Welke provider gebruiken jullie

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gebruikersavatar
Victoria
Bead Professional
Berichten:1695
Lid geworden op:di 23 sep 2003 14:32
Locatie:Den Bosch
Contacteer:
Welke provider gebruiken jullie

Bericht door Victoria » vr 26 sep 2003 10:23

Hoi hoi,

Wilde graag weten welke providers jullie gebruiken voor jullie website.
Bevalt het en wat zijn ongeveer de kosten.

Alvast bedankt.........;)
Groetjes Victoria,
mama van Vera-Lynn(*12-12-2005†) & Sophie (07-05-07) & Jasmijn (01-08-09)

Gebruikersavatar
Marije
Bead Fan
Berichten:372
Lid geworden op:zo 09 mar 2003 11:27
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Marije » vr 26 sep 2003 11:54

Ik heb zelf eerst brinkster gebruikt...maar zodra je echt veel op je site heb staan dan doet ie t een halve dag en de rest nie meer...toen ben ik veranderd naar http://www.freehomepages.com ..die werkt wel fijn en heb je alleen 1 add onderaan je pagina en betaal je niks...ik gebruik dees overigens nie voor me kralensite

xxx Marije

Marieke
Bead Fan
Berichten:400
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:17
Locatie:Hoofddorp

Bericht door Marieke » vr 26 sep 2003 12:20

Hi Marije,
ik heb even je bericht gewijzigd. De link deed het namelijk niet. Volgende keer moet je even opletten dat je alleen dat tussen de vakjes van url zet dat in het adres staat.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marije
Bead Fan
Berichten:372
Lid geworden op:zo 09 mar 2003 11:27
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Marije » vr 26 sep 2003 12:22

Oops sorry marieke!! Meestal typ ik zo snel dat ik nie eens zie wat ik doe :oops:

Marieke
Bead Fan
Berichten:400
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:17
Locatie:Hoofddorp

Bericht door Marieke » vr 26 sep 2003 12:22

Ach ja, dan heb ik ook nog wat te doen als moderator. Altijd handig!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jolanda
Bead Interested
Berichten:121
Lid geworden op:ma 05 mei 2003 18:52
Locatie:Delft
Contacteer:

Bericht door Jolanda » vr 26 sep 2003 14:04

Hoi,

Meer informatie over gratis webhosting kun je vinden in de volgende topics:
http://www.kralen.com/f/viewtopic.php?t=1469
http://www.kralen.com/f/viewtopic.php?t=1243

Ik denk dat er ook veel meiden hier op het forum betalen voor hun site. Hierbij ben je voor een .nl adres zo rond de 100 euro per jaar kwijt.
Ik kan je alleen geen providers geven...
Gr Jolanda

Gebruikersavatar
Stéphanie
Bead Dreamer
Berichten:713
Lid geworden op:zo 23 feb 2003 11:44
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » vr 26 sep 2003 14:34

Ik gebruik voor hosting die van http://www.easyhosts.com" onclick="window.open(this.href);return false; ,bevalt heel goed.
Pas 16 jaar en nu al verslaafd...

Gebruikersavatar
Victoria
Bead Professional
Berichten:1695
Lid geworden op:di 23 sep 2003 14:32
Locatie:Den Bosch
Contacteer:

Bericht door Victoria » vr 26 sep 2003 22:34

Meiden, alvast bedankt....... ik zal eens kijken
:gek: en hopelijk kan ik zeer snel eens iets laten zien :lol:
Groetjes Victoria,
mama van Vera-Lynn(*12-12-2005†) & Sophie (07-05-07) & Jasmijn (01-08-09)

Riantje
Bead Fan
Berichten:395
Lid geworden op:di 02 sep 2003 21:37
Locatie:Rijswijk Zuid Holland

Bericht door Riantje » zo 28 dec 2003 03:23

Hoeveel Mb gebruiken jullie ongeveer??
Ik wil namelijk ook over een tijdje een proffesionele site maken (goed voornemen voor 2004!) en weet nog niet hoeveel Mb ik nodig heb...
Het moet wel een web hosting zijn waar je voor moet betalen hoor.
Bijvoorbeeld de hosting van Stephanie???
Op haar hosting heb ik naar gekeken..
Stephanie bevalt het een beetje??
Ik hooop wat te horen!
Groetjes Rianne!

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » zo 28 dec 2003 10:16

Ik gebruik homestead: http://packages.homestead.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is een Amerikaanse site, ze hebben ook speciale software om de site mee op te maken, een drag & drop pakket. Ik vind het wel makkelijk en ik kan ermee lezen en schrijven inmiddels.

Ik betaal $ 140 per jaar (omdat ik al een paar jaar klant ben, heb ik een voordelig tarief), en dat is voor 100 MB (ik heb meerdere sites en op het moment 58 MB in gebruik) en 15 gig aan traffic (de hoeveelheid mensen die langskomen op je site). Ook daar gebruik ik maar een fractie van... (helaas!). Ik heb 2 domeinnamen hierbij en ook 2 emailadressen.
Kralen make the world go round!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 28 dec 2003 10:33

wow dat is inderdaad een goed bedrag! maar 15 gig haal je nooit zo snel inderdaad...ikzelf heb nu rond de 9 gig dataverkeer per maand...komt vooral door het forum en de vele voorbeelden. ;)
de goedkoopste pakketetn hebben 10 Mb webruimte en maximaal 3 Gb dataverkeer per maand. Wat de dataverkeer heb zal dat volgens mij ruim genoeg zijn voor je Riantje, de webruimte weet ik niet zeker, het hangt ervan af hoeveel plaatjes je hebt. Ik geloof dat ik totaal rond de 120 Mb aan bestanden hebt....dit komt vooral door de vele voorbeelden...
als je echt zeker wil weten dat je genoeg ruimte hebt zou ik een 50 Mb pakket nemen, daar kan je lange tijd mee vooruit, daar begon ik zelf ook mee.

Gebruikersavatar
Stéphanie
Bead Dreamer
Berichten:713
Lid geworden op:zo 23 feb 2003 11:44
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » zo 28 dec 2003 10:58

Riantje schreef:Hoeveel Mb gebruiken jullie ongeveer??
Ik wil namelijk ook over een tijdje een proffesionele site maken (goed voornemen voor 2004!) en weet nog niet hoeveel Mb ik nodig heb...
Het moet wel een web hosting zijn waar je voor moet betalen hoor.
Bijvoorbeeld de hosting van Stephanie???
Op haar hosting heb ik naar gekeken..
Stephanie bevalt het een beetje??
Ik hooop wat te horen!
Het bevalt me zeer goed :). Alles werkt prima, goede service, geen vreemde rekeningen... En ik kan het zelf betalen ;). Ik heb het 40 MB pakket, maar ze hebben me het 100 MB pakket gegeven (de prijzen waren net omhooggegaan op de dag dat ik iets wilde bestellen en toen ik er naar vroeg kreeg ik dat). Maar 40 MB is ruim voldoende, inclusief e-mail gebruik ik zo'n 20 MB, waarvan een hoop ook van foto's is die ik allang niet meer op m'n site heb :).
Kosten aan hosting: zo'n 70 euro per jaar als ik het goed heb. De domeinnaam heb ik ergens anders (VIP internet), maar je kunt bij Easyhosts ook voor weinig geld een .com, .net of .org adres nemen (als ik het me goed herinner).

Als je nog iets wilt weten... vraag het gerust :).
Pas 16 jaar en nu al verslaafd...

Gebruikersavatar
sharon
Bead Intelligent
Berichten:1350
Lid geworden op:di 15 apr 2003 13:28
Locatie:Waarland
Contacteer:

Bericht door sharon » zo 28 dec 2003 11:44

ik ben nu wel even heel nieuwsgierig, ik ben helemaal niet zo technisch met de comp. en vraag mij af, hoe hebben jullie zo'n site in elkaar gezet. hebben jullie er boeken bij gehad met uitleg of zo, of is het een hele domme vraag :oops:

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » zo 28 dec 2003 12:27

50 MB is zeker genoeg en vermoedelijk heb je aan 5 gig aan verkeer ook meer dan zat.

Om een site te kunnen maken moet je of html kunnen, of zoiets als frontpage gebruiken. Op zich wel te doen, maar je moet je er wel even in verdiepen.
Ik gebruik dus de homestead software, dan krijg je er een gebruikersvriendelijk programma bij.

Het wijst zichzelf eigenlijk. Als ik aan mijn site werk, dan ziet dat er zo uit:

Afbeelding

Sorry voor het grote plaatje maar anders was het niet meer te lezen. Dan kan ik dus alles aanklikken en er iets mee doen: andere tekst of plaatje, een link maken naar een andere pagina, de navigatie wijzigen etc.
Kralen make the world go round!

Gebruikersavatar
Stéphanie
Bead Dreamer
Berichten:713
Lid geworden op:zo 23 feb 2003 11:44
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » zo 28 dec 2003 14:16

Ik heb ook Frontpage gebruikt, ben wel van plan om binnenkort dat roze de deur uit te doen en er iets mooiers van te maken, maarja, dat is zoveel werk en tijd schiet even tekort ;).

Er zijn veel websites die hulp bieden bij het maken van een site, zoals http://www.handleidinghtml.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.lissaexplains.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Pas 16 jaar en nu al verslaafd...

Gesloten