Splitring bevestigen

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Dylano
Bead Interested

Bericht door Dylano » vr 03 dec 2004 08:16

Splitringtangetjes worden vaak gebruikt bij hengelsport.
Kijk maar eens op deze site: http://www.pear.nl" onclick="window.open(this.href);return false; daar heb je al een tangetje voor 3,50 je moet daar helaas wel voor minimaal 5 euro bestellen en dan komen er nog 2,50 verzendkosten bij.
Ik heb ook gezien dat ze gecoatstaaldraad verkopen en dat is daar ook heel goedkoop ze hebben alleen niet veel kleuren natuurlijk maar het is wel goedkoop.
Groeten, Dylano

Zus
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Zus » vr 03 dec 2004 09:24

Dylano schreef:Splitringtangetjes worden vaak gebruikt bij hengelsport.
Kijk maar eens op deze site: http://www.pear.nl" onclick="window.open(this.href);return false; daar heb je al een tangetje voor 3,50 je moet daar helaas wel voor minimaal 5 euro bestellen en dan komen er nog 2,50 verzendkosten bij.
Ik heb ook gezien dat ze gecoatstaaldraad verkopen en dat is daar ook heel goedkoop ze hebben alleen niet veel kleuren natuurlijk maar het is wel goedkoop.
Groeten, Dylano
Ik zie geen minimaalbestelbedrag staan. Misschien dat ze deze tangetjes bij een hengelsportwinkel verkopen.
Groetjes, Zus

Janneke
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Janneke » vr 03 dec 2004 10:02

Even voor de duidelijkheid: splitringetjes zijn van die 'dubbele' ringetjes toch? Die twee keer rond gaan zeg maar.

Het klinkt ingewikkeld, maar het is heel simpel:
Ik gebruik mijn (zij)kniptangetje er altijd voor. Het uiteinde van de ring zit altijd een beetje 'geplakt' tegen de rest van de ring. Dus daar zet ik eerst mijn kniptang even tussen, om het los te maken. Daarna pak ik het uiteinde ook weer met mijn kniptang en trek het ietsje van de rest van het ringetje af, zodat er een kleine ruimte ontstaat.
Dan stop ik er tussen wat er tussen moet. Je moet het dan nog wel door het ringetje trekken, zoals je met een sleutelhanger doet. Dat kan ook nog best zwaar zijn als het een klein ringetje is. Maar dan pak ik het ringetje vast met mijn rondbektang en draai het daarmee rond. (Dus de 'sleutel' hou je vast, terwijl je de ring rond draait.)

Ofzo ;)
groetjes! Janneke

tinus
Bead Designer

Bericht door tinus » vr 03 dec 2004 12:21

Ik doe het precies hetzelfde als janneke.
Gaat altijd prima!

Pienjo
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Pienjo » vr 03 dec 2004 12:26

en sandra ze al in aan het slaan ;).... ze lijken me erg handig... niet dat ik splitringen vaak gebruik. meer omdat ik er nu niet mee overweg kan...dusssssss ben benieuwd of je ze gaan verkopen Sandra :lol:
Liefs
Linda

char
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door char » vr 03 dec 2004 13:27

Waarom gebruiken jullie eigenlijk splitringen ? Het kan toch veel makkelijker met gewone ringetjes ? Ik gebruik ze nooit want ik vind het ondingen waar ik het nut niet van inzie. Maar ja, ik wist niet eens dat er speciale tangen voor waren. Maar dan moet je weer een extra tang kopen, terwijl het even goed met een montageringetje kan.
Of ben ik nou gek ?
Groetjes,
Suzanne
Afbeelding

Brigitte
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Brigitte » vr 03 dec 2004 13:36

Nou ik vind ze toch wel handig. Dan weet je ook zeker dat iets niet meer van het ringetje af kan glippen. De kleinste opening is soms al genoeg.... Gewone ringetjes zijn idd wel veel makkelijker.
Groetjes
Brigitte

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 03 dec 2004 14:10

nadeel van montageringen is dat draad er misschien doorheen kan glijden, bij dubbele / splitringen heb je dat nooit.
en ja, ik ga zo bellen. ;)

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 03 dec 2004 14:24

ik heb gebeld, had al kunnen verwachten dat ze eerst kopie kvk willen ontvangen voordat ze info geven. in ieder geval, ik zal proberen ze toe te voegen aan de shop, denk dus alleen niet dat dat binnen enkele dagen al lukt. in de tussentijd kunnen jullie anders de tip van janneke gebruiken. ;)

gootje
Bead Intelligent

Bericht door gootje » vr 03 dec 2004 14:50

ik wacht wel :wink:
ik wil er ook wel een hebben, maar heb er geen haast mee

gootje
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
groetjes gootje

EllenV
Bead Believer

Bericht door EllenV » vr 03 dec 2004 16:16

sandra schreef:ik heb gebeld, had al kunnen verwachten dat ze eerst kopie kvk willen ontvangen voordat ze info geven. in ieder geval, ik zal proberen ze toe te voegen aan de shop, denk dus alleen niet dat dat binnen enkele dagen al lukt. in de tussentijd kunnen jullie anders de tip van janneke gebruiken. ;)
Nou, dan wacht ik er toch op? Ik werk al zo lang zonder dat tangetje, dat even kan er ook wel bij :wink:
Groeten Ellen

ocean
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door ocean » za 15 jan 2005 15:55

Ik heb er vandag net 1 gekocht bij een hobbywinkel in het dorp. Hij heeft het uitgelegd en is denk ideaal.
Dus nu ga ik overstappen op splitringetjes en die andere gebruik ik dan minder zodat ik zeker weet dat draad niet eruit glipt. :wink:

Ik heb er 7,95 voor betaald.
<font size=2 color=FF00FF>Groetjes van een kraal verslaafde </font>

Jolanda Y
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Jolanda Y » za 15 jan 2005 21:03

Heb je ze al Sandra? Ik gebruik ook nooit splitringetjes, vind dat zo zonde voor mijn nagels, tja, ijdel he. Maar ik ben het met de anderen eens dat de andere ringetjes als groot nadeel hebben dat ze wel eens los willen gaan. Gebruik daar nu overigens een likje blanke nagellak voor. Dus eigenlijk wil ik ook graag aan de splitringetjes. En net als Ellen woon ik ook in de bush van Friesland (waar woon jij Ellen?), en tot daar is Pipo's oid nog niet doorgedrongen, helaas.

Dylano
Bead Interested

Bericht door Dylano » zo 16 jan 2005 07:49

Je kunt ze gewoon voor 3,50 bestellen bij http://www.pear.nl" onclick="window.open(this.href);return false; zoals ik al eerder vermeld heb.

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » zo 16 jan 2005 08:56

Dylano schreef:Je kunt ze gewoon voor 3,50 bestellen bij http://www.pear.nl" onclick="window.open(this.href);return false; zoals ik al eerder vermeld heb.
Lijkt mij een beetje grof en (mede door het handvat) niet prettig werken....

Gesloten