boekhouden

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
mip
Bead Fan
boekhouden

Bericht door mip » wo 30 mar 2005 19:16

ik heb echt geen idee waar ik dit neer moet zetten vandaar dat ik het maar bij overig heb gezet (mag uiteraard verplaatst worden als het niet goed staat!!!)

ik zit eraan te denken om me bij de kvk in te schrijven. nu wil ik dan natuurlijk mijn boekhouding goed in orde hebben (ook als ik besluit me niet in te schrijven!!) maar nou vroeg ik me dus af of iemand een tip heeft over welk programma ik hier het beste voor kan gebruiken? ik wil het nml allemaal het liefst op de computer bijhouden maar niet in excel ofzo, ik zoek echt software dat voor boekhouden gemaakt is maar wat nou ook weer niet te lastig te begrijpen is haha beetje veeleisend misschien?!?
ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen!!
groetjes mip

Chantal
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Chantal » wo 30 mar 2005 19:22

Op mijn werk werken we met Exact.
Die heb je volgens mij in verschillende versies/uitvoeringen.
Dacht ik.....
Groetjes,
Chantal

Zilabel
Bead Believer

Bericht door Zilabel » wo 30 mar 2005 19:24

Hallo,

Waarom niet bijhouden in Excel? Hierdoor behoeft geen software te worden aangeschaft. Zelf heb ik alles in Excel staan. Heb vanmorgen de Belastingdienst op bezoek gehad en alles is in orde, dus waarom extra investeren?

Ik wens je in ieder geval veel succes en laat even horen wat je gaat doen.

mip
Bead Fan

Bericht door mip » wo 30 mar 2005 19:26

excel lijkt me zo lastig maar ik denk gewoon dat ik een beetje lui ben haha ik zou dan niet weten waar ik moet beginnen ;? ik ga eerst maar eens kijken of dat exact iets is? en anders misschien toch maar hulp vragen met excel.... andere tips zijn nog welkom!
groetjes mip

Sharon_M
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Sharon_M » wo 30 mar 2005 19:39

Op mijn stage heb ik ook met exact gewerkt, op zich wel heel makkelijk programma maar ook wel een grote investering. Misschien dat voor het begin toch excel makkelijker is. Ik ben ook van plan om me in te gaan schrijven bij de kvk en ga de boekhouding bijhouden in excel.

Groetjes Sharon

mip
Bead Fan

Bericht door mip » wo 30 mar 2005 19:44

tja een investering dat is natuurlijk wel waar, alleen ik heb dus echt geen flauw idee hoe ik in godsnaam in excel mijn boekhouding bij kan houden, daar ligt dus mijn grootste probleem vandaar mijn vraag over de verschillende programma's. misschien maar eens een workshop excel gaan doen ofzo, want hoe begin je ermee....
groetjes mip

Sharon_M
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Sharon_M » wo 30 mar 2005 19:48

Ken je helemaal niks met excel of een beetje? Want op zich kun je veel werkbladen aanmaken en op de werkbladen zelf kun je ook veel doen.

Groetjes Sharon

mip
Bead Fan

Bericht door mip » wo 30 mar 2005 19:57

ik heb ooit voor school met excel moeten werken maar dat is alweer een tijd geleden! en tja werkbladen maken, daar snap ik nu dus helemaal niks meer van haha als ik me er heel diep in verdiep ga ik het misschien wel weer begrijpen maar op dit oment zie ik niet in hoe je je administratie (boekhouding) in excel kan bijhouden! er komt zoveel bij kijken met btw en weet ik veel wat, dan heb je volgens mij aardig wat verschillende werkbladen nodig, of misschien zie ik het allemaal te moeilijk? moet misschien eens om me heen gaan kijken of er iemand is die zijn boekhouding met excel doet zodat ik een voorbeeld kan zien ofzow.....
groetjes mip

N
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door N » wo 30 mar 2005 20:00

Misschien is Snelstart iets voor je? dat is volgens mij wel makkelijk en
niet te duur. (Ik werk er zelf niet mee, maar heb wel overwogen om het aan te schaffen). Als je dit pakket wilt kopen, zou ik sowieso even wachten met kopen totdat je ingeschreven staat bij de kvk, je kunt dan nl. bij office centre enzo inkopen, en dat scheelt natuurlijk weer.
Groetjes, Nicole.

kralenboetiek
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door kralenboetiek » wo 30 mar 2005 20:13

Hallo,

Kleine waarschuwing van mijn kant, doe het niet in Excell !! Ik heb het ook in exell gedaan en de belastingdienst vindt dat inderdaad prima, al doe je het in een schriftje.
Maar als je met een accoutant in zee gaat, willen ze het niet in excell hebben maar in het programma dat ze zelf gebruiken, bij tenminste.

Ze nemen het wel mee maar zetten het dan over naar hun eigen systeem en dat is kassa voor hun want dan zijn ze dagen bezig om al jou ingetypte gegevens over te typen in hun systeem.

Ik heb toen in allerijl snelstart gekocht en het zelf overgezet in snellstart. Heeft me weken werk gekost. Dus adviesje vraag welk systeem je accountant gebruikt en pas je daarop aan. Scheelt veel geld

groetjes Myra

mip
Bead Fan

Bericht door mip » wo 30 mar 2005 20:19

ja dat is ook 1 van de redenen waarom ik het in een 'echt' boekhoudprogramma wil gaan doen! ook omdat daar verschillende mogelijkheden in zijn en als je het in excel doet moet je echt opletten waar je wat zet (denk ik dan). maar snelstart is dus ook een goede optie? ik heb al op de site gekeken maar kan eigenlijk niks over prijzen vinden of kijk ik er misschien overheen??
in elk geval iedereen alvast bedankt! ik overweeg nu: (een beetje excel), exact of snelstart
alle andere tips en ervaringen zijn welkom! (ik ben een grote twijfelkont!!)
groetjes mip

N
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door N » wo 30 mar 2005 21:13

Snelstart kost ong. 300 euro.
Maar je kunt het best in Excel doen hoor, is iig een stuk goedkoper, als je dan zeker weet dat je verder gaat met je bedrijf, kun je altijd nog naar een accountant en dan het pakket aanschaffen wat zij aanbevelen.
Het is allemaal niet zo moeilijk als het lijkt.
Groetjes, Nicole.

Chantal
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Chantal » do 31 mar 2005 10:58

Met SnelStart heb ik bij mijn vorige werk mee gewerkt.
Inderdaad is dit een goed alternatief voor Exact.
Werkt heel duidelijk en makkelijk.

Maar er zijn ook erg duidelijke boeken over Excel. Gewoon in de
bibliotheek even zoeken. Excel voor Dummies heet het boek geloof ik.

Succes!!
Groetjes,
Chantal

Jehoël
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door Jehoël » do 31 mar 2005 17:17

Ik zou kiezen voor excel, een software pakket is niet goedkoop...
En bovendien zijn veel pakketen pas betaalbaar bij grote afname,
en één of twee licenties is niet groot en dus duur.
Bovendien vergt het onderhoud, updates en moet het helemaal ingericht worden...

Bij het ICT en software bedrijf waar ik werk adviseren ze één of twee mans bedrijfjes ook niet om over te stappen naar een duur en bijna onbetaalbaar software pakket.
Om diverse redenen...

Mijn advies zou zijn, neem gewoon excel...
Daar kan je heel veel mee, meer als je denkt!
Groetjes,
Jehoël

mip
Bead Fan

Bericht door mip » do 31 mar 2005 22:03

bedankt voor alle tips! maar ik blijf denk ik eigenwijs, heb me vandaag eens even verdiept in excel en ben tot de conclusie gekomen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. geen idee wat ik waar moet zetten enz enz ik werd er op een gegeven moment bijna depressief van! en ik heb helemaal geen tijd om dat allemaal uit te pluizen!!! ik heb een website te bouwen, mijn werk, inkopen doen en dan natuurlijk nog het forum!!! nee.... tot nu toe blijf ik denk ik maar bij een pakket totdat ik misschien iemand tegen kom die wat standaard excel sheets voor me heeft (of maakt) maar nogmaals iedereen bedankt!
groetjes mip

Gesloten