Opruimtips

Linkjes naar leuke websites met mooie creaties of handige technieken en/of vragen over dat soort websites kun je hier plaatsen.
Forumregels
Dit subforum is bedoeld voor kralenwebsites ter inspiratie of om technieken te leren. Het is niet bedoeld voor het verwijzen naar kraleninternetshops.
Gesloten
Gebruikersavatar
Saskia
Bead Dreamer
Berichten:510
Lid geworden op:vr 15 aug 2003 13:39
Locatie:Nieuwerkerk aan den IJssel
Contacteer:
Opruimtips

Bericht door Saskia » za 09 aug 2008 21:57

Kwam via een scrapbooksite met een hele mooie werkplek ( http://www.m-scrapsite.nl/foto-albumwerkplek.htm" onclick="window.open(this.href);return false; ) op deze site met allemaal ideetjes voor opruimen van spullen. Echt handig om eens door te neuzen
http://craftystorage.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » za 09 aug 2008 22:15

Ik probeer ook wel eens wat te 'organizen' maar als ik met de spullen aan de slag ben geweest liggen ze overal en nergens :roll: Opruimen waar je het gepakt hebt vind ik altijd het lastigste :wink:

Rooos
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:vr 03 aug 2007 17:31
Locatie:(zuidoost) Friesland
Contacteer:

Bericht door Rooos » zo 10 aug 2008 08:18

Ik ben juist ziekelijk netjes, ik ruim altijd gelijk alles weer op als ik klaar ben met datgene wat ik aan het doen was. Zelfs terwijl ik een eigen werkkamer heb. Mijn tafel is altijd leeg, behalve als ik er bezig ben.
Ik zoek kralen bijelkaar, maak een BT, zo gauw ik klaar ben gaan de resterende kralen weer netjes de kast in......lijm weer op zijn plek, onderzetter op het vaste plekje.... :D
Zo houd ik de boel keurig!

Gebruikersavatar
Merel Sophie
Bead Interested
Berichten:112
Lid geworden op:zo 24 feb 2008 19:32
Locatie:Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Merel Sophie » zo 10 aug 2008 09:55

Mijn hemel! Wat een spullen! En wat een georganiseerde kamer!!
Ik droom van een eigen hobbykamertje dat ik lekker kan gaan inrichten voor mijn kraaltjes en andere hobbyspulletjes.. maar of ik ooit zo'n mooie georganiseerde werkkamer voor elkaar krijg... ik betwijfel het!

Voor dat scrapbooking heb je een hoop spullen nodig zeg! Jeetje.. :shock:

Rooos
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:vr 03 aug 2007 17:31
Locatie:(zuidoost) Friesland
Contacteer:

Bericht door Rooos » zo 10 aug 2008 10:15

Ik had die link nog niet eens bekeken, maar ik voel me ineens een stuk minder bezwaard dat ik zoveel spulletjes heb.....en ik scrapbook niet eens! Moet je nagaan wat voor kapitaal ze daar aan spullen heeft liggen....dan mag je je inboedelverzekering ook wel opplussen.... :shock:

Gebruikersavatar
MiekeN
Bead Designer
Berichten:861
Lid geworden op:do 02 nov 2006 18:18
Locatie:Rotterdam
Contacteer:

Bericht door MiekeN » zo 10 aug 2008 10:17

Voor dat scrapbooking heb je een hoop spullen nodig zeg! Jeetje..
Ik scrap digitaal... kun je ook alles voor gebruiken, maar daar hoef ik dan geen kastjes, dozen, kisten, tassen, etc voor aan te schaffen: ik stop alles in één mapje op mijn pc! :-)

:-)
MiekeN

Rooos
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:vr 03 aug 2007 17:31
Locatie:(zuidoost) Friesland
Contacteer:

Bericht door Rooos » zo 10 aug 2008 11:05

MiekeN schreef:
Voor dat scrapbooking heb je een hoop spullen nodig zeg! Jeetje..
Ik scrap digitaal... kun je ook alles voor gebruiken, maar daar hoef ik dan geen kastjes, dozen, kisten, tassen, etc voor aan te schaffen: ik stop alles in één mapje op mijn pc! :-)

:-)
MiekeN
lachen1

Ik vind het helemaal niks het scrapbooking.....zo overdone.....ik tekende vroeger al hele verhaaltjes bij mijn foto's, niks voorgestansde velletjes, knoopje, schroefjes, eyelets, ponsdingtoestantjes enz. enz.
Maar als anderen het leuk vinden om te doen, ik vind het prima, ik vind het zelf alleen een beetje overdreven en gezocht. Maar dat is mijn persoonlijke mening!

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » zo 10 aug 2008 12:39

Rooos schreef: Ik vind het helemaal niks het scrapbooking.....zo overdone.....ik tekende vroeger al hele verhaaltjes bij mijn foto's, niks voorgestansde velletjes, knoopje, schroefjes, eyelets, ponsdingtoestantjes enz. enz.
Maar als anderen het leuk vinden om te doen, ik vind het prima, ik vind het zelf alleen een beetje overdreven en gezocht. Maar dat is mijn persoonlijke mening!
Ik vind het ook niks, de spulletjes zijn heel leuk allemaal, maar ik vind dat alle aandacht gaat naar alles eromheen en niet naar de foto. Ook zie je vaak hele fotoreportages over de 'onzinnigste' dingen alleen maar om een album te kunnen vullen :wink: :lol: Dan denk ik bij mezelf, ik zou niet weten waar ik al die albums zou moeten laten :?: En als ik eerlijk moet zijn vind ik al die sentiments wat zoetsappig :oops: Maarja ieder z'n eigen :!:

Rooos
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:vr 03 aug 2007 17:31
Locatie:(zuidoost) Friesland
Contacteer:

Bericht door Rooos » zo 10 aug 2008 13:10

Nou wat mij vooral tegenstaat is dat er zoveel "nieuws"uitgevonden wordt en daar zit dan gelijk een hele complete range aan produkten, hulpmiddelen en gereedschapjes in. Dus voor je pergamano heb je zo'n prikpen nodig en dat schaartje en voor je embossing weer een ander schaartje. Om over het 3D knippen maar te zwijgen.....plakbloemetje hier, knijpertje daar, stickervelletje zus, stempeltje zo. Ik heb het gister eens bekeken bij de Pipoos en ik vind het allemaal een partij duur!
Het is in principe een heel groot bouwpakket, je hoeft alleen nog maar te plakken.
En dat is niet iets wat mij aantrekt. ik wil het zelf verzinnen, allemaal vanaf niks bedenken. En dan heb ik het natuurlijk niet over technieken, maar wel over materiaal- en kleurgebruik. Dus ik zou dan zelf mijn bloemetjes willen maken, zelf mijn achtergrond tekenen.....ja en dan gaat er wel erg veel tijd in zitten, dat snap ik wel. Dus dan maar het kant en klare spul.....

Maar die mevrouw van die link....die zal toch zeker niet alleen voor zichzelf de fotoboeken maken??? Want dan heb ik medelijden met de mensen die bij haar op visite komen en die ja zeggen op het moment dat ze vraagt of ze even de foto's willen zien van de laatste vakantie met de familie.....jeetje, dan mag je je pyama wel meenemen.....dat wordt nachtwerk! :wink:

Gebruikersavatar
Saskia
Bead Dreamer
Berichten:510
Lid geworden op:vr 15 aug 2003 13:39
Locatie:Nieuwerkerk aan den IJssel
Contacteer:

Bericht door Saskia » zo 10 aug 2008 17:35

Geen idee hoe of wat bij die mevrouw, het scrapbooken doe ik zelf ook niet. Kwam via via op de site en zag wel een ideetjes om mijn eigen kralen en hobbyspullen op te ruimen. Eigenlijk niet perse het scrapbookmateriaal. Foto's leuker maken doe ik ook digitaal, scheelt idd een hoop bakjes en dozen :)

Gebruikersavatar
Sabrina1981
Bead Designer
Berichten:758
Lid geworden op:za 10 sep 2005 15:43
Locatie:Culemborg
Contacteer:

Bericht door Sabrina1981 » zo 10 aug 2008 21:53

Inderdaad wat een spullen zeg, maar wel heel netjes geordend. Ik ben niet zo netjes al probeer ik het altijd wel.

Mijn moeder maakt zelf kaarten en daar heb ik wel een mooi opbergsysteem voor gemaakt. Ik heb een documentenmap gekocht
Afbeelding

Daar passen precies de A4 knipvellen in. En je kan er bij zetten voor welke gelegenheid de knipvellen zijn. Zo heb je deze ook in het klein en die gebruikt ze voor haar stickervellen.

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » ma 11 aug 2008 00:44

Ja dat is wel zo, bij iedere hobby hoort weer een heel arsenaal aan producten. Mijn oma heeft zolang ik me kan herinneren een abonnement gehad op de HobbyHandig, als kind/tiener bladerde ik vaak door de oude nummers heen want oma bewaarde elk nummer netjes in de bijbehorende verzamelmappen. Ik weet nog dat we het op een gegeven moment over een (destijds) nieuwe hobby hadden, ik weet eerlijk gezegd niet meer wat, en dat we het daar toen al over hadden dat hobbies 'tegenwoordig' zoveel geld kosten door al die spullen die je erbij nodig hebt. En dat vroeger veel meer gedaan werd met restmateriaal (afval).

Van de andere kant, voor de meeste hobbies heb je alleen basismateriaal écht nodig, dus je kunt het zo duur maken als je zelf wilt wat betreft alle overige hulpmiddeltjes, gereedschap en materialen. Maar ja dan zie je natuurlijk weer iets leuks/nieuws/nuttigs/handigs en dat MOET je ook hebben! :wink: Ik heb het hier op het forum zien gebeuren met praxis dozen, letterkasten, kralentrolleys etc :lol:

Gebruikersavatar
Erica
Bead Dreamer
Berichten:568
Lid geworden op:wo 28 feb 2007 20:30
Locatie:Duiven
Contacteer:

Bericht door Erica » ma 11 aug 2008 09:10

Ik vind scrapbooken wel heel leuk! :lol: :lol: :lol:

Scrapbooken is het creatief inplakken van foto's. Maar je bepaalt toch zelf hoe creatief en hoe duur je dat aanpakt?
Natuurlijk ben je echt een vermogen kwijt als je alles koopt wat er in de handel is. Maar dat heb ik er niet voor over. Ik vind het veel leuker om iets met restjes papier of goedkope materialen te verzinnen.

Ik ben bijvoorbeeld gek op stempels maar ik vind ze duur. Als ik ze koop zijn het vaak letters of wat neutralere stempels die je bij veel onderwerpen kunt gebruiken.
Zo kun je ook hele printers kopen (duur!) en dan moet je er nog allerlei cassettes bijkopen (lettertypes, figuren etc.) om er ook maar iets mee te kunnen printen (ook duur!). Ik knip mijn letters zelf wel uit (vind ik nog leuk ook) of ik maak ergens een sjabloon van.

Groetjes Erica

Gesloten