Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
-
astridvanwaas
- Bead Dreamer
Bericht
door astridvanwaas » za 12 mar 2005 21:33
WAUW wat een leuk idee ze zijn heel leuk geworden
het eindresultaat trouwens ook mooie armband!!
- Bead Hysteric
-
Contacteer:
Bericht
door Pienjo » zo 13 mar 2005 12:23
ziet er goeduit!
Liefs
Linda
-
Naomi
- Bead Producer
-
Contacteer:
Bericht
door Naomi » zo 13 mar 2005 17:44
Hartstikke goed idee! Heb toevallig ook 1 potje staan en ga het zeker uit proberen. Wilde eigenlijk de verf voor ornamentjes eens gebruiken, maar dat heb ik nog niet gedaan. Maar een combinatie van ornamentjes en bijpassende kralen....yammie. Kom door jou weer op leuke idee?n!
liefs,
Naomi
-
char
- Bead Designer
-
Contacteer:
Bericht
door char » zo 13 mar 2005 22:05
Naomi schreef:Hartstikke goed idee! Heb toevallig ook 1 potje staan en ga het zeker uit proberen. Wilde eigenlijk de verf voor ornamentjes eens gebruiken, maar dat heb ik nog niet gedaan. Maar een combinatie van ornamentjes en bijpassende kralen....yammie. Kom door jou weer op leuke idee?n!
Dat is ook weer een idee. Ik lees inderdaad op de tube porseleinverf (outliner) dat je deze ook op metaal kan gebruiken. Ga ik ook eens proberen
Door jou reaktie kom ik ook weer op ideeen. Zoals mijn natuurkundeleraar altijd zei: aktie = reaktie. Ha Ha

Groetjes,
Suzanne

-
poing
- Bead Hysteric
Bericht
door poing » do 31 mar 2005 17:01
die witte kralen, mogen die ook van gewoon glas zijn? en mogen ze al vernist zijn?
ipoingtudut
-
char
- Bead Designer
-
Contacteer:
Bericht
door char » do 31 mar 2005 21:52
jokevedehaa schreef:die witte kralen, mogen die ook van gewoon glas zijn? en mogen ze al vernist zijn?
Ja hoor, dat gaat prima op glas. Maar op vernis zal dat niet lukken want je moet ze na het schilderen in de oven doen en daar kan de vernis niet tegen. Dat gaat smelten en stinken denk ik. En de verf zal er vermoedelijk ook niet op pakken.
Groetjes,
Suzanne

-
char
- Bead Designer
-
Contacteer:
Bericht
door char » vr 01 apr 2005 07:23
Joke,
Welke vernis bedoel je eigenlijk. Want het viel me in dat het wel kan. Als je tenminste de vernis gebruikt van Lefranc&Bourgeois want die is er speciaal voor serviesgoed (dus ook voor kralen).
Die vernis kun je gebruiken in combinatie met de servettechniek op bijvoorbeeld borden of bloempotten (dus ook glaskralen)
Deze vernis kan dus wel in de oven. Je kunt er zelfs overheen schilderen met porseleinverf nadat het in de oven geweest is.
Ik heb zelf tijden terug dit spul op muurtegeltjes gebruikt. En van die tegeltjes heb ik sieradendoosjes gemaakt.
Ik ga wat voorbeelden bij eigen creaties zetten.
Groetjes,
Suzanne

-
poing
- Bead Hysteric
Bericht
door poing » vr 01 apr 2005 20:13
nouja, ik nam aan dat kralen in de winkel een vernislaagje hebben? niet dan?
ipoingtudut