Een vraag aan jullie..

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Frambiej
Bead Dreamer
Berichten:685
Lid geworden op:ma 18 apr 2005 18:13
Locatie:Bemmel

Bericht door Frambiej » wo 04 mei 2005 11:39

Bedankt voor de adviezen... ;) ik hou t voorlopig nog zo. . en dan na mn eerste party zal ik eens kijken of ik ze iets hoger doe ja of de nee.. ;)

Frambiej
Bead Dreamer
Berichten:685
Lid geworden op:ma 18 apr 2005 18:13
Locatie:Bemmel

Bericht door Frambiej » wo 04 mei 2005 11:40

moniek schreef:En het leukste :D Als je een ketting hebt verkocht, kun je weer nieuwe kralen van kopen :D
idd.. vanmorge een ketting verkocht.. en meteen weer voor dat geld (8 euri) kralen gekocht :D

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » wo 04 mei 2005 11:54

Hoihoi,

Hihi feli! leuk he omdat meteen weer uit te geven.
Ik doe dus ligt eraan hoe het er uit ziet enz.. vaak keer 2 ong.
Maar ik sta ook best vaak op een markt of braderie en de kraam huur moet er ook weer uit.. en dan zou ik als ik overal 1 euro bij op tel.. niets overhouden.. want de kraam huur is tussen de 10 en de 37,50. op de markten waar ik sta.. ;-)
Dus als je later ook eens op een markt gaat staan denk dan aan de kraam huur ;-) in je prijzen.

Groetjes!!

denzign
Bead Starter
Berichten:90
Lid geworden op:zo 21 dec 2003 22:50
Locatie:brielle
Contacteer:

Bericht door denzign » wo 04 mei 2005 21:26

Ik zou ook minimaal 16,- vragen voor deze ketting.
Natuurlijk is het maar een hobby en is het niet perse de bedoeling eraan te verdienen, maar voordat je ECHT gaat verdienen moet je toch denk ik wel meerder kettingen per week kunnen verkopen.

Ik vraag ook meestal het dubbele voor een ketting, maar er echt aan verdienen doe ik niet hoor, er gaat meer geld naar uit dan dat er binnen komt! Ook gaan er weleens dingen kapot, moet je ook weer vervangen, kost ook geld.

Om je hobby een beetje leuk te houden moet je er wel geld voor vragen, je wilt tenslotte meer leuke kralen kopen toch?

En denk idd eens aan je tijd, tijd is nou eenmaal geld, dus in principe gooi je nu gewoon geld weg, want voor het zelfde geld had je terwijl je een ketting aan het maken bent, in een winkel gestaan. :wink:

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » do 05 mei 2005 10:43

Naatjuh schreef:De ketting heeft 8,50 gekost en jullie willen hem geloof ik allemaal voor minimaal 20 euro verkopen? :?
Nou dan ben ik ook erg goedkoop want ik zou hem voor 12,50 verkopen geloof ik :?
same here
Liefs
Linda

Gebruikersavatar
Pee
Bead Aholic
Berichten:4328
Lid geworden op:zo 25 jan 2004 23:10
Locatie:Breskens
Contacteer:

Bericht door Pee » do 05 mei 2005 11:15

Ik vind het ook altijd lastig, ik wil iig mijn materiaal eruit halen en nog iets er bovenop. Maar het scheelt wel eens wat ik er dan bovenop doe.... de ene keer is dat iets meer dan de andere keer.
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dootje
Bead Dreamer
Berichten:534
Lid geworden op:za 12 feb 2005 12:31
Locatie:Halsteren
Contacteer:

Bericht door Dootje » di 17 mei 2005 20:16

Ik ben altijd heel bang om mijn prijzen hoog te maken.
Want wat nou als blijkt dat een bepaalde ketting snel stuk gaat?
Of mensen denken van nou jaaaa hou durft dat kind van 15 zo veel voor haar knutsels te vragen?
En dan vraag ik aan mijn moeder, is t niet te duur?
En dan zegt ze dat het eigenlijk wel wat duurder mag, maar dat durf ik niet goed. :P
Misschien dat als ik aan het verkopen ben ik ze langzaam duurder maak.
~*~ Don't dream your life away, live your dream! ~*~

Gebruikersavatar
kreakrullie
Bead Interested
Berichten:161
Lid geworden op:do 14 apr 2005 19:36
Locatie:in de achterhoek
Contacteer:

Bericht door kreakrullie » di 17 mei 2005 20:41

Ik heb nu mijn eerste drie kettingen verkocht (ben pas een dikke maand bezig). Ik vroeg er 7,50 voor en de mensen gaven me 10 euro en dat mocht ik dus gewoon houden. :D
Ik wilde het ook niet te duur maken, omdat ik pas een beginneling ben.
Het materiaal wat ik gebruikt heb was glazen kralen, metalen kralen en staaldraad.

Gebruikersavatar
Fairy
Bead Designer
Berichten:954
Lid geworden op:za 03 jul 2004 11:54
Locatie:vlak bij Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Fairy » wo 18 mei 2005 22:10

Ik vind het ook ontzettend moeilijk om een goede prijs te bepalen. Ben ook altijd bang dat iets kapot zal gaan en dat mensen dan denken: hoe durfde ze zoveel voor zo'n kettinkje te vragen. Dan maar iets goedkoper en ook nog garantie erbij. Liever verkopen voor minder dan blijkbaar te duur zitten. Tijd durf ik ook niet te rekenen want dan wordt het spul helemaal onbetaalbaar en het is per slot hobbywerk.

Lieve groet van Fairy

Gebruikersavatar
Dootje
Bead Dreamer
Berichten:534
Lid geworden op:za 12 feb 2005 12:31
Locatie:Halsteren
Contacteer:

Bericht door Dootje » do 19 mei 2005 07:50

Fairy schreef:Ik vind het ook ontzettend moeilijk om een goede prijs te bepalen. Ben ook altijd bang dat iets kapot zal gaan en dat mensen dan denken: hoe durfde ze zoveel voor zo'n kettinkje te vragen. Dan maar iets goedkoper en ook nog garantie erbij. Liever verkopen voor minder dan blijkbaar te duur zitten. Tijd durf ik ook niet te rekenen want dan wordt het spul helemaal onbetaalbaar en het is per slot hobbywerk.
Hetzelfde bij mij, ik ben bang dat er iets snel kapot zal gaan.
Ik doe wel altijd ietsjes bij de materiaalkosten erbij.
Als het té goedkoop is denk ik dat ze het flutdingetjes gaan vinden.
Is wel zo, als het erg goedkoop is...
~*~ Don't dream your life away, live your dream! ~*~

Gebruikersavatar
Fairy
Bead Designer
Berichten:954
Lid geworden op:za 03 jul 2004 11:54
Locatie:vlak bij Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Fairy » do 19 mei 2005 11:35

Ik reken dus zonder meer de materialen, inclusief knijpkraaltjes en draad enzo. Dan kijk ik naar de uitstraling van de ketting. Sowieso een paar euri erboven op en soms verdubbel ik de prijs. Aangezien ik niet met hele exclusieve kralen werk zijn mijn werkjes nooit zo duur. Vandaar dat ik naar de uitstraling kijk. Ziet iets er echt heel mooi uit vraag ik daar wat meer voor. Daar haal ik dan maar de grootste verdiensten uit.
Voor mij is het ook een soort sport om niet zoveel aan kralen uit te geven. Ik heb er wel heeeeeeel veeeeeeel maar dat zijn ook bergen rocailles in zovele kleuren. En veel met tussenzetsels en beplakbare ornamenten werken is mijn "ding" niet. Ik probeer het wel eens en soms wordt dat ook beslist wel leuk maar meestal vind ik het onbevredigend.
Zie mijn "www" dan zie je alles wat ik ooit gemaakt heb, incl. prijs. (niet lachen....)

Lieve groet van Fairy

Gebruikersavatar
Dootje
Bead Dreamer
Berichten:534
Lid geworden op:za 12 feb 2005 12:31
Locatie:Halsteren
Contacteer:

Bericht door Dootje » vr 20 mei 2005 16:16

Fairy schreef:Ik reken dus zonder meer de materialen, inclusief knijpkraaltjes en draad enzo. Dan kijk ik naar de uitstraling van de ketting. Sowieso een paar euri erboven op en soms verdubbel ik de prijs. Aangezien ik niet met hele exclusieve kralen werk zijn mijn werkjes nooit zo duur. Vandaar dat ik naar de uitstraling kijk. Ziet iets er echt heel mooi uit vraag ik daar wat meer voor. Daar haal ik dan maar de grootste verdiensten uit.
Voor mij is het ook een soort sport om niet zoveel aan kralen uit te geven. Ik heb er wel heeeeeeel veeeeeeel maar dat zijn ook bergen rocailles in zovele kleuren. En veel met tussenzetsels en beplakbare ornamenten werken is mijn "ding" niet. Ik probeer het wel eens en soms wordt dat ook beslist wel leuk maar meestal vind ik het onbevredigend.
Zie mijn "www" dan zie je alles wat ik ooit gemaakt heb, incl. prijs. (niet lachen....)
Hoezo zouden we daar nou weer om lachen???
Het is hartstikke mooi joh!! :D
~*~ Don't dream your life away, live your dream! ~*~

Gebruikersavatar
Fairy
Bead Designer
Berichten:954
Lid geworden op:za 03 jul 2004 11:54
Locatie:vlak bij Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Fairy » vr 20 mei 2005 16:33

dank2 dat klinkt leuk! Ik lijd aan zo'n gigantisch minderwaardigheidscomplex :? . Vind het zelf "wel leuk" maar durf het niet goed te verkopen omdat ik het daar gewoon niet mooi genoeg voor vind. Maar ik pruts gewoon lekker door :lol: .

Lieve groet van Fairy

Gebruikersavatar
Dootje
Bead Dreamer
Berichten:534
Lid geworden op:za 12 feb 2005 12:31
Locatie:Halsteren
Contacteer:

Bericht door Dootje » vr 20 mei 2005 17:28

Fairy schreef: dank2 dat klinkt leuk! Ik lijd aan zo'n gigantisch minderwaardigheidscomplex :? . Vind het zelf "wel leuk" maar durf het niet goed te verkopen omdat ik het daar gewoon niet mooi genoeg voor vind. Maar ik pruts gewoon lekker door :lol: .
Dat heb ik ook wel, maarja, ik wil natuurlijk wel heel graag geld voor nieuwe kralen. Niet dat ik ooit al iets verkocht heb ofzo... :P
~*~ Don't dream your life away, live your dream! ~*~

Gebruikersavatar
Lavilia
Bead Chatter
Berichten:3558
Lid geworden op:do 19 mei 2005 21:55
Locatie:Leiden
Contacteer:

Bericht door Lavilia » ma 23 mei 2005 21:24

Fairy schreef: dank2 dat klinkt leuk! Ik lijd aan zo'n gigantisch minderwaardigheidscomplex :? . Vind het zelf "wel leuk" maar durf het niet goed te verkopen omdat ik het daar gewoon niet mooi genoeg voor vind. Maar ik pruts gewoon lekker door :lol: .
Je zou er echt wel meer voor kunnen vragen, het ziet er superleuk uit!
groetjes ikke
Afbeelding

Gesloten