cabarmband met gelijmde ipv geborduurde rocailles

Linkjes naar leuke websites met mooie creaties of handige technieken en/of vragen over dat soort websites kun je hier plaatsen.
Forumregels
Dit subforum is bedoeld voor kralenwebsites ter inspiratie of om technieken te leren. Het is niet bedoeld voor het verwijzen naar kraleninternetshops.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:
cabarmband met gelijmde ipv geborduurde rocailles

Bericht door Sandra » ma 17 sep 2012 09:00

Ook YouTube heeft Pinterest ontdekt, waardoor je oa http://pinterest.com/YouTube/make-it-yourself/" onclick="window.open(this.href);return false; kan vinden. Ik dus even kijken of ik wat over kralen kan vinden...vind ik deze http://pinterest.com/pin/23221754299230780/" onclick="window.open(this.href);return false; . Cuff armband via lijm ipv borduren!
Ikzelf heb nooit zoiets gemaakt (niet mijn smaak) en lijkt me logisch dat geborduurde veel preciezer / fijner uitgewerkt wordt. Kan me wel voorstellen dat de beadembroideryfans dit heel lelijk vinden....Toevallig zag ik zaterdag bij 'n kledingzaak 'n 'geborduurde' ketting. Ik vond het al zo goedkoop voor 15,- maar terwijl ik dit type bedenk ik, die is dan zeker ook gelijmd. ;)

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Re: cabarmband met gelijmde ipv geborduurde rocailles

Bericht door Jewel » ma 17 sep 2012 09:27

Leuk bedacht, maar ik vind het inderdaad he-le-maal niks.

Heel af en toe geef ik wel eens workshop voor vrienden en bekenden en één van de eerste dingen die ik dan vertel is dat lijm voor knoeiers is :lol:
Lijm is in mijn ogen een tijdelijk hulpmiddel om zaken op zijn plaats te houden totdat je het met naald en draad en kralen goed hebt vastgezet. Dan lever je ook een stuk kwaliteit en echt ambachtswerk af.

Maar ieder zijn heug en zijn meug natuurlijk. Het gaat er uiteindelijk om dat je er plezier aan beleeft en of dat dan met kralen plakken is of met kralen borduren, maakt in dat geval, denk ik, niet veel uit.
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: cabarmband met gelijmde ipv geborduurde rocailles

Bericht door Sandra » ma 17 sep 2012 09:35

:lol: ik kan me wel voorstellen hoor. beetje hetzelfde als aan een vakfotograaf vragen waarom hij zijn zware spiefelreflex gebruikt en niet gewoon foto's met zijn mobiel maakt.

daisy81
Bead Producer
Berichten:1116
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 21:46

Re: cabarmband met gelijmde ipv geborduurde rocailles

Bericht door daisy81 » ma 17 sep 2012 11:28

ik vind t ook niks , maar ben ook overtuigd dat er genoeg zijn die dit mooi zullen vinden , zeker omdat t goe3dkoper is. maar geef mij maar 1 met naald en draad kan je veel meer structuur in maken zoals t omranden van de cabs , enz :wink:

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: cabarmband met gelijmde ipv geborduurde rocailles

Bericht door JMHols » ma 17 sep 2012 17:20

Eieren worden ook vaak met kralen beplakt, in plaats van geregen. Volgns mij vooral in Hongarije, en die eieren zien er wel prachtig uit.

Gebruikersavatar
Kimj125
Bead Dreamer
Berichten:725
Lid geworden op:vr 07 okt 2011 16:49
Locatie:Zutphen
Contacteer:

Re: cabarmband met gelijmde ipv geborduurde rocailles

Bericht door Kimj125 » ma 17 sep 2012 19:16

Lekker makkelijk en een stuk sneller, maar ik ben er mee eens dat het een hele kliederboel wordt. Ik vind het leuk om een armband niet zo snel klaar te hebben, dat ik er lekker mee bezig ben geweest.

Gesloten