catalogus van shipwreck

Hier moet je zijn wanneer je zoekt naar winkels in bepaalde steden of voor vragen naar ervaringen met specifieke (web)winkels en het melden van nieuwe winkels (geen webshops).
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Riantje
Bead Fan
Berichten:395
Lid geworden op:di 02 sep 2003 21:37
Locatie:Rijswijk Zuid Holland
catalogus van shipwreck

Bericht door Riantje » zo 14 sep 2003 23:17

:doubt:
Wie heeft de catalogus van shipwreck?
Ben erg benieuwd of het wat is want ik moet nog een creditcard aanvragen maar vindt het eigenlijk fout om er 1 aan te vragen voor enkelt kralen en je betaald te makkelijk met dat ding...
Wie heeft hier ervaring mee?
Groetjes Rianne
:olifant:
Groetjes Rianne!

heel vriendelijk
Bead Reader
Berichten:9
Lid geworden op:zo 28 sep 2003 20:11

catologus van shipwrecks

Bericht door heel vriendelijk » zo 28 sep 2003 22:35

Ik heb wel een catologue. Toon ik besteld voor $97 en $94 in twee aparte bestellingen omdat naar $100 komt er verzekering geld bij,kreeg ik binnen 14 dagen in huis ik was er blij mee.Ik kreeg mij rekening binnen en er stond allen $15,00 post en $1.50 voor handeling heel blij................
Maar twee weken later kreeg ik een rekening van UPS voor $197 delivery and importation tax????? huh ikke kijken en bellen dus geen geld terug,naar twee manden geeft shipwrecks de geld van UPS terug phew!!!ik dacht dat was de einde, dus niet, voor 18 manden UPS blijft een rekening sturen en extra kosten bijna elke drie weken enz,ik blijft sterk ik ga het echt niet betalen,er was nooit spraak van extra kosten,gelukkig had ik de originelen leverings voowaarden van de computer uit gedraaid.Dus je bent gewaargeschuwd.Ik heb het nog steeds niet betaald 3 jaar verder.

Gebruikersavatar
pluisje
Bead Professional
Berichten:1527
Lid geworden op:za 08 mar 2003 18:41
Locatie:Zaandam en soms Brabant
Contacteer:

Bericht door pluisje » zo 28 sep 2003 22:49

Riantje jij vraagt 't voordat ik 't deed! hihihi
Ik zit met hetzelfde probleem! Zat te watertanden bij de website van Shipwreck. :kwijl:
Helaas heb ik ook geen creditcard en mij kennende is't ook niet verstandig...
Plus ik vind 't nog altijd eng om te bestellen vanuit 't buitenland.
Bedankt voor jouw ervaring "heel vriendelijk"
AfbeeldingAfbeeldingGroetjes SilviaAfbeeldingAfbeelding

Dani
Bead Interested
Berichten:145
Lid geworden op:di 25 feb 2003 14:30
Locatie:Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Dani » ma 29 sep 2003 06:50

Ik wil ook bestellen bij shipwreck!!!Wat een gave,leuke,mooie dingen hebben ze daar! Wie helpt ons uit de brand,hahaha!
<font color="darkblue"> Leven is meervoud van lef.</font>
<font color="darkred"> Groetjes Dani </font>

Gebruikersavatar
Divera
Bead Reader
Berichten:17
Lid geworden op:vr 04 jul 2003 20:58
Locatie:Weesp
Contacteer:

Bericht door Divera » ma 29 sep 2003 07:51

Hallo dames,
Ik heb ook de catalogus van Shipwreck ontvangen en ik ga binnenkort bij ze bestellen. Waar je rekening mee moet houden is het volgende: zodra je buiten de EU producten bestelt, moet je btw betalen en soms ook invoerrechten. Ik heb uitgezocht binnen welke categorie onze kralen vallen.

Voor kralen en aanverwante zaken (GLASS BEADS AND ARTICLES THEREOF (OTHER THAN JEWELRY) hoef je g??n invoerrechten, maar w?l 19% btw betalen. Deze artikelgroep heeft de code 701810. Met deze code heb ik contact met de douane gezocht en me dit allemaal uitgelegd. Shipwreck heeft met het betalen van deze kosten helemaal niets te maken, dat is een regel die onze douane toepast.

Ik zal mijn ervaring met jullie delen als ik straks heb besteld.
Groeten van Divera

"Life is beadelicious!"

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 29 sep 2003 08:25

omdat dit niets met ruilen en verkopen te maken heeft, verplaats ik het naar adressen.

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » ma 29 sep 2003 11:50

Mijn ervaringen zijn als volgt:

Ik heb bij Shipwreck in totaal 6 artikelen besteld. Mijn bestelling bestond uit 2x de catalogus, 2 tangetjes en 2 grote rijgborden. Ik moest de prijs van de artikelen betalen (logisch), bij de verzendopties heb ik gekozen voor de goedkoopste manier (ik geloof dat dat luchtpost is), en die kosten vielen allemaal best mee, dat was waar ik op gerekend had.

Wat me erg tegenviel, en wat ik niet vantevoren wist, is dat ik ongeveer 2 weken later een behoorlijke rekening van de douane zou krijgen i.v.m. invoerrechten. Dat was dus een behoorlijke domper op de "feestvreugde".

De artikelen in de catalogus zijn om te kwijlen, maar ik bestel dus niet meer in Amerika want voor de prijzen van de artikelen of de verzendkosten via luchtpost hoef je het niet te laten, alleen de invoerrechten verpesten het. Dus helaas..... ik bestel er niet meer.

Ik heb pas wel bij The Bead Shop in Londen besteld. Als je naar de winkel gaat dan moet je VAT (=BTW) betalen, maar als je via internet of per fax besteld dan hoeft dat niet. Bestellen bij The Bead Shop is me erg goed bevallen, ik ga het zeker vaker doen.

Groetjes,

Esther
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
Fleur
Bead Producer
Berichten:1024
Lid geworden op:zo 06 apr 2003 12:27
Locatie:Deventer
Contacteer:

Bericht door Fleur » ma 29 sep 2003 11:58

heb je een url van The Beadshop? En hoe gaat het daar met betalen?
Afbeelding Groetjes Marije

Gebruikersavatar
Victoria
Bead Professional
Berichten:1695
Lid geworden op:di 23 sep 2003 14:32
Locatie:Den Bosch
Contacteer:

Bericht door Victoria » ma 29 sep 2003 13:07

misschien kun je vragen dat zij er GIFT opzetten, dan hoef je geen invoerrechten te betalen. ;)
Groetjes Victoria,
mama van Vera-Lynn(*12-12-2005†) & Sophie (07-05-07) & Jasmijn (01-08-09)

Marlies
Bead Intelligent
Berichten:1321
Lid geworden op:vr 07 feb 2003 13:36
Locatie:Oss
Contacteer:

Bericht door Marlies » ma 29 sep 2003 15:02

So sneaky!!
Jij bent slim!!
Veel liefs,
Marlies

Gebruikersavatar
Saartje
Bead Addict
Berichten:2232
Lid geworden op:wo 28 mei 2003 18:17
Locatie:Hemiksem-België
Contacteer:

Bericht door Saartje » ma 29 sep 2003 15:15

Fleur schreef: url van The Beadshop?
ik denk dat dat deze moet zijn, ik kende de site maar heb er nog nooit iets bij besteld....
http://www.beadworks.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Kralengroetjes, Saartje :lol:

moshi-moshi
Bead Interested
Berichten:116
Lid geworden op:di 29 jul 2003 13:10
Contacteer:

Bericht door moshi-moshi » ma 29 sep 2003 20:41

Ik heb een paar keer wat besteld bij shipwreck. De laatste keer moest ik btw betalen aan de postbode. Bummer! :) Maar je kunt het maar beter incalculeren, dan valt het mee wanneer je het niet hoeft te betalen. Op de site vd. belastingdienst site staat er meer over:
http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien is deze topic ook nog handig? Daar staan ook ervarigen van mensen die het vaker doen
http://www.kralen.com/f/viewtopic.php?t=750" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » wo 01 okt 2003 20:10

Adres klopt, = http://www.beadworks.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
En omdat het een EU land is hoef je hier geen VAT te betalen als je via internet of per fax bestelt.

Groetjes,

Esther
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Riantje
Bead Fan
Berichten:395
Lid geworden op:di 02 sep 2003 21:37
Locatie:Rijswijk Zuid Holland

Bericht door Riantje » wo 01 okt 2003 21:51

Hoi Esther,
Ben je al beter?
Hopenlijk al aardig opgeknapt!
Heb je al eens besteld bij http://www.beadworks.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Volgens mij is hij namelijk wel goedkoop met die swarovski crystal kralen?
Wat denk jij??
Groetjes Rianne

O?ja kleven er nadelen aan het bestellen via hun??
Groetjes Rianne!

Gebruikersavatar
Victoria
Bead Professional
Berichten:1695
Lid geworden op:di 23 sep 2003 14:32
Locatie:Den Bosch
Contacteer:

Bericht door Victoria » vr 03 okt 2003 10:58

Marlies schreef:So sneaky!!
Jij bent slim!!
Mijn vader koopt veel dingen via het internet uit Amerika.
Stripboeken, snowglobes etc........ en dan zet de winkel er gewoon GIFT op de verpakking en zij hebben nog nooit invoerrechten hoeven te betalen. vandaar............. maar is de url http://www.shipwreck.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Victoria,
mama van Vera-Lynn(*12-12-2005†) & Sophie (07-05-07) & Jasmijn (01-08-09)

Gesloten