mag je het zo vekopen bij msn group?

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gebruikersavatar
Irene O.
Bead Interested
Berichten:146
Lid geworden op:zo 23 jan 2005 23:07
Locatie:amersfoort
Contacteer:
mag je het zo vekopen bij msn group?

Bericht door Irene O. » do 03 feb 2005 19:12

Hoi allemaal,
hier een vraag van mij. Ik heb net een msn sit gemaakt en zit echt nog niet super uit, en ik loop erg vooruit op de zaken maar, mag je gewoon zo op je msn site, kettingen verkopen?
Heb echt werkelijk waar geen idee hoe dat zit! Of moet je dat ergens aanvragen ofzo? En hoe bepalen jullie je prijzen? Materiaal afhankelijk of arbeidsintensiviteteit? Wie heeft er ervaring met de msn site? Wil dat verkpen dan een eetje lopen? Of...??????

ben heeel benieuwd!
groetjes, irene

Gebruikersavatar
Juut
Bead Starter
Berichten:87
Lid geworden op:vr 24 okt 2003 12:01
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Juut » do 03 feb 2005 22:14

Ik denk eigenlijk niet dat je zomaar mag verkopen via 'n msn-site. Lijkt me niet de bedoeling.

En tips over 't bepalen van de prijs voor je sieraden en nog meer tips kun je hier vast genoeg vinden op 't forum.

Succes!

Groeten Judith
Groetjes!!

Gebruikersavatar
sharon
Bead Intelligent
Berichten:1350
Lid geworden op:di 15 apr 2003 13:28
Locatie:Waarland
Contacteer:

Bericht door sharon » vr 04 feb 2005 08:47

Volgens mij mag je wel verkopen hoor via de msn site of heb ik het nu verkeerd?

MoniqueG
Bead Interested
Berichten:185
Lid geworden op:di 07 sep 2004 06:52

Bericht door MoniqueG » vr 04 feb 2005 11:33

Ik heb ook gewoon kettingen te koop staat op mijn msn site

Ik wil nog eens een nieuwe site hebben waar al mijn knutsels op kunnen maarja....geen tjid om eraan te beginnen, dus nu nog maar ff via msn

sydney
Bead Lover
Berichten:416
Lid geworden op:zo 30 jan 2005 00:21
Locatie:purmerend
Contacteer:

Bericht door sydney » vr 04 feb 2005 11:54

Ik heb gehoord dat de belastingdienst regelmatig meekijkt. Als je daadwerkelijk spullen verkoopt is dat een inkomen en als je een eigen bedrijfje hebt moet je daar inkomstenbelasting over betalen. Als je geen eigen bedrijf hebt is het zelfs strafbaar.

Gebruikersavatar
Beadiful
Bead Dreamer
Berichten:606
Lid geworden op:vr 01 okt 2004 08:17
Locatie:Venlo
Contacteer:

Bericht door Beadiful » vr 04 feb 2005 13:20

Heb ook ergens op dit forum gelezen dat je een bepaald bedrag mag bijverdienen met je hobby zonder dat dat gevolgen heeft voor b.v. de belasting. En das geloof ik best een hoog bedrag. Vooral als je net begint en je prijzen niet te hoog hebt ga je daar echt niet overheen. Denk niet dat het nog leuk is als je een beetje wilt hobbyen en verkopen en je meteen een Kvk-nummer moet hebben en belasting moet betalen, dan gaat de lol er snel vanaf. Je moet maar eens zoeken op dit forum heb dr een tijd geleden veel over gelezen.

Gebruikersavatar
Chaamar
Bead Starter
Berichten:90
Lid geworden op:zo 30 jan 2005 11:34
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Chaamar » vr 04 feb 2005 13:36

dat bedrag heeft volgens mij wel te maken met of je verder nog een baan hebt of niet. Wat jij bedoeld is volgens mij alleen voor huisvrouwen die mogen tot een bepaald bedrag bij verdienen
Puddingtarzan to the rescue!

Gebruikersavatar
Beadiful
Bead Dreamer
Berichten:606
Lid geworden op:vr 01 okt 2004 08:17
Locatie:Venlo
Contacteer:

Bericht door Beadiful » vr 04 feb 2005 18:06

Ja? Is dat zo? Alleen voor huisvrouwen? Vreemde regeling dan! Denk dat het ook te maken heeft met hoeveel je verkoopt als je er echt vaste inkomsten door hebt iedere maand waar je belasting over moet betalen....? Ik ben maar een student en verkoop mn sieraden tegen normale prijzen en heb echt niet inkomsten van honderden euros boven op mn stufi. Dat moet toch mogen? Als hobby wat bijverdienen? Vind het allemaal niet echt duidelijk!

Gebruikersavatar
Serena
Bead Fanatic
Berichten:1874
Lid geworden op:ma 13 sep 2004 11:15
Locatie:Houten / College Station (Texas, USA)
Contacteer:

Bericht door Serena » vr 04 feb 2005 18:46

ik zou het in ieder geval niet doen als je serieus wilt verkopen,
ik weet niet, het staat niet zo proffesioneel.. :?
maar om te beginnen is het misschien wel leuk,

oja, wij bepalen de prijs gewoon op het oog.
dus, hoe oogt de ketting en wat zou je er voor willen hebben?
maar goed, de ene keer heb je een simpele veterketting,
daar maak je minder winst op, de andere keer heb je een gekettelde ketting, dus daar maak je meer winst op.
Het is niet zo moeilijk, je moet alleen durven met de prijs.

in ieder geval succes, groetjes Serena
Afbeelding *SHABBY**

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 04 feb 2005 18:53

Beadiful schreef:Ja? Is dat zo? Alleen voor huisvrouwen? Vreemde regeling dan! Denk dat het ook te maken heeft met hoeveel je verkoopt als je er echt vaste inkomsten door hebt iedere maand waar je belasting over moet betalen....? Ik ben maar een student en verkoop mn sieraden tegen normale prijzen en heb echt niet inkomsten van honderden euros boven op mn stufi. Dat moet toch mogen? Als hobby wat bijverdienen? Vind het allemaal niet echt duidelijk!
ik zou niet te snel conclusies trekken. ik heb zo pas gebeld naar de belastingdienst en waar je belasting over moet betalen is de WINST (verkoopprijs - inkoopprijs) en als je vaak kralen koopt heb je dus geen winst. verder begreep ik dat het maximumbedrag voor beiden is, namelijk iets van 3000,- per jaar. oftewel maak je geen zorgen. wel als tip: hou bij hoeveel je hebt verdient en bewaar alle bonnetjes. mocht de belastingdienst ooit komen controleren dan heb je je mondje klaar dankzij de bonnetjes.

Gebruikersavatar
Irene O.
Bead Interested
Berichten:146
Lid geworden op:zo 23 jan 2005 23:07
Locatie:amersfoort
Contacteer:

Bericht door Irene O. » vr 04 feb 2005 22:09

hoi allemaal,
bedank voor de reactie's. Maar wat mij niet helemaal duidelijk is .... :roll: :oops: , mag het wel?
groetjes, irene

Inkiepinkie
Bead Interested
Berichten:174
Lid geworden op:za 02 okt 2004 11:10
Locatie:Heerlen

Bericht door Inkiepinkie » vr 04 feb 2005 22:54

Irene O. schreef:hoi allemaal,
bedank voor de reactie's. Maar wat mij niet helemaal duidelijk is .... :roll: :oops: , mag het wel?
groetjes, irene

Ja het mag dus wel. Je dient wel achteraf door te geven bij de Belastingdienst wat je verdient hebt en wat je uitgaven hiervoor geweest zijn. Je hoeft dus niet perse ingeschreven te staan bij de KvK. En volg verder Sandra haar advies op. bewaar je bonnetjes, schrijf je inkomsten en uitgaven op. Hou er wel rekening mee dat je BTW dient af te dragen (19%) van de omzet. Mocht je omzet en je uitgaven van zodanige hoogte zijn, is het misschien verstandig om later alsnog een inschrijving te regelen bij de KvK.
Groetjes


Ingrid

te veel hobbies, te weinig tijd! :-)

Inkiepinkie
Bead Interested
Berichten:174
Lid geworden op:za 02 okt 2004 11:10
Locatie:Heerlen

Bericht door Inkiepinkie » vr 04 feb 2005 23:00

sydney schreef:Ik heb gehoord dat de belastingdienst regelmatig meekijkt. Als je daadwerkelijk spullen verkoopt is dat een inkomen en als je een eigen bedrijfje hebt moet je daar inkomstenbelasting over betalen. Als je geen eigen bedrijf hebt is het zelfs strafbaar.
Hoi sydney, je hebt gelijk dat je over inkomsten belasting moet betalen. maar dat het strafbaar is, als je geen eigen bedrijf hebt, dat is flauwekul. Ja als je geen aangifte hierover doet en de belastingdienst komt erachter, dan is het inderdaad strafbaar.

De belastingdienst maakt echter geen onderscheid tussen particulieren en bedrijven voor wat betreft omzet. Als jij als particulier bij de aangifte van de inkomstenbelasting netjes opgeeft wat jij hebt bijverdient en wat je (aantoonbare) uitgaven zijn geweest, is er niets aan de hand. Houd er wel rekening mee dat wanneer je meer omzet maakt als dat je uitgaven zijn, je wel nog mag nabetalen. Hier zit echter geen boete op!

Ik hoop dat het een en ander een beetje duidelijk voor jullie is. Zo niet, hoor ik het wel.
Groetjes


Ingrid

te veel hobbies, te weinig tijd! :-)

Gebruikersavatar
Beadiful
Bead Dreamer
Berichten:606
Lid geworden op:vr 01 okt 2004 08:17
Locatie:Venlo
Contacteer:

Bericht door Beadiful » za 05 feb 2005 00:08

Het kan aan mij liggen maar ik begrijp dr niet veel meer van....
Ik (als student zijnde) leef ongeveer van mn stufi en een bijbaan. Daarnaast heb ik als hobby sieraden maken en verkoop die via internet. Moet ik hier dan echt belasting over berekenen? Het gaat om zulke kleine bedragen per jaar dat het me sterk lijkt als ik dat zou moeten opgeven! Helemaal als je alleen de opbrengsten via internet berekend. Ik verkoop veel aan familie en vrienden en die betalen vaak handje-contantje dus daar heeft de belasting toch al helemaal niks mee te maken? Ik doe ieder jaar keurig mn belastingaangifte maar puur en alleen van mn bijbaan (via jaaropgaaf) zou niet weten hoe ik dat met mn sieraden zou moeten doen en denk niet dat de belasting het veel zal boeien als ik een paar honderd euro per jaar verdien aan mn hobby ik zie het meer als een onkostenvergoeding want al het geld geef ik meteen weer uit aan materiaal....speel dus quit om t zo te zeggen....Vraag me af of iemand de info van de belasting zwart op wit heeft? Begin me langzaam toch beetje zorgen te maken!

MoniqueG
Bead Interested
Berichten:185
Lid geworden op:di 07 sep 2004 06:52

Bericht door MoniqueG » za 05 feb 2005 01:20

Ik denk niet dat je je druk hoeft te maken hoor. Ik verkoop regelmatig hobbyspul, ook van tijd tot tijd kettingen maar dat zijn maar heel kleine bedragen.

Bovendien, wat als je op een markt staat dan?

Gesloten