AVRO Kunstuur over sieraden

Linkjes naar leuke websites met mooie creaties of handige technieken en/of vragen over dat soort websites kun je hier plaatsen.
Forumregels
Dit subforum is bedoeld voor kralenwebsites ter inspiratie of om technieken te leren. Het is niet bedoeld voor het verwijzen naar kraleninternetshops.
Gesloten
Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30
AVRO Kunstuur over sieraden

Bericht door Algante » za 22 okt 2011 10:34

Voor diegenen die niet (optimaal) in de gelegenheid zijn van het heerlijke weertje te kunnen genieten is deze tv-uitzending wellicht iets? Ik hoorde het in het voorbijgaan, dus ik hoop dat ik het goed heb, maar het schijnt over (het ontwerpen van) sieraden te gaan.

AVRO Kunstuur op Nederland 2, 22 oktober 2011, van 17:00 - 17:55 uur
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Gebruikersavatar
Bianc
Bead Fan
Berichten:394
Lid geworden op:zo 16 okt 2011 20:24
Locatie:Harlingen
Contacteer:

Re: AVRO Kunstuur over sieraden

Bericht door Bianc » za 22 okt 2011 11:16

Ik zal het waarschijnlijk vergeten in de loop van de dag dus ik denk dat ik zometeen gelijk mijn tv erop in stel en het opneem!

Dank je! :byebye

Kralenbloempje1
Bead Professional
Berichten:1637
Lid geworden op:ma 08 feb 2010 15:03
Locatie:Ergens in de achterhoek

Re: AVRO Kunstuur over sieraden

Bericht door Kralenbloempje1 » za 22 okt 2011 17:25

Heeft iemand het gezien? Ik was op dat moment aan het koken dus heb het niet gezien...
kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven

Gebruikersavatar
Bianc
Bead Fan
Berichten:394
Lid geworden op:zo 16 okt 2011 20:24
Locatie:Harlingen
Contacteer:

Re: AVRO Kunstuur over sieraden

Bericht door Bianc » za 22 okt 2011 18:20

Tsja... deze doos werd weer eens afgeleid door alles dus alsnog niet gezien of opgenomen... Ach ja... niets aan te doen he... :roll: [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Re: AVRO Kunstuur over sieraden

Bericht door hadewijch » za 22 okt 2011 18:42

http://cultuurgids.avro.nl/front/detail ... em=8259531" onclick="window.open(this.href);return false;

hier de link rond de 26e minuut hebben we de sieraden
Laatst gewijzigd door hadewijch op za 22 okt 2011 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: AVRO Kunstuur over sieraden

Bericht door Algante » za 22 okt 2011 18:47

Ja, ik heb het gezien, het ging over twee kunstenaars, Peter Hoogeboom, die best wel leuke sieraden maakte, met een verhaal, zoals kleine kruikjes, die hij zelf bakte in piepkleine vormpjes, was er lang mee bezig, en Peggy Bannenberg, die echt mooie armbanden maakte via 3D printers. Dat was het eigenlijk. Wel inspirerend.

Hier is de link: http://cultuurgids.avro.nl/front/detail ... em=8259136
22 oktober: In het programma ‘Sieraad, makers & dragers’ vertellen sieraadkunstenaars over hun vak. Een ketting is voor hen geen gewone ketting, maar een kunstwerk. Een oorbel verwordt tot een ornament en een armband is een statement. In deze tweede aflevering: kunstenaar Peggy Bannenberg die voor het ontwerpen van haar sieraden vooral de computer gebruikt en sieraadkunstenaar Peter Hoogeboom die zijn sieraden in klei uitvoert. Beide kunstenaars nodigen een drager van hun werk uit op hun atelier. Hoe ervaren zij het dragen van hun sieraden?

De afleveringen van ‘Sieraad, makers & dragers’ vanaf 15 oktober jl. zijn eventueel terug te zien via: http://cultuurgids.avro.nl/front/archie ... %20dragers
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: AVRO Kunstuur over sieraden

Bericht door Zina » za 22 okt 2011 23:31

Ik heb em gekeken, ik vind de bezint eer ge begint ring vet gaaf! Ik hou wel van de gedachte :D
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:

Re: AVRO Kunstuur over sieraden

Bericht door nienkesieraden » zo 23 okt 2011 02:27

Net even gekeken. Idd bezint eer ge begint mooie ring. Mooi idee. Je kan m als t ware aandoen, maar afdoen is miner handig :P

Krista
Bead Designer
Berichten:779
Lid geworden op:ma 27 sep 2010 14:34
Contacteer:

Re: AVRO Kunstuur over sieraden

Bericht door Krista » zo 23 okt 2011 08:06

Leuk programma Kunstuur! Kijk altijd de herhaling op de zondag :mrgreen:
glass is hot

Gesloten