reclame workshops.

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gesloten
markraal
Bead Designer
Berichten:955
Lid geworden op:do 02 dec 2004 12:10
Locatie:sassenheim
Contacteer:
reclame workshops.

Bericht door markraal » vr 14 jan 2005 14:05

Ik heb al een tijdje alles in huis om workshops te geven , maar nu vraag ik me af , hoe maken jullie reclame voor een workshop? en wat slaat meer aan , bij de mensen thuis of bij mij thuis?? wie heeft er ervaring mee. ben heel benieuwd!
groetjes Markraal

La Moon
Bead Producer
Berichten:1082
Lid geworden op:vr 22 okt 2004 12:13
Locatie:Dordrecht
Contacteer:

Bericht door La Moon » vr 14 jan 2005 14:49

Ik denk dat je het moet hebben van Mond op Mond reclame...
Groetjes Mirjam


Gebruikersavatar
tinkerbell
Bead Believer
Berichten:243
Lid geworden op:vr 22 okt 2004 21:20

Bericht door tinkerbell » ma 17 jan 2005 12:04

Ik ben een keer op workshop geweest bij een vrouw die op een beurs zat, daar deelde ze blaadjes uit met reclame voor een workshop.
Je kon je naam en telefoonnummer bij haar achter laten en toen werd ik door haar gebelt. Ik ben toen bij haar thuisgeweest.
Beadgreets,

Tinkerbell

Afbeelding

markraal
Bead Designer
Berichten:955
Lid geworden op:do 02 dec 2004 12:10
Locatie:sassenheim
Contacteer:

Bericht door markraal » ma 17 jan 2005 12:07

dat doe ik dus ook , maar inderdaad als ze hun telefoonnr. achterlaten heb je in ieder geval al een ( halve ) klant. bedankt!
groetjes Markraal

Gebruikersavatar
Jolanda Y
Bead Dreamer
Berichten:687
Lid geworden op:za 19 jun 2004 19:51
Locatie:Deinum
Contacteer:

Bericht door Jolanda Y » ma 17 jan 2005 18:33

Je moet zorgen dat je in een regionaal krantje komt te staan (zie mijn topic bij kletspraat; in de krant). Dat heeft mij heel veel workshops opgeleverd. Na afloop geef in alle dames een visitekaartje mee, soms willen ze er twee om uit te delen. En zo moet je mond tot mond reclame dan gaan lopen. Je kunt natuurlijk ook foldertjes gaan versrpreiden. Ik vind een workshop bij de mensen thuis altijd erg prettig, maar dat komt ook omdat ik niet zoveel ruimte thuis heb, voor maximaal 4 personen.
Als je naar de mensen thuis gaat hoef je je ook alleen maar druk te maken om de begeleiding van het ketting maken, de gastvrouw (die uiteraard een kleinigheidje krijgt) zorgt voor koffie/thee ed.

Karen Buis
Bead Discoverer
Berichten:28
Lid geworden op:di 23 nov 2004 20:52

Bericht door Karen Buis » ma 24 jan 2005 14:02

Ik hou de workshops ook altijd bij andere mensen thuis. Ik heb thuis wel ruimte, maar alleen beneden en daar is mijn man niet zo blij mee. Bovendien scheelt het inderdaad kofiie en thee zetten. Reclame maak ik alleen via via. Het gaat redelijk snel, ik heb ongeveer 3 workshops in de maand. :D

Gebruikersavatar
yvon
Bead Lover
Berichten:474
Lid geworden op:di 16 nov 2004 15:26
Locatie:apeldoorn
Contacteer:

Bericht door yvon » ma 24 jan 2005 14:38

mij word ook wel eens gevraagd of ik workshops geef,maar ik heb geen idee hoe ik dit aan moet pakken.
Volgens mij is dat best duur want je moet genoeg kniptangen hebben kralenborden enz.enz.
En wat gaat het kosten wat ga je maken ik weet het nog niet echt .

het lijkt mij echt heel leuk om te doen hoor en ik heb genoeg mensen bij wie ik het al kan gaan doen ,maar ja!!!!!!!!!

groetjes yvonne :D

Gebruikersavatar
100%Kraal
Bead Intelligent
Berichten:1379
Lid geworden op:vr 03 sep 2004 09:37
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » ma 24 jan 2005 18:12

ik heb volgens mij al een keer verteld dat de schoonzus van een vriendin van me van die make-up workshops geeft, in elk geval heeft zij gewoon een aantal thema's(zou bijvoorbeeld kunnen zijn: kettelen, haken, punniken, of een lenteketting, zomerarmband, of ketting, oorbellen,...) en dan kunnen mensen zich aan het einde van een workshop opgeven voor een "doorboeking". Onder al diegenen die zich opgeven voor zo'n doorboeking wordt ook een kleinigheidje verloot. Meestald zijn er 2-3 van 6 personen die zo'n doorboeking op prijs stellen.
Twee weken voor het afgesproken datum stuurt ze nog een brief:
"Beste X,
Op XXX kom ik om XXX bij thuis een workshop XXX geven. Daar kijk ik al heel erg naar uit!
Hier alvast nog een een paar mededelingen.
Het werkt voor mij het prettigst als er tussen de X en X mensen meedoen. Meestal zeggen er uiteindelijk 2-3 mensen af dus kun je daar het beste meteen al rekening mee houden. Vergeet niet om iedereen een week van tevoren nog een keer te bellen om te vragen of ze nou wel of niet komen. Ik stel het op prijs als iedereen een kwartier voor begin van de workshop aanwezig is, dan kunnen we lekker op tijd beginnen. Ik zelf zal een half uur eerder komen om alles op te zetten.
Ik bel je twee dagen van tervoren nog eens om te horen hoeveel mensen er uiteindlijk komen en of er nog vragen zijn.
Mochten er onverhoopt nog cragen of problemen zijn kun je mij altijd bellen, hier is mijn nummer:XXXX.
Tot snel!
Groetjes,
XXX"

Dit is natuurlijk niet helemaal de tekst maar het gaat om het idee. Ik vind het heel prettig dat je zo'n schriftelijke bevestiging krijgt, plus dat de meeste mensen die brief dan ergens in huis ophangen/neerleggen waar ook andere het zien en dat is dan weer extra "reklame", toch?

Alleen een tip: vergeet je agenda niet, want als je niet meteen een datum afspreekt komt het er toch niet meer van!
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

markraal
Bead Designer
Berichten:955
Lid geworden op:do 02 dec 2004 12:10
Locatie:sassenheim
Contacteer:

Bericht door markraal » ma 24 jan 2005 18:58

een heel verhaal, maar ik heb er wel iets aan!! dank je wel.
groetjes Markraal

Gebruikersavatar
100%Kraal
Bead Intelligent
Berichten:1379
Lid geworden op:vr 03 sep 2004 09:37
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » di 25 jan 2005 12:14

:oops: :oops: :oops: ben helaas geen meisje van weinig woorden :oops: :oops: :oops:
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Gesloten