Vertalen via Google

Linkjes naar leuke websites met mooie creaties of handige technieken en/of vragen over dat soort websites kun je hier plaatsen.
Forumregels
Dit subforum is bedoeld voor kralenwebsites ter inspiratie of om technieken te leren. Het is niet bedoeld voor het verwijzen naar kraleninternetshops.
Gesloten
Gebruikersavatar
Joyce1977
Bead Lover
Berichten:460
Lid geworden op:vr 03 jun 2005 01:54
Locatie:Rosmalen
Contacteer:
Vertalen via Google

Bericht door Joyce1977 » wo 28 mar 2007 05:17

Na de tip van Vicky over de fimo verzamlesite, heb ik ook enorm zitten kwijlen bij een aantal websites.
Echter waren er ook een aantal franse sites met uitgebreide beschrijving, alleen laat mijn frans mij in de steek. Ik zag op een van de pagina's een linkje over vertalen via google.
Op zoek gegaan en als je die site aanklik, kun je delen van de tekst, of zelfs de hele site (als je de url intoetst) in het engels vertalen. IDEAAL!

Na nog verder zoeken zag ik ook dat je bij je voorkeursinstellingen van google kunt aangeven of je een site altijd in het engels wilt hebben, dus wanneer google bv een franse site vindt, vertaald hij hem automatisch in het engels (mits je dit instelt).
Er zijn een heleboel talen te vertalen (spaans, duits, japans, chinees, italiaans, russisch, etc etc.), helaas nog niet naar het nederlands, maar dat kan nooit lang duren.

Dus, voor degene die ook moeite hebben met hun vreemde talen, kan dit een uitstekende optie zijn!

Succes!
Groetjes, Joyce

Afbeelding

Gebruikersavatar
Kaatje Kraal
Bead Producer
Berichten:1033
Lid geworden op:vr 12 jan 2007 21:00
Locatie:Putte (Noord-Brabant)
Contacteer:

Bericht door Kaatje Kraal » wo 28 mar 2007 08:41

Goeie tip zeg! Ik kan inderdaad wel Duits en Engels lezen, maar Frans blijft heel erg moeilijk....
Groetjes van Karin alias Kaatje Kraal

frieda van dam
Bead Monster
Berichten:4508
Lid geworden op:di 25 jan 2005 10:08
Locatie:grimbergen
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » wo 28 mar 2007 11:33

bij mij is het omgekeerd :lol: geen problemen met frans maar mijn duits is heel slecht omdat ik het nooit spreek.
bedankt voor de tip
liefs frietje :wink:
kralengek

Gebruikersavatar
Joyce1977
Bead Lover
Berichten:460
Lid geworden op:vr 03 jun 2005 01:54
Locatie:Rosmalen
Contacteer:

Bericht door Joyce1977 » do 29 mar 2007 16:35

Ik gebruik het nu erg veel, vind het echt super werken!
Groetjes, Joyce

Afbeelding

Gebruikersavatar
karin v h
Bead Designer
Berichten:891
Lid geworden op:wo 14 feb 2007 10:06
Locatie:Arnhem
Contacteer:

Bericht door karin v h » vr 30 mar 2007 22:25

Ik ga het ook zeker uitproberen. Al doe ik veel op de plaatjes - als ik die zie kom ik er ook vaak wel uit.
Maar bedankt voor deze gouden-tip.
De Kralenprutser

Gebruikersavatar
miranda
Bead Dreamer
Berichten:546
Lid geworden op:zo 15 jun 2003 19:49
Locatie:Eerbeek
Contacteer:

Bericht door miranda » za 31 mar 2007 08:34

Je kan ook deze link gebruiken voor het vertalen van teksten.

http://babelfish.altavista.com/

Groetjes
Miranda

Gesloten