pour-on
Ik ben met pour-on aan het spelen gegaan, leek me nml geweldig spul!!!
Alleen nu we 24 uur verder zijn is de zooi nog steeds niet droog, terwijl het na 6 uur al droog moest zijn en na 72 uur volledig uitgehard.
En op elk plaatje zit in het midden een soort vaag dof plekje!
Hoe kan dat toch?
Weet iemand die ervaring heeft met dit spul hoe dat komt?
En hoe ik kan voorkomen dat het de volgende keer weer gebeurt???
En hoe lang het echt moet drogen???
Alleen nu we 24 uur verder zijn is de zooi nog steeds niet droog, terwijl het na 6 uur al droog moest zijn en na 72 uur volledig uitgehard.
En op elk plaatje zit in het midden een soort vaag dof plekje!
Hoe kan dat toch?
Weet iemand die ervaring heeft met dit spul hoe dat komt?
En hoe ik kan voorkomen dat het de volgende keer weer gebeurt???
En hoe lang het echt moet drogen???
-
Kruimeltje
- Bead Addict
- Contacteer:
als het niet droogt heb je het niet goed genoeg gemengd
je moet echt vrij lang roeren wil het goed gemengd zijn
er ontstaan dan ook belletjes in het spul en die blaas je eruit door een rietje te nemen en daar door zachtjes te blazen over je werkstuk(heel grappig om t zien vind ik)
en dan de 1e laag 24 uur laten drogen dan een 2e laag aanbrengen en die moet 72 uur drogen
er ontstaan dan ook belletjes in het spul en die blaas je eruit door een rietje te nemen en daar door zachtjes te blazen over je werkstuk(heel grappig om t zien vind ik)
en dan de 1e laag 24 uur laten drogen dan een 2e laag aanbrengen en die moet 72 uur drogen
Groetjes Kruimel
Tja, ik had maar een heel klein beetje gemaakt, en zeker 3 minuten geroerd.Kruimeltje schreef:als het niet droogt heb je het niet goed genoeg gemengd
Dat met die belletjes klopt, had ik ook, was grappig.
Maar ik denk dat dat doffe komt omdat ik de foto's niet heb schoongemaakt, en het zal dus wel vet van mijn vingers zijn.
Ik had de rest van de pour-on die ik gemaakt had op een stuk karton gegeoten, en het is wel droger als gisteren.
Het plakt niet echt meer, maar je laat nog wel je vingerafdruk achter als je er op drukt.
Nog maar ff een poosje geduld hebben denk ik.........
En volgende keer NOG langer roeren!!
Hoe lang roer jij dan???
-
Kruimeltje
- Bead Addict
- Contacteer:
het ligt eraan hoeveel ik maak
ik heb van die mini spuitjes en doe dan 10ml per vloeistof en roer dan een minuut of 5 het wordt ook dof als het goed gemengd is en als het helemaal uitgehard is, is het doorzichtig
maar het kan ook zijn dat het midden waar je roerde wel goed was maar de zijkanten niet en dat je dat wel gebruikt heb snap je hoe ik bedoel?
ik heb het een keer eerder ook gehad en toen kon ik het foto'tje nog wel van het spul afhalen zonder te beschadigen
ik heb van die mini spuitjes en doe dan 10ml per vloeistof en roer dan een minuut of 5 het wordt ook dof als het goed gemengd is en als het helemaal uitgehard is, is het doorzichtig
maar het kan ook zijn dat het midden waar je roerde wel goed was maar de zijkanten niet en dat je dat wel gebruikt heb snap je hoe ik bedoel?
ik heb het een keer eerder ook gehad en toen kon ik het foto'tje nog wel van het spul afhalen zonder te beschadigen
Groetjes Kruimel
-
m@rlies
-
Kruimeltje
- Bead Addict
- Contacteer:
kan ook maar met een rietje is het leukerm@rlies schreef:bij mij werd het de eerste keer ook niet hard maar je moet de samenstelling ook goed hebben 1op1 nu heb ik geen probleem meer.
en om de belletjes eruit te halen is het nog makkelijker om er met een aansteker (vuur)overheen te gaan dan verdwijnen de belletjes.
Groetjes Kruimel
- De plastic kralendoos
- Bead Discoverer
Bij mij ging het prima met de pour on, op een paar piepkleine luchtbelletjes na, die kreeg ik er met geen mogelijkheid uit.
Ik begreep trouwens uit de handleiding dat het niet met de hitte te maken heeft dat de belletjes verdwijnen maar met koostofdioxide, dat adem je uit. Maar als die kleine belletjes de volgende keer weer niet verdwijnen, ga ik het toch eens proberen met de aansteker-truuk.
@kruimeltje: waar heb jij die minispuitjes vandaan?
Ik begreep trouwens uit de handleiding dat het niet met de hitte te maken heeft dat de belletjes verdwijnen maar met koostofdioxide, dat adem je uit. Maar als die kleine belletjes de volgende keer weer niet verdwijnen, ga ik het toch eens proberen met de aansteker-truuk.
@kruimeltje: waar heb jij die minispuitjes vandaan?
groetjes, cathelijne
1001 Beads Per Minute
1001 Beads Per Minute
-
Kruimeltje
- Bead Addict
- Contacteer:
- De plastic kralendoos
- Bead Discoverer
-
Kruimeltje
- Bead Addict
- Contacteer:
gelukkig is het toch goed geworden!!!
Alleen die doffe plekjes niet, maar dat is vast vuil op de foto dat ik er niet af had gehaald!!!
En dat het eerst niet droogde was omdat de laag te dik was denk ik.....
Volgende keer 2 dunne laagjes, word vast mooier!!!!
Ik gebruik de dop van mijn hoestsiroop voor de hoeveelheden

Alleen die doffe plekjes niet, maar dat is vast vuil op de foto dat ik er niet af had gehaald!!!
En dat het eerst niet droogde was omdat de laag te dik was denk ik.....
Volgende keer 2 dunne laagjes, word vast mooier!!!!
Ik gebruik de dop van mijn hoestsiroop voor de hoeveelheden
- Love-beadies
- Bead Producer
Pour-on is een soort synthetische hars ofzo.
Het bestaat uit 2 vloeistoffen die je moet mengen, en dan kan je het ergens overheen gieten, bv een ornament met een plaatje erop geplakt zodat er een soort hele dikke laklaag overheen komt.
Maar anders dan lak blijft het een klein beetje flexibel. Dus krasjes en deukjes trekken vanzelf weg.
Erg mooi spul.
Het kost 14,60 voor de kleinste verpakking, maar daar doe je mega lang mee, want je hebt steeds maar een mini beetje nodig!
Het bestaat uit 2 vloeistoffen die je moet mengen, en dan kan je het ergens overheen gieten, bv een ornament met een plaatje erop geplakt zodat er een soort hele dikke laklaag overheen komt.
Maar anders dan lak blijft het een klein beetje flexibel. Dus krasjes en deukjes trekken vanzelf weg.
Erg mooi spul.
Het kost 14,60 voor de kleinste verpakking, maar daar doe je mega lang mee, want je hebt steeds maar een mini beetje nodig!
- brides
- Bead Dreamer
- Contacteer:
tinus schreef:Pour-on is een soort synthetische hars ofzo.
Erg mooi spul.
ooohhh zo doen jullie dat met de fototjes was me al af aan het vragen leuk om een k3 of winx ketting te maken voor de kids het kan ook met gewoon papier og gaat het alleen met fototjes
en ik neem aan dat het bij elke hobbyshop te krijgen is ?????
groeten van brides