Linkjes naar leuke websites met mooie creaties of handige technieken en/of vragen over dat soort websites kun je hier plaatsen.
Forumregels
Dit subforum is bedoeld voor kralenwebsites ter inspiratie of om technieken te leren. Het is niet bedoeld voor het verwijzen naar kraleninternetshops.
Mijn eerste berichtje hier en dus direct een gekke vraag
Ik kwam op internet hele geinige oorbelletjes tegen, en vraag me af hoe je die maakt. Ik heb geen weefraampje (altijd ruzie mee, dus weggedaan), dus zou dit ook op een andere manier kunnen? Alvast bedankt!
Het is inderdaad peyote stitch, 8/0 rocailles denk ik, leuk idee overigens!
Als je woorden zoals stitch of beadwork erbij zet kom je sneller wat tegen. http://www.beaditbabe.com/peyote.html" onclick="window.open(this.href);return false; is wel duidelijk denk ik, gevonden via google op peyote stitch tutorial.
Je kan het beste 'even aantal kralen' breed gebruiken, dat rijgt makkelijker dan bij oneven aantal.
Dit zijn ze geworden. Het netjes opgerold krijgen van dat lapje was nog best moeilijk, maar voor een eerste poging vind ik ze nog best leuk geworden (Dat ene rafeltje bij de rechter oorbel heb ik na het maken van de foto pas gezien en weggewerkt.)
Ik wil jullie heel erg bedanken voor jullie hulp!
Bedankt!
Mocht iemand dit trouwens ook willen proberen, dan zou ik rocailles van 12/0 nemen. Ik heb 8/0 gebruikt en die vielen wat groot uit (maar als je het voorbeeld er niet naast houdt, vind ik dat niet hinderlijk).