Start van Workshop

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gesloten
Mijoux
Bead Interested
Berichten:139
Lid geworden op:ma 07 feb 2005 07:32
Locatie:Sweet Lake City
Start van Workshop

Bericht door Mijoux » ma 07 feb 2005 07:36

Hoi allemaal,

Ik ben Mijoux en ga 26 februari beginnen met mijn eerste echt workshop. Maar ik ben nu druk bezig met inkopen bij de groothandels van allerlei materialen en onderdelen. Maar nu zie ik door de bomen het bos niet meer en vraag jullie om hulp. Wat heb ik allemaal nodig (standaard) en wat moet ik allemaal nog aanschaffen. Moet ik zeggen dat het een workshop rijgen is of moeten ze zelf gewoon maar aan de slag? Hoe bereken ik extra materialen zoals grote ornamenten als hanger bv? helluuuuuuuup word er een beetje moedeloos van nu en heb er zelfs slapeloze nachten van.

dikke knuf alvast voor jullie hulp en steun.

mijoux

Gebruikersavatar
Juut
Bead Starter
Berichten:87
Lid geworden op:vr 24 okt 2003 12:01
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Juut » ma 07 feb 2005 11:15

Ben je niet 'n beetje laat om dan nu nog alles uit te moeten zoeken? Misschien vind je genoeg tips door eerst gewoon op 't forum te zoeken i.p.v. meteen te gaan vragen?

Niet lullig bedoeld hoor, maar deze vraag zie ik de laatste tijd al zo vaak op 't forum...


Succes ermee,
Judith
Groetjes!!

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » ma 07 feb 2005 12:08

Juut schreef:Ben je niet 'n beetje laat om dan nu nog alles uit te moeten zoeken? Misschien vind je genoeg tips door eerst gewoon op 't forum te zoeken i.p.v. meteen te gaan vragen?

Niet lullig bedoeld hoor, maar deze vraag zie ik de laatste tijd al zo vaak op 't forum...


Succes ermee,
Judith
Ik durfde het niet te zeggen :oops: (omdat mensen mij vaak bitchy vinden), maar dat dacht ik dus ook al.

Had je jezelf niet beter eerst wat beter kunnen informeren voordat je plannen voor workshops had? Lijkt mij ook een beetje laat om een week of 2 vantevoren nog alles te gaan bedenken.

Verder sluit ik me bij Judith aan, gebruik de zoekfunctie hier op het forum en het grootste deel van je vragen wordt beantwoord...

Gebruikersavatar
Maho creations
Bead Fan
Berichten:304
Lid geworden op:wo 05 jan 2005 09:52
Locatie:Den Bosch
Contacteer:

Bericht door Maho creations » ma 07 feb 2005 12:35

Hallo,

Ik zou een marge nemen op de hangers en kralen, en naar mooie bedragen afronden enzo. aangezien je bij groothandles inkopt krijg je het goedkopen dus kan je het ook voor iets meer verkopen (zoals de internetshops dus zelf doen, hou hun prijzen ook een beetje in je achterhoofd)

een checklist is heel handig van wat je allemaal nodig denkt te hebbe. ( ga bv in je hoofd ene ketting maken en bedenk wat je allemaal nodig hebt)

Succes ermee!
Groetjes,
Marijke

Mijoux
Bead Interested
Berichten:139
Lid geworden op:ma 07 feb 2005 07:32
Locatie:Sweet Lake City

Bericht door Mijoux » ma 07 feb 2005 13:37

Ik heb alles goed voorbereid maar als jullie misschien iets beter tussen de regels door hadden kunnen lezen hadden jullie gezien dat ik druk bezig ben met inkopen maar door alles wat ik heb ingekocht en nog wil inkopen zie ik het even niet meer. Maar goed, wist niet dat dat je een vraag niet mocht stellen.

Tabee

Maho Creations, dank je wel voor je backup en toelichting. Daar heb ik tenminste iets aan.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 07 feb 2005 14:11

vragen stellen mag altijd. zij bedoelen dat je de antwoorden al kan vinden via de zoekmachine. aardig toch, dat ze je daarnaar verwijzen? het gebeurt nl weleens vaker dat nieuwe gebruikers de zoekmachine nog niet hebben gezien.

Gebruikersavatar
N
Bead Producer
Berichten:1110
Lid geworden op:vr 06 feb 2004 09:40
Contacteer:

Bericht door N » ma 07 feb 2005 19:16

Ik heb gewoon een standaard prijs om deel te nemen aan een workshop, dat is dan incl. koffie/thee met lekkers :D en draad, knijpkraaltjes, ringetjes, standaardslotjes enz.
De kralen die mensen gebruiken moeten ze nog apart afrekenen. Dat reken ik aan 't eind gewoon uit, en als je de prijzen uit je hoofd weet (dat komt vanzelf :wink: ), gaat dat snel genoeg.
Ik zorg dat ik een aantal voorbeelden heb van verschillende technieken en laat iedereen maken wat ie zelf wil, dus niet bijv. allemaal een gekettelde ketting.
Qua benodigdheden is het handig als je genoeg rijgbordjes en tangetjes hebt.

Ook kun je bijv. een pakketprijs aanbieden, all-in zeg maar. Dan betaalt iedereen dezelfde prijs en mogen ze maken wat ze willen zonder extra kosten. Omdat de een wat meer gebruikt dan de ander, kom je gemiddeld wel uit, denk ik. Iig wel zorgen voor een marge, zodat je er zelf geen geld op toe hoeft te leggen.

Veel succes met je workshops en het komt vast goed!
Groetjes, Nicole.

Mijoux
Bead Interested
Berichten:139
Lid geworden op:ma 07 feb 2005 07:32
Locatie:Sweet Lake City

Bericht door Mijoux » ma 07 feb 2005 19:42

Ik werk ook met een vast bedrag en voor de extra materialen zoals hangers, Swarovski e.d. reken ik wat extra's maar dat heb ik wel van te voren afgesproken met haar en was prima. Ook voor workshop ketting haken reken ik meer dan gewoon rijgen ofzo omdat daar veel draad in gaat zitten en heel veel kralen. Rijgborden heb ik besteld want dat werkt het beste en overzichtelijk. Anders pakken ze een hoop kralen en hebben ze later niet meer nodig en kan ik het uit gaan zitten zoeken en daar hebik geen zin in natuurlijk.

thanks

markraal
Bead Designer
Berichten:955
Lid geworden op:do 02 dec 2004 12:10
Locatie:sassenheim
Contacteer:

Bericht door markraal » ma 07 feb 2005 20:08

ik heb over 2 dagen ook mijn eerste workshop, en ik heb als voorbeeld 1 gekettelde en 1 zwevende ketting. ik maak 5 zakjes ( er komen 5 mensen )met de benodigdheden voor beide kettingen . daar staat een prijs op , dan vraag ik wat voor de workshop , en ik neem alle kralen mee , daar kunnen ze zelf kiezen welke kleur ze de ketting willen maken, en de kralen heb ik ook allemaal geprijst. ze krijgen een klein kladblokje en een pen en dan noteren ze gewoon de prijs van de kralen , het zakje en dan de prijs voor de workshop, aan het eind van de avond reken ik het per persoon uit. Zo ben ik het van plan. het is even uitproberen zo'n eerste keer. ben ook wel nerveus!!
groetjes Markraal

Simone
Bead Starter
Berichten:98
Lid geworden op:wo 11 jun 2003 14:19
Locatie:Vaassen

Bericht door Simone » do 10 feb 2005 12:08

Hoi, hoi,

Wij hebben een vaste prijs voor de workshop. De prijs is inclusief materiaal en wanneer de workshop bij ons thuis wordt gegeven is dat inclusief koffie/thee, frisdrank en wat lekkers. Wanneer we bij iemand thuis een workshop geven hoeft de gastvrouw de kosten van de workshop niet te betalen, zij betaalt dus alleen het materiaal. Meestal neem ik twee voorbeelden mee, maar het komt soms ook voor dat mensen al bepaalde ideeen hebben en dat dan graag willen maken. Hou daar dus wel rekening mee.

Wanneer je in je eentje een workshop gaat geven is het raadzaam om (vooral de eerste keer) geen grote groep te doen. De meeste mensen hebben over het algemeen niet veel hulp nodig, maar we hebben ook wel eens gehad dat mensen veel hulp nodig hebben en dat neemt tijd in beslag, wat dus betekend bij een grote groep dat mensen lang moeten wachten voordat ze geholpen kunnen worden en dat kan irritaties opwekken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en veel succes! We horen wel hoe de workshop is verlopen.

Groetjes Simone
Groetjes Simone

Gebruikersavatar
tinkerbell
Bead Believer
Berichten:243
Lid geworden op:vr 22 okt 2004 21:20

Bericht door tinkerbell » di 15 feb 2005 12:59

Hoi hoi,
Dit gebruik ik altijd :

slotjes
kralen
nietstiften
kettelstiften
knijpkralen
platbektangen
rondbektangen
kniptangen
draad
knijpkraaltjes
schaar
kralen
lijm
strass
pincetten ( vd strass)
Sate prikkers ( vd lijm )
mischien maat borden waar ze de ketting mee kunne maken
schaaltjes waar ze de kralen in kunne leggen
eigen creaties ( vd verkoop / voorbeeld
ringetjes (vd bedels )
bedels
veters
veterklemmen
uhmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm :wink: ik hoop dat je er wat aan hebt !
Beadgreets,

Tinkerbell

Afbeelding

Mijoux
Bead Interested
Berichten:139
Lid geworden op:ma 07 feb 2005 07:32
Locatie:Sweet Lake City

Bericht door Mijoux » di 15 feb 2005 13:29

hahhahahha dank u wel allemaal maar het gaat wel lukken denk ik hoor. De groep waar ik de workshop ga houden zijn zelf al aardig op de hoogte van alles en ik heb al even gebeld met de gastvrouw en ze willen ketting gaan haken dus is easy he. Oh ja, en 2 gaan jasseron armband maken dus is ook niet zo moeilijk. Het is een groep van 12 meiden dus wel druk maar ook gezellig. Tussendoor hou ik een loterijtje met kleine prijsjes en de opbrengst van de loterij komt op een aparte rekening te staan en eind van het jaar gaan we loten onder de 10 gastvrouwen die het meeste hebben geworkshoped en die mogen kiezen naar welk doel de opbrengst gaat. leek me wel een leuk idee en een kleine onderbreking van het kettinggebeuren die dag/avond.

gr van mij
Groetjes Mijoux

markraal
Bead Designer
Berichten:955
Lid geworden op:do 02 dec 2004 12:10
Locatie:sassenheim
Contacteer:

Bericht door markraal » ma 07 mar 2005 19:37

Mijoux schreef:hahhahahha dank u wel allemaal maar het gaat wel lukken denk ik hoor. De groep waar ik de workshop ga houden zijn zelf al aardig op de hoogte van alles en ik heb al even gebeld met de gastvrouw en ze willen ketting gaan haken dus is easy he. Oh ja, en 2 gaan jasseron armband maken dus is ook niet zo moeilijk. Het is een groep van 12 meiden dus wel druk maar ook gezellig. Tussendoor hou ik een loterijtje met kleine prijsjes en de opbrengst van de loterij komt op een aparte rekening te staan en eind van het jaar gaan we loten onder de 10 gastvrouwen die het meeste hebben geworkshoped en die mogen kiezen naar welk doel de opbrengst gaat. leek me wel een leuk idee en een kleine onderbreking van het kettinggebeuren die dag/avond.

gr van mij
zeker een leuk idee.
groetjes Markraal

Gesloten