Ettika??

Linkjes naar leuke websites met mooie creaties of handige technieken en/of vragen over dat soort websites kun je hier plaatsen.
Forumregels
Dit subforum is bedoeld voor kralenwebsites ter inspiratie of om technieken te leren. Het is niet bedoeld voor het verwijzen naar kraleninternetshops.
M@rith@
Bead Anonymous
Berichten:1
Lid geworden op:zo 12 jul 2009 11:47
Ettika??

Bericht door M@rith@ » zo 12 jul 2009 11:52

Hoi Dames,

ik was ff aan het rondkijken op internet en toen vond ik dit:
http://www.123kralengroothandel.nl/site ... p&offset=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan maken?

Groetjes M@ritha@

Hilde
Bead Intelligent
Berichten:1255
Lid geworden op:di 20 sep 2005 16:59
Locatie:Nijmegen

Re: Ettika??

Bericht door Hilde » zo 12 jul 2009 13:03

Ik heb even verder gekeken. Het is een zelfmaakpakket dat je kunt bestellen. In dat pakket zit ook een beschrijving. Als je in het linker rijtje klikt zie je welke kleuren ze hebben.

Erg leuk.
Afbeelding
Groetjes
Hilde

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: Ettika??

Bericht door sanegdokter » ma 13 jul 2009 08:32

Het lijkt een beetje op de bubblesarmband, Frutsel zei het volgende over de bubblesarmband; Google op Macramé en zoek de weitasknoop.
Daarmee moet het lukken.
Succes! :D
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

Gebruikersavatar
Monique Westerlink
Bead Interested
Berichten:145
Lid geworden op:ma 17 dec 2007 18:35
Locatie:Drunen
Contacteer:

Re: Ettika??

Bericht door Monique Westerlink » ma 13 jul 2009 10:10

Het is geen macrame het is gewoon vlechten en aan de middelste streng zit dan steeds een kraal. Bij het vlechten wisselen de draden steeds daardoor komt steeds aan een andere streng de kraal.
Leuk ontwerp trouwens.

Gebruikersavatar
Kralenannie
Bead Designer
Berichten:843
Lid geworden op:ma 29 jan 2007 18:21
Locatie:Hardenberg

Re: Ettika??

Bericht door Kralenannie » ma 13 jul 2009 11:43

Monique Westerlink schreef:Het is geen macrame het is gewoon vlechten en aan de middelste streng zit dan steeds een kraal. Bij het vlechten wisselen de draden steeds daardoor komt steeds aan een andere streng de kraal.
Leuk ontwerp trouwens.
Dat denk ik ook :wink:
Groetjes, Anita

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: Ettika??

Bericht door sanegdokter » ma 13 jul 2009 12:01

Zoooooo simpel! Je moet er maar op komen zeg! :D
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

wimria
Bead Reader
Berichten:8
Lid geworden op:zo 13 jan 2008 20:57
Locatie:Oude Pekela

Re: Ettika??

Bericht door wimria » di 21 jul 2009 15:27

Hallo, ik heb het armbandje geprobeerd te maken en dan vlechten en de middelste koord een kraal aan rijgen, maar er is een probleem het blijft niet zitten, weet iemand een oplossing?
Hij lijkt erg mooi, dus ik wil hem graag goed hebben
gr Ria
Hallo, Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Ria ben 49 jaar en ben bezig met origami[papiervouwen] en sieraden punniken.
Tevens mag ik graag snuffelen op het net om nieuwe ideeen op te doen. Groetjes en veel knutselplezier van Ria

Gebruikersavatar
Monique Westerlink
Bead Interested
Berichten:145
Lid geworden op:ma 17 dec 2007 18:35
Locatie:Drunen
Contacteer:

Re: Ettika??

Bericht door Monique Westerlink » di 21 jul 2009 18:17

Vlechten met leerveters is niet erg handig maar met geduld kan het wel. Een kant maak je vast met een leerklem. Zorg dat je een kniptang en de leerklem van de andere kant en alle kralen klaar hebt liggen. Je kan eventueel ook een knijper erbij gebruiken. Rij aan elke streng al wat kralen aan en ga vlechten. schuif tijdens het vlechten de gewenste kraal naar de middelste veter en vlecht door tot de gewenste lengte is behaald. Knip de veters af op de goede lengte en laat ze hierbij niet los schieten. Maak de andere leerklem vast en nu blijft het zitten. Je kan nu de sluiting eraan maken.

Succes.

wimria
Bead Reader
Berichten:8
Lid geworden op:zo 13 jan 2008 20:57
Locatie:Oude Pekela

Re: Ettika??

Bericht door wimria » di 21 jul 2009 23:00

Heb het nog een keer geprobeerd, strak geregen en direct met veterklemmetjes afgebonden. Lijkt dan goed maar als je hem draagt blijft het vlechtwerk toch niet zitten. Na een paar uur schiet het vlechtwerk toch los. Hoe los ik dit op?
Gr Ria
Hallo, Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Ria ben 49 jaar en ben bezig met origami[papiervouwen] en sieraden punniken.
Tevens mag ik graag snuffelen op het net om nieuwe ideeen op te doen. Groetjes en veel knutselplezier van Ria

wimria
Bead Reader
Berichten:8
Lid geworden op:zo 13 jan 2008 20:57
Locatie:Oude Pekela

Re: Ettika??

Bericht door wimria » vr 24 jul 2009 15:58

Hallo met Ria nog even. Ik heb de armband nog een keer gemaakt maar nu met kleine kraaltjes 6 mm met een groot gat. Nu is het dus wel gelukt, ik had gewoon te grote kraaltjes. Lijkt erg leuk en ben blij dat het gelukt is.
Hallo, Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Ria ben 49 jaar en ben bezig met origami[papiervouwen] en sieraden punniken.
Tevens mag ik graag snuffelen op het net om nieuwe ideeen op te doen. Groetjes en veel knutselplezier van Ria

Gebruikersavatar
marindasnippe
Bead Dreamer
Berichten:734
Lid geworden op:zo 19 okt 2008 14:34
Locatie:Utrecht
Contacteer:

Re: Ettika??

Bericht door marindasnippe » vr 24 jul 2009 18:13

heb je ook een foto?

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Ettika??

Bericht door Kikkertje » vr 24 jul 2009 19:16

Ik heb het ook geprobeerd, maar aan mij is het niet besteed. De vlecht verdraaid steeds, het werk blijft niet netjes. Misschien iets voor de mensen met wat meer geduld. :wink:
Groetjes, Marjan

wimria
Bead Reader
Berichten:8
Lid geworden op:zo 13 jan 2008 20:57
Locatie:Oude Pekela

Re: Ettika??

Bericht door wimria » za 25 jul 2009 16:11

Zal een foto gaan plaatsen, maar kan even duren want heb hier nog nooit een foto geplaatst.
Maar de armband blijft nu goed zitten, heb hem zelfs s,nachts om gehouden om te kijken of hij goed blijft zitten. En ik vind ze erg leuk. Maar je moet volgens mij echt 6 mm kraaltjes hebben en niet groter.
Gr Ria
Hallo, Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Ria ben 49 jaar en ben bezig met origami[papiervouwen] en sieraden punniken.
Tevens mag ik graag snuffelen op het net om nieuwe ideeen op te doen. Groetjes en veel knutselplezier van Ria

wimria
Bead Reader
Berichten:8
Lid geworden op:zo 13 jan 2008 20:57
Locatie:Oude Pekela

Re: Ettika??

Bericht door wimria » zo 26 jul 2009 17:30

Als het gelukt is is hier een foto van het armbandje gemaakt met 6 mm zilveren kralen en gevlochten suede veter afgewerkt met een bedeltje.

Afbeelding
Hallo, Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Ria ben 49 jaar en ben bezig met origami[papiervouwen] en sieraden punniken.
Tevens mag ik graag snuffelen op het net om nieuwe ideeen op te doen. Groetjes en veel knutselplezier van Ria

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: Ettika??

Bericht door Ellen » ma 27 jul 2009 00:32

Goed gelukt hoor :D
Groetjes Ellen.

Gesloten