waaaahhhh leuk leuk leuk!!!!!! met link naar foto's

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:
waaaahhhh leuk leuk leuk!!!!!! met link naar foto's

Bericht door eelkehas » wo 16 feb 2005 18:09

Hoihoi,

Er stond net een lerares aan de deur van de mavo waar ik eerder op had gezeten.. ze had (en nou komt een ingewikkeld verhaal) Ze had van een collega leraar gehoord dat er tegenover hem(de collega) een meid woonde die sieraden maakte en misschien wel een workshop wou geven voor de doe dagen (das 2 dagen op die school waarin alle 2e klassers aan 1 stuk door leuke dingen gaan doen!! heb ik eerder ook gehad.) want die meid had voor hun dochter ook een soort workshop gegeven op haar verjaardags feestje... (is de man van de vrouw waar ik stage loop in de klas ;-)) .. Maar van deze leraar heb ik nooit les gehad dus hij wist helemaal niet dat ik eerder daar ook op school had gezeten..
Dus die lerares (waar ik wel les van heb gehad) net aan de deur van hey woon jij hier!!! ow!!!!! Naja en toen heel verhaal over die doe dagen en of ik het leuk vond om workshops te geven in sieraden maken.. ;-) op deze dagen.. Echt zo super leuk!!! ik mag dan zelf alles inkopen er was een ruim budget enz.. heel verhaal enz
Naja ze moest eerst nog via lijstjes kijken bij de scholieren of er animo voor is (maar dat zal toch vast wel??).. en dan melde ze zich weer bij mij.. waarschijnlijk waren er genoeg tangetjes enz aanwezig want ze hadden eerder ook al eens iets met sieraden gedaan.. enz.. Maar dat gaan we dan later bekijken.. OWwwww ik heb er zon zin in!!! ik hoop dat het doorgaat!!!!! Moet je net mij hebben het is pas eind april.. en ik zit nu al te denken ik doe het zus of zo.. of toch zo.. en ik vraag dit en dat en waaahhh wordt nu al gek van mezelf ;-)
Zooooo leuk!!!!
En ook zo leuk om weer eens terug te gaan naar die school, de leerkrachten weer eens zien enz.. ik heb daar zon goede tijd gehad! ondanks mijn ziek zijn altijd enz hebben ze me zo goed geholpen zodat ik toch mijn diploma kon halen.. zulke aardige leerkrachten..

Nu mijn vraag aan jullie hebben jullie al tips voor mij in zon vroeg stadium wat ik zeker niet moet vergeten te vragen enz..

Ik wil al wel vragen of er neit een leerkracht handenarbeid bij aanwezig kan zijn. zodat ook zij kan helpen als ik het allemaal even niet red ofzo.
verder wil ik vragen over de kosten of ze alles echt op bonnetjes moeten hebben of dat ik alles uit eigen voorraad mag doen enz.. (zodat er niet van alles op school blijft liggen waar nooit iets mee gedaan wordt..).
Of misschien toch een prijs per kind..
ik dacht aan 3 technieken (uitleg ook op papiertjes) haken, zwevend en kettelen ofzo.. maar is wel veel verschillende dingen..
En dan ook vragen of er van te voren wat sieraden van mij in een vitrine in de gang mogen met daarbij korte uitleg over de technieken.. en dan daarbij invul papiertjes waarop ze aankunnen geven welke techniek ze willen doen.. zodat ik met inkopen enz hier rekening mee kan houden..

Weten jullie nog dingen die ik moet vragen en regelen? Want ik wil het wel allemaal goed doen ;-) mijn eerste workshop en meteen allemaal zo groot.. spannend!!

GRoetjes Eelke
Laatst gewijzigd door eelkehas op wo 11 mei 2005 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kamelot
Bead Chatter
Berichten:3648
Lid geworden op:wo 07 jul 2004 20:07
Locatie:Leuven

Bericht door Kamelot » wo 16 feb 2005 18:12

WAUW, wat leuk voor je Eelke!! En dan nog op je oude school...

Je gaat het vast schitterend doen. Heb helaas zelf geen ervaring met workshops en kan je dus niet met de praktische kant helpen, maar toch ONWIJS veel succes toegewenst!!
Beady Greetzzz,

Kamelot

Gebruikersavatar
joyas
Bead Professional
Berichten:1628
Lid geworden op:di 19 okt 2004 14:17
Locatie:rotterdam
Contacteer:

Bericht door joyas » wo 16 feb 2005 18:15

zoooooooooooo dat klinkt helemaal geweldig zeg!!! Kan me voorstellen dat je er zo hyper over bent!!

groetjes
natasja
eyes are the windows of your soul

Gebruikersavatar
danielle
Bead Dreamer
Berichten:509
Lid geworden op:do 13 feb 2003 13:11
Locatie:Vlaardingen
Contacteer:

Bericht door danielle » wo 16 feb 2005 18:15

Wow wat gaaf zeg. Leuk dat het dan precies op je oude school is. Helaas heb ik ook geen ervaring met workshops, maar heel veel succes ermee. Er is al wel heel vaak over workshops gesproken hier. Heb je de zoekfunctie al gebruikt?
Groetjes, Danielle

Gebruikersavatar
Pee
Bead Aholic
Berichten:4328
Lid geworden op:zo 25 jan 2004 23:10
Locatie:Breskens
Contacteer:

Bericht door Pee » wo 16 feb 2005 18:24

Goed joh!!! Das fantasties!
En ook leuk om nu al over te beginnen nadenken, zou ik ook doen hoor!
Ik heb ook geen ervaring, dus kan je verder niet helpen, maar er zullen hier vast nog wel dames met tips zijn!
Succes met alle voorbereidingen en laat ons nog even weten hoe het was in april!
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » wo 16 feb 2005 18:24

Hoihoi,

Jaaa ik stuiter een beetje door de kamer ;-) haha en denk steeds maar weer van en dit en dat en ow dat is leuk zoiets moet ik doen en dan zeg ik .. hahah wordt beetje gek van mezelf en mijn ouders erbij denk ik ;-)
Maargoed het is helemaal leuk!!!

Ik heb al veel rond gekeken bij de onderwerpen over work shops.. maar omdat dit voor een school is en winst maken niet echt de bedoeling is (althans ik weet niet eens of ik er iets mee ga verdienen.. haha dat vraag ik dan weer niet he ;-) want ik was zoo blij..) ik hoorde wel van haar dat voor sommige lessen en activiteiten mensen ingehuurd werden enz wat dus weer veel geld kost enz.. dus misschien krijg ik er ook wel iets voor.. maar anders voor de lol vind ik ook al leuk!!
HEt zijn kinderen van 14 -15 jaar.. Dus daar kun je al veel meer mee maken dan met de kinderen waar ik nu de hobbyclubjes mee doe..
Ze wou echt dat het mooie sieraden werden en niet bv. goedkoop plastic.. dus het mag iets kosten.. ;-)

mijn hoofd loopt een beetje over... ik ga in iedergeval een vragen lijstje opstellen..

Wat vinden jullie zijn rijgborden noodzakelijk? want die hebben ze vast niet op een school... en ik heb er ook niet genoeg.. en ben ook niet van plan die te kopen want ik ben niet van plan professioneel workshops te gaan geven later (althans nog niet..) .. ik heb wel wat van die houten latjes met die rondingen erin.. maar daar rollen de kralen zo op weg..
of zal ik gewoon plasti bordjes nemen en een stukje antislipmatje ofzo zodat de kralen niet wegrollen.. moet toch ook genoeg zijn voor een eerste keer? want anders moet ik 9 kralen borden aan gaan schaffen (want ik heb er 1.. en waarschijnlijk groepen per 10 kinderen).

Ik ga er nog even over denken allemaal ;-) misschien loop ik ook wel weer veel te veel vooruit op alles..

GRoetjes!!

gootje
Bead Intelligent
Berichten:1392
Lid geworden op:do 05 feb 2004 21:37
Locatie:nijmegen

Bericht door gootje » wo 16 feb 2005 18:36

leuk zeg !!!
enne....voor je het weet is het eind april :wink:
met al die voorbereidingen :D

gootje
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
groetjes gootje

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 16 feb 2005 18:41

leuk voor je. :)
succes!
je kan evt 3 verschillende doen als je papieren bij je heb. is dit 1ste keer dat je workshop geeft? gooi jezelf niet teveel in het diepe, doe anders toch 1 techniek en anders 2.
kijk ook even wat verder zoal op het forum staat over workshops.

Kruimeltje
Bead Addict
Berichten:2102
Lid geworden op:vr 04 jul 2003 09:54
Contacteer:

Bericht door Kruimeltje » wo 16 feb 2005 18:53

oooo meid wat leuk!!

en wat je zelf zegt sieraden in de vitrine kast leggen ik zou maximaal 2 technieken per workshop doen anders is het misschien niet meer te overzien

en rijgborden geen idee ik zou het met kleine bakjes doen ofzo of van die schaaltjes (die ze ook wel in kralen winkels gebruiken en bij de chinees hahaha) die houten kosten bijna niets bij xenos
Groetjes Kruimel

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » wo 16 feb 2005 18:54

Hartstikke leuke Eelke maar mag ik je een advies geven doe wat makkelijke dingen! Gewoon rijgen dan vinden jongens het ook nog wel leuk om een ketting te maken vaak. Haken wordt echt als meisjes werk gezien ;) en ik zou gewoon 2 opties nemen dan wordt het voor jezelf ook niet te veel heisa!
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » wo 16 feb 2005 19:21

Geweldig! ik word helemaal blij van jou!!! Ik vind het SUPERRRR voor je!!!!! gaat helemaal goedkomen!!!

btw... heb jij nog iets gehoord van dat vrouwtje dat iets met kleuren (ofzo) deed??
Liefs
Linda

Miss B
Bead Brilliant
Berichten:2557
Lid geworden op:wo 13 okt 2004 16:19
Locatie:Friesland
Contacteer:

Bericht door Miss B » wo 16 feb 2005 19:53

Wat leuk! Dat gaat vast helemaal goed komen! Ik denk dat de pubertjes het wel leuk vinden, maar idd niet een al te moeilijke techniek. Ik zou het ook bij rijgen houden. En ik zou de kralen in bakjes doen want die rijgborden zijn enorm duur en het is zonde als ze daarna blijven liggen.

Heel veel succes met de voorbereidingen! :)

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » wo 16 feb 2005 21:49

Hoihoil,

Ik dacht aan kettelen en zwevende in ieder geval..
en die lerares vertelde me dat ze de jongens er uit wouden halen.. want ze wist toch al dat dat geklier zou worden ;-) en ze kunnen kiezen uit zoveel dingen :mountainbiken, een of ander iets beklimmen, make uppen, haren frutselen, en nog veel veel meer dingen.. en dan 2 dagen ik geloof dat ze iets van 4 dingen mogen kiezen ofzo.. (of meer weet niet hoe dat nu is..)
Het gaat om een workshop van iets van 2 uur dus alleen rijgen lijkt me een beetje snel klaar en dan wordt het weer zo duur want dan maken ze 10 dingen ;-)

Ik doe al wel de hobby clubjes met kinderen van groep 5 t/m 8. en daar hebben we al gehaakt, geketteld, zwevende kettingen springkettingen enz gemaakt..en dat gaat prima.. het is even doorwerken ;-) om ze allemaal bezig te houden..
Maar deze kinderen zijn natuulijk ook al wat ouder.. dus dat scheelt ook al weer.
Ik denk dat haken ook erg duur wordt zat ik me later te bedenken want daar gaat enorm veel draad in en ook heel veel kralen..
Ik dacht aan een paar totaal verschillende voorbeelden van b.v kettelen 1 met van die punten en 1 gewoon enz.. of 1 met hangers eronderaan van kralen..
en zwevende met 1 en 2 draden.. en b.v symetrisch en gewoon lekker warrig.

Hmmm zoveel ideeen ;-)
Ik dacht misschien is het toch het handigste (als de school geen bonnetjes hoeft van de materialen) om mijn eigen spulletjes te gebruiken en dan gewoon een gemiddeld bedrag te nemen.. waar ik goed mee uit kom... en dat voor iedereen rekenen.. ofzo..

En nee helaas ik heb nooit meer wat gehoord van de kleuren dame ;-) 1 keer gezien op een hobbymarkt waar zij ook stond met sieraden.... (echt veel plastic enz.. zonde..) en toen kwam ze nog aan mijn kraam staan want haar dochter vond een ketting van mij zo mooi of mams die niet kon maken... en mams vond dat dat te veel werk was (zon luxe gekettelde..) dus dan moest ze er maar voor sparen en bij mij kopen.. toen begon ze er nog wel over van we moeten nog een keer afspreken ik mail wel... maar dat deed ze niet dus mailde ik.. nooit meer antwoord gehad. en ze is een aantal weken geleden verhuisd dus woont niet meer inde straat.. achnaja geeft niet ik ben druk genoeg met andere dingen..

Ik ga nu stoppen en slapen ;-) (hoop dat ik kan slapen van de opwinding..) want morgen weer een lange dag op school (stage.)

GRoetjes!!!

marja!
Bead Lover
Berichten:433
Lid geworden op:wo 09 jun 2004 13:01
Locatie:Wilsum

Bericht door marja! » do 17 feb 2005 08:51

Eelke wat leuk! Ben benieuwd of je nog veel 'oude' leraren tegenkomt. ('k weet niet hoelang je al van die school af bent)

En zo'n workshop geven is vast geweldig!
Heel veel succes met voorbereiden en nadenken. :D

Gebruikersavatar
Marcellalouise
Bead Starter
Berichten:71
Lid geworden op:do 13 nov 2003 14:02
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Marcellalouise » do 17 feb 2005 08:56

Hoi Eelke,

wat ontzettend leuk! Ik kan me voorstellen dat je nu veel aan je hoofd hebt.

Helaas kan ik je niet zoveel tips geven, maar suc6 he!

Marcella

Gesloten