mag je het zo vekopen bij msn group?

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Miss B
Bead Brilliant
Berichten:2557
Lid geworden op:wo 13 okt 2004 16:19
Locatie:Friesland
Contacteer:

Bericht door Miss B » za 05 feb 2005 11:59

Je moet dus gewoon wat je verdient gelijk weer uitgeven aan nieuwe spullen :wink: Ik doe eigenlijk niet anders :roll: Gisteren had ik niet eens genoeg geld bij me dus moest ik van m'n moeder lenen :oops:

Gebruikersavatar
Irene O.
Bead Interested
Berichten:146
Lid geworden op:zo 23 jan 2005 23:07
Locatie:amersfoort
Contacteer:

Bericht door Irene O. » za 05 feb 2005 12:48

Maar als ik het goed begrijp :roll: , is alleen de "onduidelijkheid" van de belasting waar je rekening mee moet houden. Vanuit msn regelmenten is het geen probleem?
Of moet je daar ook iets voor aanmelden ofzo?
groetjes, Irene

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » za 05 feb 2005 16:03

voor de belastingvragen:
- alles wat je bijverdient moet je vermelden tijdens aangifte. ECHTER: als je veel uitgeeft verdien je ook niets, dus hoef je het ook niet te melden, dus hoef je er ook geen belasting over te betalen. stel je verkoopt sieraden voor 20,- en je geeft vervolgens 30,- uit, dan hoef je je dus geen zorgen te maken.
oftewel maak je geen zorgen. ;) bewaar wel de bonnetjes en facturen van wat je uitgeeft.

sydney
Bead Lover
Berichten:416
Lid geworden op:zo 30 jan 2005 00:21
Locatie:purmerend
Contacteer:

Bericht door sydney » za 05 feb 2005 22:38

ik ben op het moment bezig om te kijken of het verstandig is om een eigen bedrijf op te starten. Er zijn een aantal regels waar je dan mee te maken krijgt. Het is heel veel informatie en ik ben het allemaal nog aan het uitzoeken. Als je ondernemer wordt kijken ze ook naar de uren die je ermee bezig bent, dus niet alleen naar de inkomsten. in het geval van de sieraden moet je in ieder geval een kvk nummer en een btw nummer aanvragen, omdat er 19% belasting op sieraden zitten. als de uren en de verdiensten ( de winst dus) binnen de perken blijven, is er volgens mij geen reden tot paniek. Maar ook als vrienden of kennissen meteen cash betalen moet je dat bijhouden, want de ingekochtte kralen heb je dan niet meer. zorgvuldig alles bijhouden dus. of zeggen dat de desbetreffende sieraden als prive beschouwd kunnen worden of kado gegeven.

Gebruikersavatar
Beadiful
Bead Dreamer
Berichten:606
Lid geworden op:vr 01 okt 2004 08:17
Locatie:Venlo
Contacteer:

Bericht door Beadiful » za 05 feb 2005 23:59

Nu heb je het neem ik aan over het echte "ondernemen" het echt opzetten van een echte winkel. De meeste van ons zien het als hobby en hebben inmiddels zoveel kettingen e.d. gemaakt dat ze deze willen verkopen.

Zoals ik het nu lees hoef ik me in principe nergens druk over te maken al het geld wat ik verdien geef ik weer uit aan kralen en onderdelen. En zolang ik het als hobby heb en niet groots heb aangepakt alleen via internet en prive geloof ik niet dat de belasting moeilijk gaat doen. Denk dat het qua bijverdienen en btw afdragen toch vooral om de nettowinst gaat?

Merk dat er veel verschillende info en meningen door elkaar lopen, niemand heeft een concreet antwoord. Zodra iemand WEL een antwoord heeft spreekt de volgende m geheel of gedeeltelijk weer tegen....alom verwarring!

sydney
Bead Lover
Berichten:416
Lid geworden op:zo 30 jan 2005 00:21
Locatie:purmerend
Contacteer:

Bericht door sydney » zo 06 feb 2005 00:16

Als ondernemer wordt er natuurlijk veel meer op je gelet. Als je als hobbyist bijna alles direct weer gebruikt voor de aankoop van nieuwe spullen is er dus NIETS AAN DE HAND! ( gelukkig maar) Mijn tip is wel om alles op te schrijven wat je verkoopt en de bonnetjes te bewaren, maar dat was al gemeld.

Gewoon doorrijgen dus met z"n allen en hopen dat je op een dag tot de ontdekking komt dat je zoveel verkoopt dat je toch maar beter voor jezelf kan beginnen, want dat betekent dat de zaken uitstekend gaan!!!!

Gesloten