Beadwork jawel.. door 'n man!

Linkjes naar leuke websites met mooie creaties of handige technieken en/of vragen over dat soort websites kun je hier plaatsen.
Forumregels
Dit subforum is bedoeld voor kralenwebsites ter inspiratie of om technieken te leren. Het is niet bedoeld voor het verwijzen naar kraleninternetshops.
Krista
Bead Designer
Berichten:779
Lid geworden op:ma 27 sep 2010 14:34
Contacteer:
Beadwork jawel.. door 'n man!

Bericht door Krista » wo 06 okt 2010 17:52

En wie dacht dat mannen niet ook kraal-verlaafd zijn: MIS!

Vandaag Huib Petersen ontmoet, Nederlander wonend in California USA. Zeer bedreven en gepasioneerd in Beadwork en zijn werk ligt in oa het Museum for Arts & Craft in New York. Hij geeft les over de hele wereld.

http://www.petersenarts.com" onclick="window.open(this.href);return false;
glass is hot

Gebruikersavatar
snoep
Bead Addict
Berichten:2351
Lid geworden op:wo 26 mar 2008 08:10
Contacteer:

Re: Beadwork jawel.. door 'n man!

Bericht door snoep » wo 06 okt 2010 17:58

Gaaf

en waarom eigenlijk niet :D

Gebruikersavatar
Ines83
Bead Designer
Berichten:890
Lid geworden op:wo 28 apr 2010 19:52
Locatie:België - Antwerpen

Re: Beadwork jawel.. door 'n man!

Bericht door Ines83 » wo 06 okt 2010 18:20

Hihi, leuk!! :D

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Re: Beadwork jawel.. door 'n man!

Bericht door Jewel » wo 06 okt 2010 18:44

Leuk dat je hem ontmoet hebt. Ik heb al een paar maal willen mailen naar deze man met de vraag hoe hij het heeft aangedurft om de stap te zetten om naar Amerika te gaan. De reden is wel te raden, denk ik :wink:
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
rorsach
Bead Dreamer
Berichten:538
Lid geworden op:za 25 sep 2010 21:42

Re: Beadwork jawel.. door 'n man!

Bericht door rorsach » wo 06 okt 2010 18:57

Super gaaf!! Echt ontzettend mooi wat hij maakt. :applaus: :applaus:

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: Beadwork jawel.. door 'n man!

Bericht door estherwijma » do 07 okt 2010 18:19

Erg inspirerend!!
Groetjes Esther

Krista
Bead Designer
Berichten:779
Lid geworden op:ma 27 sep 2010 14:34
Contacteer:

Re: Beadwork jawel.. door 'n man!

Bericht door Krista » vr 08 okt 2010 08:25

Jewel schreef:Leuk dat je hem ontmoet hebt. Ik heb al een paar maal willen mailen naar deze man met de vraag hoe hij het heeft aangedurft om de stap te zetten om naar Amerika te gaan. De reden is wel te raden, denk ik :wink:
Het is een zeer spontane enthousiaste man, gewoon mailen! Hij geeft trouwens cursussen, weet niet of ook in NL.

Hij vertelde dat je in de USA meer kansen hebt om met hetgeen wat hij doet, voet aan de grond te krijgen. Hier in NL wordt dat al gauw bestempeld als 'leuk geknutsel' (iets wat ik ook vaak te horen heb gehad... zo jammer is dat! :evil: ), terwijl je daar wel waardering krijgt voor het werk. Zijn werk is aangekocht door 'n museum! Geweldig om te horen dat 't dus wél kan.

Idee.....: Zou het niet een leuk idee zijn om hem uit te nodigen om 'n cursus te geven als hij weer in NL is???? (geen idee wat de kosten zijn hoor...en mits er gegadigden voor zijn natuurlijk).
Laatst gewijzigd door Krista op vr 08 okt 2010 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.
glass is hot

Lotje
Bead Interested
Berichten:121
Lid geworden op:zo 18 apr 2010 09:46

Re: Beadwork jawel.. door 'n man!

Bericht door Lotje » vr 08 okt 2010 08:33

Jaaaaa, leuk! :applaus:

Krista
Bead Designer
Berichten:779
Lid geworden op:ma 27 sep 2010 14:34
Contacteer:

Re: Beadwork jawel.. door 'n man!

Bericht door Krista » vr 08 okt 2010 08:38

Lotje schreef:Jaaaaa, leuk! :applaus:

De eerste is binnen :applaus: :applaus:
glass is hot

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Re: Beadwork jawel.. door 'n man!

Bericht door Jewel » vr 08 okt 2010 08:53

Krista schreef:
Jewel schreef:Leuk dat je hem ontmoet hebt. Ik heb al een paar maal willen mailen naar deze man met de vraag hoe hij het heeft aangedurft om de stap te zetten om naar Amerika te gaan. De reden is wel te raden, denk ik :wink:


Hij vertelde dat je in de USA meer kansen hebt om met hetgeen wat hij doet, voet aan de grond te krijgen. Hier in NL wordt dat al gauw bestempeld als 'leuk geknutsel' (iets waar ik zelf ook steeds tegen aan loop en m'n haar van overeind gaat staan) :evil: , terwijl je daar wel waardering krijgt voor het werk. Zijn werk is aangekocht door 'n museum! Geweldig om te horen dat 't dus wél kan.

.
Ja... ik weet het... Kan er af en toe ook helemaal niet goed van worden en zeker niet van de kortzichtigheid van lieden die ongezien mijn werk vergelijken met Hema-kettinkjes of "leuk voor de markt" :|
Geloof niet dat dit soort werken van mij daar thuis horen:

Afbeelding

En hoop je in NL een dergelijk stuk te kunnen verkopen tegen kostprijs, gaan ze daar over de toonbank voor $ 7000.- :wink:

Ik weet niet of een workshop betaalbaar zal zijn voor NL-ers en Belgen. Als ik zie wat de prijzen van dergelijke workshops kosten bij de bead and Button show, val je stijl achterover..... een beetje workshop kost gemiddeld rond de $ 1000.-
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Krista
Bead Designer
Berichten:779
Lid geworden op:ma 27 sep 2010 14:34
Contacteer:

Re: Beadwork jawel.. door 'n man!

Bericht door Krista » vr 08 okt 2010 09:15

.[/quote]

Ja... ik weet het... Kan er af en toe ook helemaal niet goed van worden en zeker niet van de kortzichtigheid van lieden die ongezien mijn werk vergelijken met Hema-kettinkjes of "leuk voor de markt" :|
Geloof niet dat dit soort werken van mij daar thuis horen:

Afbeelding

En hoop je in NL een dergelijk stuk te kunnen verkopen tegen kostprijs, gaan ze daar over de toonbank voor $ 7000.- :wink:

Ik weet niet of een workshop betaalbaar zal zijn voor NL-ers en Belgen. Als ik zie wat de prijzen van dergelijke workshops kosten bij de bead and Button show, val je stijl achterover..... een beetje workshop kost gemiddeld rond de $ 1000.-[/quote]
-----------------------------------------------------------------------------------------



AARRGGHHH :-(( Om te janken is het inderdaad!

Erg mooi werk maak je!!

Misschien kunnen we de koppen eens bij mekaar steken om eens te laten zien wat er allemaal mogelijk is met kralenkunst! Waarom niet eens 'n tentoonstelling organiseren? Heb wel wat ideeen en 'n gallerie waar we dat zouden kunnen doen! Zou je dat leuk vinden?? Ik mail je wel vanavond, hoofd stroomt vol met ideeen nu!! En moet ook naar werk........

Heb snel even op die sites gekeken van de beurzen daar in de USA. WAUW dat is goed geld voor een workshop! Kunnen allicht vragen wat de mogelijkheden zijn voor de thuis-landers :) Vragen staat vrij.
Laatst gewijzigd door Krista op vr 08 okt 2010 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
glass is hot

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Re: Beadwork jawel.. door 'n man!

Bericht door Jewel » vr 08 okt 2010 09:45

ben altijd in voor dit soort ideeën :D
Wacht je mail af :wink:
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Beadwork jawel.. door 'n man!

Bericht door Kikkertje » vr 08 okt 2010 11:50

Ik denk dat het nog niet eens zozeer gaat om wat je maakt, maar hoe je het maakt.

Ik ben wel eens een bijouxwinkel binnen gelopen, waar de ringetjes waarmee het sieraad was afgewerkt, niet meer te herkennen waren als ringetjes. Zo mishandelt waren die.

En de prijs is dan vaak maar een fractie lager dat wat de meesten van ons ervoor vragen.

Zelf maak ik kindersieraden, en als ik dan bij de Claire's binnenloop zie ik daar vooral veel troep hangen van goedkope kralen op elastiek. Dat verkopen ze wel, terwijl mijn kettingen allemaal uniek zijn, een ontwerp hebben waar is over nagedacht en netjes zijn afgewerkt. Ook hier is de prijs maar een tikje hoger dan wat ze er in de winkel voor vragen.

Voorheen stond er iemand met o.a mijn kettingen op de braderie. Ze verkocht mijn sieraden vrij goed, maar hoe vaak die niet naar haar hoofd heeft gekregen: dat kan ik zelf beter. Zo in de trend van: wat een rotzooi. Hoe denken ze dat de sieraden die in de winkel hangen gemaakt worden? Dan zit er ergens in Taiwan iemand op dezelfde manier als wij die sieraden te rijgen.

Ik heb er ook wel eens aan gedacht dat je ergens een soort markt zou moeten organiseren, met zoiets als de Utrechtse Fabriek of zo. Kennen jullie dat? Dat is een soort braderie die zo'n 2 x per jaar gehouden wordt met allemaal deelnemers die een webwinkel met hippe spulletjes hebben. Schijnt goed bezocht te worden.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
Moon
Bead Dreamer
Berichten:725
Lid geworden op:ma 09 okt 2006 08:59
Locatie:Almere

Re: Beadwork jawel.. door 'n man!

Bericht door Moon » vr 08 okt 2010 16:07

Krista schreef:Idee.....: Zou het niet een leuk idee zijn om hem uit te nodigen om 'n cursus te geven als hij weer in NL is???? (geen idee wat de kosten zijn hoor...en mits er gegadigden voor zijn natuurlijk).
Lijkt me super! [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]

Wat gaaf dat je hem hebt ontmoet. Hoe kwam dat zo? (vroeg ze nieuwsgierig) :oops:
Groetjes van Monica

Krista
Bead Designer
Berichten:779
Lid geworden op:ma 27 sep 2010 14:34
Contacteer:

Re: Beadwork jawel.. door 'n man!

Bericht door Krista » vr 08 okt 2010 16:43

Lijkt me super! Afbeelding

Wat gaaf dat je hem hebt ontmoet. Hoe kwam dat zo? (vroeg ze nieuwsgierig) :oops:[/quote]


Hij kwam binnen wandelen in de winkel Kraaloog waar ik werk. Gezien de meeste mannen alleen voor een sieraad voor de hun vrouwen komen kopen, viel hij direct op omdat ie heel rustig tussen de kralen aan het snuffelen was en door zijn uitstraling. Leuk gesprek met hem gehad!
glass is hot

Gesloten