Kralen bakken in magnetron:KAN!!
- Romantica
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Getest
Ik heb gisteren dus fimokralen uitgetest in de magnetron. Ik heb ze in een bakje met water gedaan en ca. 10 minuten op 600 watt laten koken.
Na het afkoelen waren ze keihard. Nu nog afwachten of ze niet uit elkaar brokkelen.
igenlijk als je erover nadenkt is het hetzelfde dan op het gas in een pannetje koken.
Ik wacht het verder maar weer af (alhoewel het natuurlijk ook lang kan duren voor er een barst in zit. En dat kan je degene die wat bij je koopt niet aandoen.
Ik wilde het jullie toch even laten weten, groetetoet Inge.

Na het afkoelen waren ze keihard. Nu nog afwachten of ze niet uit elkaar brokkelen.
igenlijk als je erover nadenkt is het hetzelfde dan op het gas in een pannetje koken.
Ik wacht het verder maar weer af (alhoewel het natuurlijk ook lang kan duren voor er een barst in zit. En dat kan je degene die wat bij je koopt niet aandoen.
Ik wilde het jullie toch even laten weten, groetetoet Inge.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
Het brokkelen zal niet ala minute gebeuren
Maar wel met verloop van tijd. Denk maar na over het kookpunt verhaal wat ik heb geschreven. Gekookt water wordt niet warm genoeg helaas om een eindresultaat te krijgen dat lang mee zal gaan 

Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
groetjes Ria
groetjes Ria
- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
Op zich als je iets openbreekt (heb het met draakjes gehad) ziet het er gewoon afgebroken uit. Het voelt zelfs niet eens zacht aan. Het schijnt dat de polydingen die er in zitten gewoon niet uitgehard zijn en dat is het gene wat kwetsbaar wordt omdat de ongeharde polydingen(weet de naam niet) de geharde aantasten en dan breekt het. Maar ja ben wel benieuwd of er nog iemand ze op de barbeque gaat bakken of misschien in de broodbak machine 

groetjes Ria
groetjes Ria
Jaaaaaaaaaaaaaaa, de broodbakmachineRia schreef:Op zich als je iets openbreekt (heb het met draakjes gehad) ziet het er gewoon afgebroken uit. Het voelt zelfs niet eens zacht aan. Het schijnt dat de polydingen die er in zitten gewoon niet uitgehard zijn en dat is het gene wat kwetsbaar wordt omdat de ongeharde polydingen(weet de naam niet) de geharde aantasten en dan breekt het. Maar ja ben wel benieuwd of er nog iemand ze op de barbeque gaat bakken of misschien in de broodbak machine

Groeten Ellen
- witchmouse
- Bead Reader
- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
Het heeft altijd in een combi oven gemogen je moet alleen geen magnetronstand gebruiken tijdens het bakken.
Ik snap echt niet waarom mensen zo eigenwijs zijn om te blijven beweren dat het allemaal wel kan en goed is?? Hebben jullie enig idee wat er met de moluculen van de klei gebeurt tijdens de straling van de magnetron??Als iets nu 130-140 graden nodig heeft om uit te harden dan is 100 graden toch niet genoeg?? Of is dat optel sommetje te moeilijk?
Ik en een paar andere meiden die wel serieus bezig zijn met klei snappen gewoon niet waarom er zo eigenwijs gedaan moet worden. Want door het geknoei wat er nu gedaan wordt door mensen die wel bakken in de magnetron verzieken jullie wel onze markt als je de kralen verkoopt en ze gaan snel kapot dan krijgen OOK onze kralen een stempel met dat is rotzooi dat breekt na een korte tijd. (Klei is voor kinderen is daar een goed voor beeld van). Daar zijn de meiden in Amerika ook hard tegen op aan het vechten omdat mensen die er de ballen verstand van hebben dit soort advies geven en dan nog denken dat ze het echt weten ook
Sorry als dit sommigen mensen kwets maar als je serieus ergens mee bezig bent dan gaat het je iets meer aan het hart als er ONZIN wordt verteld.
Ik snap echt niet waarom mensen zo eigenwijs zijn om te blijven beweren dat het allemaal wel kan en goed is?? Hebben jullie enig idee wat er met de moluculen van de klei gebeurt tijdens de straling van de magnetron??Als iets nu 130-140 graden nodig heeft om uit te harden dan is 100 graden toch niet genoeg?? Of is dat optel sommetje te moeilijk?
Ik en een paar andere meiden die wel serieus bezig zijn met klei snappen gewoon niet waarom er zo eigenwijs gedaan moet worden. Want door het geknoei wat er nu gedaan wordt door mensen die wel bakken in de magnetron verzieken jullie wel onze markt als je de kralen verkoopt en ze gaan snel kapot dan krijgen OOK onze kralen een stempel met dat is rotzooi dat breekt na een korte tijd. (Klei is voor kinderen is daar een goed voor beeld van). Daar zijn de meiden in Amerika ook hard tegen op aan het vechten omdat mensen die er de ballen verstand van hebben dit soort advies geven en dan nog denken dat ze het echt weten ook

Sorry als dit sommigen mensen kwets maar als je serieus ergens mee bezig bent dan gaat het je iets meer aan het hart als er ONZIN wordt verteld.
groetjes Ria
groetjes Ria