nieuwsgierig hoe dit is gemaakt....

Linkjes naar leuke websites met mooie creaties of handige technieken en/of vragen over dat soort websites kun je hier plaatsen.
Forumregels
Dit subforum is bedoeld voor kralenwebsites ter inspiratie of om technieken te leren. Het is niet bedoeld voor het verwijzen naar kraleninternetshops.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:
nieuwsgierig hoe dit is gemaakt....

Bericht door Sandra » wo 14 nov 2012 21:53

Ik kwam toevallig via pinterest dit tegen:
Afbeelding
http://pinterest.com/pin/280419514269733491/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vind hem heel mooi gemaakt qua vorm. Ik twijfelde of het wel met kralen is gemaakt (lijkt wel haast soort koord) maar het is gevonden vanaf een 'kralen prikbord' en ik zie ook wat losse kralen op de foto.

Als je erop klik ga je naar http://www.liveinternet.ru/users/vikuku ... 204079655/" onclick="window.open(this.href);return false; waar de uitleg staat. Maar als ik de tekeningen zie herken ik geen kralen....Via google translate zie ik nu wel dat ze als tag macrame hebben. Maar het patroon begrijp ik nog niet....

jullie enig idee? Moet toegeven dat ik het misschien niet ga maken maar het uitpluizen van 'n patroon is vaak al iets leuks op zich. ;)

Gebruikersavatar
ukkies
Bead Lover
Berichten:420
Lid geworden op:vr 28 nov 2008 14:35
Locatie:In de omgeving van Haarlem
Contacteer:

Re: nieuwsgierig hoe dit is gemaakt....

Bericht door ukkies » wo 14 nov 2012 23:18

het is een knooptechniek (in dit geval met parelmoerachtig koord).
De 'kralen' die je ziet zijn parels (die je in de schelpen zou kunnen vinden.

Niets voor mij, kunstig gemaakt dat wel.
Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes
~ Mahatma Gandhi ~

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: nieuwsgierig hoe dit is gemaakt....

Bericht door Sandra » do 15 nov 2012 09:39

ukkies schreef:...
De 'kralen' die je ziet zijn parels (die je in de schelpen zou kunnen vinden.
...
Ach dat zal het zijn ja. Ik vond het via prikborden over kralen en dacht daardoor dat het wel met kralen gemaakt zal zijn maar kon daar niets van vinden via het patroon....zo zie je maar weer, andermans info moet je niet altijd meteen helemaal geloven. ;) Bedankt voor het meedenken. Ikzelf zou er het geduld niet voor hebben om het te maken maar was wel heel nieuwsgierig omdat ik nog geen kralentechniek tegen was gekomen waarbij je zo precies de vorm kon rijgen.

Gebruikersavatar
Guna
Bead Believer
Berichten:227
Lid geworden op:wo 26 jan 2011 08:30
Locatie:tilburg
Contacteer:

Re: nieuwsgierig hoe dit is gemaakt....

Bericht door Guna » do 15 nov 2012 09:53

het is gemaakt in macrame techniek, helaas is het schema niet in het Russisch, dus ik kan het niet lezen. Er zijn ook geen links naar de andere Russische sites.
gunadesign

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: nieuwsgierig hoe dit is gemaakt....

Bericht door JMHols » do 15 nov 2012 10:07

Neen, zou hem niet kunnen namaken, vind hem wel erg leuk. Die parels op de foto maken het verwarrend ja, want voorzover ik in het patroon kan zien zitten er helemaal geen kralen in verwerkt.

Irene van der Maas
Bead Producer
Berichten:1166
Lid geworden op:wo 09 jul 2003 06:26
Locatie:Voorschoten
Contacteer:

Re: nieuwsgierig hoe dit is gemaakt....

Bericht door Irene van der Maas » do 15 nov 2012 18:59

Het is satijnkoord, en dan wordt de draad steeds ergens omheen geslagen (zo te zien). Maar dan moet er toch eerst een soort frame zijn waar je dit draad omheen kunt draaien.....
Irene van der Maas

creakaatje
Bead Interested
Berichten:102
Lid geworden op:di 02 sep 2008 20:58
Locatie:veldhoven
Contacteer:

Re: nieuwsgierig hoe dit is gemaakt....

Bericht door creakaatje » vr 16 nov 2012 08:39

als je op de foto klikt (in pinterest) krijg je een nieuwe pagina waarop tekeningen staan met beschrijving. (in het chinees of zo) ik heb niet goed gekeken maar volgens mij moet er uit te komen zijn

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: nieuwsgierig hoe dit is gemaakt....

Bericht door Sandra » vr 16 nov 2012 11:11

creakaatje schreef:als je op de foto klikt (in pinterest) krijg je een nieuwe pagina waarop tekeningen staan met beschrijving. (in het chinees of zo) ik heb niet goed gekeken maar volgens mij moet er uit te komen zijn
bedankt voor de moeite maar dat heb ik juist al gedaan ;)
Als je erop klik ga je naar http://www.liveinternet.ru/users/vikuku" onclick="window.open(this.href);return false; ... 204079655/ waar de uitleg staat. Maar als ik de tekeningen zie herken ik geen kralen....Via google translate zie ik nu wel dat ze als tag macrame hebben. Maar het patroon begrijp ik nog niet....
en daar zag ik dus geen kraal in...inmiddels dankzij anderen weet ik dat het puur macrame is en er geen kralen gebruikt worden.

Gesloten