eenmaal van ideeën opdoen!!
Zelf doe ik het ook, ik maak het dus niet na maar
die inspiratie op en dan geef ik mn eigen draai eraan.
Ik heb 'mijn' triangle sieraden nadat ik ze had gemaakt heel veel terug gezien op andere sites.. maar je doet er toch niets aan.
Mensen houden nou eenmaal van ideeën opdoen!!
Zelf doe ik het ook, ik maak het dus niet na maar
die inspiratie op en dan geef ik mn eigen draai eraan.
Ik heb 'mijn' triangle sieraden nadat ik ze had gemaakt heel veel terug gezien op andere sites.. maar je doet er toch niets aan.
Groetjes,
Jehoël
Jehoël
-
- Bead Addict
- Contacteer:
- Love-beadies
- Bead Producer
-
- Bead Producer
- Contacteer:
Niet een specifiek sieraad, ik was wat aan het rondsnuffelen bij allemaal sieradenshops.. en kwam bij een aantal toch wel sieraden tegen die bijna hetzelfde zijn.
Ik zelf zou er geen problemen mee hebben, maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die zoiets hebben van: he verdorie, die lijkt sprekend op mijn sieraad' en toch een mailtje stuurt van hoe diegene aan het ontwerp komt bijvoorbeeld, omdat jij exact of bijna hetzelfde hebt.
Ik vind het wel een ander verhaal als je heel erg lang over een 'ingewikkeld' sieraad hebt gedaan en je vind exact hetzelfde terug op een andere site .. als je begrijpt wat ik bedoel
Ik zelf zou er geen problemen mee hebben, maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die zoiets hebben van: he verdorie, die lijkt sprekend op mijn sieraad' en toch een mailtje stuurt van hoe diegene aan het ontwerp komt bijvoorbeeld, omdat jij exact of bijna hetzelfde hebt.
Ik vind het wel een ander verhaal als je heel erg lang over een 'ingewikkeld' sieraad hebt gedaan en je vind exact hetzelfde terug op een andere site .. als je begrijpt wat ik bedoel

-
- Bead Addict
- Contacteer:
o oke
dan zou ik me een versuffing melen ik ben begonnen met kindersieraden toen had bijna niemand die nog en nu bijna iedereen wel
en als voorbeeld de Diddle ketting staat nu bijna overal wel met andere kralen maar dan toch...mij maakt het niet uit zolang mensen met een sieraden site geen email adressen uit mijn adres boek gebruiken maakt ht mij niet uit en inspiratie geven en krijgen daar is dit forum toch mede voor bedoeld denk ik
dan zou ik me een versuffing melen ik ben begonnen met kindersieraden toen had bijna niemand die nog en nu bijna iedereen wel
en als voorbeeld de Diddle ketting staat nu bijna overal wel met andere kralen maar dan toch...mij maakt het niet uit zolang mensen met een sieraden site geen email adressen uit mijn adres boek gebruiken maakt ht mij niet uit en inspiratie geven en krijgen daar is dit forum toch mede voor bedoeld denk ik
Groetjes Kruimel
-
- Bead Starter
ik had dat een tijdje geleden ook...
iemand had een ketting hier op het forum gezet en kreeg daar hele leuke reacties op. De ketting leek heel veel op een ketting van mij. Ik vond dat niet zo leuk want ze deed net of ze het helemaal zelf had verzonnen. Maar ja, ik had waarschijnlijk mijn inspiratie voor die ketting ook weer ergens vandaan gehaald, dus het blijft moeilijk en ik zou er dan ook niet op reageren......toch?
iemand had een ketting hier op het forum gezet en kreeg daar hele leuke reacties op. De ketting leek heel veel op een ketting van mij. Ik vond dat niet zo leuk want ze deed net of ze het helemaal zelf had verzonnen. Maar ja, ik had waarschijnlijk mijn inspiratie voor die ketting ook weer ergens vandaan gehaald, dus het blijft moeilijk en ik zou er dan ook niet op reageren......toch?
- Love-beadies
- Bead Producer
-
- Bead Addict
- Contacteer:
- Love-beadies
- Bead Producer