Soms zo inspiratieloos

Linkjes naar leuke websites met mooie creaties of handige technieken en/of vragen over dat soort websites kun je hier plaatsen.
Forumregels
Dit subforum is bedoeld voor kralenwebsites ter inspiratie of om technieken te leren. Het is niet bedoeld voor het verwijzen naar kraleninternetshops.
Romana
Bead Fanatic
Contacteer:
Soms zo inspiratieloos

Bericht door Romana » wo 10 dec 2008 18:11

Ik wil soms wel wat maken met kralen, maar weet niet wat. Ik kijk regelmatig wel op internet e.d. maar kan daar ook niet echt inspiratie van krijgen :( Waar halen jullie het vandaan???
Liefs Romana

Biebeltsje
Bead Designer
Contacteer:

Re: Soms zo inspiratieloos

Bericht door Biebeltsje » wo 10 dec 2008 18:52

Ik weet helemaal wat je bedoeld!!

Ik zit soms uren te surfen op internet... en dan zie ik hier en daar wat ideetjes. Maar meestal is het zo dat ik ineens een idee te binnen krijg en ga ik dan eens rustig voor zitten.

Maar ik heb ook dat ik dagen er niet mee bezig ben... dan lukt het gewoon niet.

Wat ook wel eens kan helpen is in winkels gaan kijken. Daar haal ik ook wel eens inspiratie weg, zelfs in de supermarkt wahahaha. Soms komen de ideeen op de gekste plaatsen... :D

Wat ik verder wil zeggen, gewoon lekker je eigen ding doen en blijf er plezier in houden! Wil het een paar daagjes niet... jammer dan, probeer je het daarna weer. Meestal komen de ideeen dan vanzelf wel :D
Afbeelding

Emberlynn
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Emberlynn » wo 10 dec 2008 19:47

Balen is dat!
Ik heb momenteel juist heel veel ideeen, maar te weinig tijd. Of de uitvoering wordt niet zoals ik in gedachten had :?
Maar jou inspiratie komt vast vanzelf weer! Succes.
Groetjes Emberlynn

Hilde
Bead Intelligent

Bericht door Hilde » wo 10 dec 2008 20:47

Als ik tv kijk dan zit ik altijd te letten op kettingen die gedragen worden. Soms haal ik daar mijn inspiratie vandaan.

Ook op dit forum zie ik veel mooie dingen voorbij komen waardoor ik wel eens op leuke ideeën kom. Dan ga ik van alles uit zitten proberen, maar meestal wordt het niet zoals ik het voor ogen heb......en dan haal ik het weer uit. :lol:
Afbeelding
Groetjes
Hilde

De Sierkip
Bead Chatter

Bericht door De Sierkip » wo 10 dec 2008 20:55

Best herkenbaar. Ik heb gisteren nog een net gemaakte ketting weer gesloopt omdat het niet geworden was, zoals ik had gedacht. :( Bij mij wisselt het heel erg. Soms loop ik over van de inspiratie en als ik dan niet genoeg tijd heb, teken of schrijf ik alles wat er in mijn hoofd zit op een groot tekenblok. Voor als er even geen inspiratie meer is.
En net wat Bianca zegt, dan gewoon even niet. Enneh, stress is killing voor creativiteit!!
Eens gezegd door John Cleese. Maar wel helemaal waar. Dus vooral relaxed fröbelen, dan komt er het meest van terecht, haha. :lol:

Groetjes, Simone

Romana
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Romana » wo 10 dec 2008 21:05

Ja idd! Ik heb soms ook zoveel inspiratie dat ik wel 6 á 7 dingen achter elkaar maak. Maar als ik een dag later weer wat wil maken, lukt het gewoon niet. En ik kijk ook wel regelmatig op de voorbeeldensite van creadream(dit forum), maar wil geen dingen namaken :(
Iedereen heeft zijn eigen ding en dat moet natuurlijk ook zo blijven :D
Liefs Romana

T@mara
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door T@mara » za 13 dec 2008 11:52

Maak je geen zorgen. Ik heb soms ook weken dat ik niet met kralen bezig ben omdat ik geen tijd heb en de ideeën ontbreken. Maar opeens krijg je dan weer een ingeving ;) Op internet, in sieradenwinkels en vooral ook om je heen blijven kijken, je komt vanzelf weer leuke ideetjes tegen. Experimenteren met gewaagde kleuren bij elkaar is ook leuk. En is het niks dan trek je het weer uit elkaar ;)

Groetjes,
Tamara

Anne-Marie
Bead Reader

Bericht door Anne-Marie » zo 14 dec 2008 21:35

Hee hoi,
Ik noem het altijd "ff geen zin in". Kan soms wel eens weken duren :( ! En dan ineens boem : istie er weer :banaan: . Dan wil ik dingen maken, liefst 10 tegelijk (zoals nu). En dan krijg ik ook weer meteen het commentaar van mijn huishouden dat ik "alweer" of "nog steeds" bezig ben .

Maar mijn inspiratie haal ik toch vooral uit mezelf en van internet. Ik heb iets in mijn hoofd, dat ga ik maken, dat lukt vervolgens voor geen meter, en dan wordt het gaandeweg iets anders en dat bevalt dan vaak wel. En daarna begin ik gewoon opnieuw met het eerste idee want eens moet het toch lukken. De aanhouder wint, zeggen we dan maar.

En waar ik ook heel veel inspiratie vandaan haal is van de webshops die echte halfedelstenen te koop hebben. Die vind ik vaak zoooooo mooi dat ik er hebberig van wordt en dan al een idee voor een sieraad in mijn hoofd krijg als ik de stenen zie staan op de sites.

Veel succes en houdt moed, alles zal goed kom :-DD .

Grtjs Anne-Marie

sanegdokter
Moderator
Contacteer:

Bericht door sanegdokter » zo 14 dec 2008 21:39

Mmmmm...klinkt misschien best apart en raar...maar heb er eigenlijk nooit geen last van! :oops: Sorry! :shock: Ik heb juist het idee dat ik heeeeel veeeeeel tijd en handen te kort kom voor alles wat ik in mijn hoofd heb en wat ik nog wil maken! :? Ik wordt soms gewoon helemaal gek van mezelf dat mijn hoofd helemaal op hol is geslagen! :| Kan er niets aan doen. Ik zou haast denken dat ik adhd heb ofzo hahaha...! :lol: Dus misschien beter geen inspiratie dan teveel???? :wink:
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

Romana
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Romana » zo 14 dec 2008 21:53

sanegdokter schreef:Mmmmm...klinkt misschien best apart en raar...maar heb er eigenlijk nooit geen last van! :oops: Sorry! :shock: Ik heb juist het idee dat ik heeeeel veeeeeel tijd en handen te kort kom voor alles wat ik in mijn hoofd heb en wat ik nog wil maken! :? Ik wordt soms gewoon helemaal gek van mezelf dat mijn hoofd helemaal op hol is geslagen! :| Kan er niets aan doen. Ik zou haast denken dat ik adhd heb ofzo hahaha...! :lol: Dus misschien beter geen inspiratie dan teveel???? :wink:
Hahaha ja hummm dat is een moeilijke :P Maar ja beter te veel inspiratie dat je zeker weet dat je DIE mooie kralen ook gebruikt, dan dat ze weer in dat eeuwige 'wat moet ik er mee doen' bakje komen te liggen :D
Liefs Romana

sanegdokter
Moderator
Contacteer:

Bericht door sanegdokter » zo 14 dec 2008 22:17

Hahaha! [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img] Ik snap wat je bedoeld! :wink: Maar soms is het niet fijn hoor dat ik op mijn bed lig naar het plafond te staren wat mijn volgende creatie gaat worden, die maak ik dan al in mijn hoofd klaar en dan kan ik gewoon echt niet slapen! :? Dan ben ik echt hyperdepieper zeg maar! De volgende dag kan ik eindelijk de creatie echt gaan maken met vette wallen! :( En dan ben ik nog met 10 verschillende creaties bezig. Gek wordt ik er soms van! :roll:
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

marindasnippe
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door marindasnippe » zo 14 dec 2008 23:54

wat ik echt een inspi site vind is histoire de perles. is wel in het frans, maar echt met handige schema's. Ben dan druk aan het maken en bedenk dan als ik dat nou eens anders doe... en dan ben ik zo weer drie uur bezig ;-) zoals bijvoorbeeld vandaag en dan is het nog mislukt, maar nieuwe probeersel komt deze week op het forum... heb een hanger gemaakt nav een voorbeeld op histoire de perles.. misschien dat je er wat aan hebt!!!

Maddy
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Maddy » za 03 jan 2009 17:34

Ik heb eveneens van die periodes dat ik het even niet meer weet....dan doe ik net als wat al aangeraden is gewoon even niets, dan móet ik ook niet van mezelf! Ik weet inmiddels dat de inspiratie vanzelf weer de kop op steekt en dan ben ik vaak vervolgens langere tijd niet meer te stoppen!
Gewoon ff geduld, lekker rondsnuffelen...of je kralen doorspitten, dat wil ook nog wel eens helpen :wink:

Waar ik persoonlijk wel écht gefrustreerd van kan raken is, om de juiste kleuren bij elkaar te vinden...daar kan ik soms uren mee bezig zijn, voordat ik uiteindelijk tevreden ben over de combi :?
Afbeelding Groetjes, Maddy

Romana
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Romana » za 03 jan 2009 18:09

Ja idd, het is soms zo jammer dan heb ik nieuwe kralen gekocht en dan weet je er niets mee :? maar dat komt na een tijdje wel weer :P heb al weer een aantal dingen gemaakt :D
Liefs Romana

eelkehas
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door eelkehas » di 13 jan 2009 09:19

Hoihoi,

Bij mij is het ook juist de andere kant op...
Te veel ideeen... te weinig tijd..
DE laatste tijd ontplofte mijn hoofd bijna..
Want ik kreeg in de winkel alleen maar saaie reparatie klussen, dingen opnieuw rijgen enz.. en daardoor geen tijd om mijn eigen ideeen uit te werken...
mijn hoofd werd groter met de dag ;-)
Ik hoop dat ik nu in het nieuwe njaar iets meer tijd krijg om dingen te maken die ik wil ipv saaie reparaties..

GRoetjes!

Gesloten