iemand heeft zelfde creatie als jou, wat dan?

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
GjD
Bead Reader
iemand heeft zelfde creatie als jou, wat dan?

Bericht door GjD » vr 13 mei 2005 21:21

Hallo,

Hier heb ik eigenlijk nog niet over na gedacht, maar is toch wel handig lijkt mij!

Stel je komt per ongeluk op een site (bijv. via google), of gewoon via via.
Op de site zie je een creatie staan, die erg veel op jouw creatie lijkt.
Jouw creatie staat op jou site.

Wat ga je dan doen?
Een e-mail sturen? Of laat je het voor wat het is?

Er zijn natuurlijk heel veel online shops en ook heel veel verkopen hetzelfde spul, het kan maar net toeval zijn.
Hier ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

(PS. Ik heb hier helemaal geen topic over kunnen vinden)

famke
Bead Fan

Bericht door famke » vr 13 mei 2005 21:35

Tijdens een workshop die ik volgde heb ik een ketting geregen die ik later nog heel vaak ben tegen gekomen op internet. Het patroon kwam uit een boek. Dus het lijkt me dat dezelfde ketting dan wel vaker te vinden is.

Bedoel je zoiets of bedoel je echt een ketting die zoveel op de jouwe lijkt dat die praktisch is nagemaakt? Dan lijkt het me een beetje een ander verhaal!
Groetjes famke

Jehoël
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door Jehoël » vr 13 mei 2005 21:40

Volgens mij hou je dat toch wel...
Mensen houden nou eenmaal van ideeën opdoen!!
Zelf doe ik het ook, ik maak het dus niet na maar
die inspiratie op en dan geef ik mn eigen draai eraan.

Ik heb 'mijn' triangle sieraden nadat ik ze had gemaakt heel veel terug gezien op andere sites.. maar je doet er toch niets aan.
Groetjes,
Jehoël

Kruimeltje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Kruimeltje » vr 13 mei 2005 21:52

geen idee als het een exacte kopie is, is het niet leuk maar ja wie heeft hem eerder gemaakt?

mensen doen nu eenmaal inpiratie op bij elkaar

ben nu wel nieuwsgierig naar het sieraad eigelijk
Groetjes Kruimel

Fieke
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Fieke » vr 13 mei 2005 22:26

Dat is toch niet erg dat mensen een creatie van jou leuk vinden en deze ook gaan maken..
Er zijn heel veel mensen die vragen naar patroontjes enzo bij elkaar.
Kralen.com is namenlijk een site waar mensen ideeën opdoen en ik denk dat dit ook wel de bedoeling is van deze site..

Love-beadies
Bead Producer

Bericht door Love-beadies » vr 13 mei 2005 22:53

Ik vind dat je daar niet te krap mee moet kijken. Je neemt toch allemaal dingen van elkaar over, bewust of onbewust. Als het nou echt een exacte kopie is, dan kan je je afvragen of het expres is gedaan, maar dat kan je dan waarschijnlijk toch niet bewijzen.
Groetjes Ilona

Ayla
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Ayla » vr 13 mei 2005 22:55

Als je niet wilt dat jouw creatie gecopieërd wordt moet je hem nooit op een zo breed comminucatie middel als internet zetten.

Irene van der Maas
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Irene van der Maas » za 14 mei 2005 06:41

Eigenlijk moet je het gewoon als een compliment zien!
Hartstikke fijn toch dat mensen jouw sieraad uitzoeken om na te maken?
En sommigen hebben nu eenmaal geen fantasie.....
Die kunnen zelf niets verzinnen...

Irene
Irene van der Maas

Heez
Bead Designer

Bericht door Heez » za 14 mei 2005 08:23

Soms weet ik ook niet meer wat ik zal gaan maken, en dan ga ik zoeken naar een leuke ketting, en dan neem ik voor om hem precies helemaal hetzelfde te maken, lukt me nooit, want ik krijg vaak veel inspiratie. Het werkt erg goed tegen mijn af en toe inspiratieloosheid. :lol:

GjD
Bead Reader

Bericht door GjD » za 14 mei 2005 10:36

Niet een specifiek sieraad, ik was wat aan het rondsnuffelen bij allemaal sieradenshops.. en kwam bij een aantal toch wel sieraden tegen die bijna hetzelfde zijn.
Ik zelf zou er geen problemen mee hebben, maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die zoiets hebben van: he verdorie, die lijkt sprekend op mijn sieraad' en toch een mailtje stuurt van hoe diegene aan het ontwerp komt bijvoorbeeld, omdat jij exact of bijna hetzelfde hebt.

Ik vind het wel een ander verhaal als je heel erg lang over een 'ingewikkeld' sieraad hebt gedaan en je vind exact hetzelfde terug op een andere site .. als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Kruimeltje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Kruimeltje » za 14 mei 2005 13:32

o oke

dan zou ik me een versuffing melen ik ben begonnen met kindersieraden toen had bijna niemand die nog en nu bijna iedereen wel

en als voorbeeld de Diddle ketting staat nu bijna overal wel met andere kralen maar dan toch...mij maakt het niet uit zolang mensen met een sieraden site geen email adressen uit mijn adres boek gebruiken maakt ht mij niet uit en inspiratie geven en krijgen daar is dit forum toch mede voor bedoeld denk ik
Groetjes Kruimel

zeeuwskraaltje
Bead Starter

Bericht door zeeuwskraaltje » za 14 mei 2005 15:05

ik had dat een tijdje geleden ook...

iemand had een ketting hier op het forum gezet en kreeg daar hele leuke reacties op. De ketting leek heel veel op een ketting van mij. Ik vond dat niet zo leuk want ze deed net of ze het helemaal zelf had verzonnen. Maar ja, ik had waarschijnlijk mijn inspiratie voor die ketting ook weer ergens vandaan gehaald, dus het blijft moeilijk en ik zou er dan ook niet op reageren......toch?

Love-beadies
Bead Producer

Bericht door Love-beadies » za 14 mei 2005 15:10

Je zou er natuurlijk altijd een opmerking over kunnen maken, misschien is het wel echt toevallig. Als ik iets zie van iemand wat ik heel leuk vind, denk ik er ook weleens over om het na te maken, maar ik doe het meestal niet, of ik maak het net weer even anders.
Groetjes Ilona

Kruimeltje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Kruimeltje » za 14 mei 2005 16:38

maar als voorbeeld dan

die koeien ketting...omdat 1 iemand die gemaakt heeft (of zelfbedacht of van een andere site gezien waar meer fimo poppetjes op staan) mag niemand het dan meer maken?
Groetjes Kruimel

Love-beadies
Bead Producer

Bericht door Love-beadies » za 14 mei 2005 16:49

Dat denk ik niet, daar ontkom je niet aan dat iemand anders dat ook verzint.
Groetjes Ilona

Gesloten