Fotocube, maak 'm zelf.

Linkjes naar leuke websites met mooie creaties of handige technieken en/of vragen over dat soort websites kun je hier plaatsen.
Forumregels
Dit subforum is bedoeld voor kralenwebsites ter inspiratie of om technieken te leren. Het is niet bedoeld voor het verwijzen naar kraleninternetshops.
Gebruikersavatar
Eliina
Bead Professional
Berichten:1664
Lid geworden op:di 19 jul 2005 21:54
Locatie:Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door Eliina » vr 30 mar 2007 11:25

zoiets als dit op marktplaats:

Daglichtlamp
Daglichtlamp 2

Groetjes Elina
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..

Lissie
Bead Addict
Berichten:2049
Lid geworden op:wo 03 mei 2006 09:08
Contacteer:

Bericht door Lissie » vr 30 mar 2007 12:21

@ Sanne, dank je voor je berichtje.

@ Esther, een beetje geduld met je modjes hoor, wij zijn ook niet 24-7 online. Sandra is op vakantie, ik had gisteren even wat slecht nieuws te verwerken (mijn operatie wordt uitgesteld ), dus waren we al 2 man minder sterk.
Als je iets snel aangepast wilt hebben, kun je ons, net als Sanne gedaan heeft, het beste even een PB-tje sturen. Daar krijgen we dan ook via email een notificatie van, zodat we sneller kunnen reageren.
Laatst gewijzigd door Lissie op vr 30 mar 2007 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sanne
Bead Dreamer
Berichten:686
Lid geworden op:zo 08 okt 2006 21:43
Locatie:Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sanne » vr 30 mar 2007 12:35

was een beetje een kortaf pb-tje hahaha maar stond net op het punt weg te gaan hahahah :lol:

En begrijpelijk dat niet altijd een mod online is hoor :wink:
X Sanne
:flirt:

Lissie
Bead Addict
Berichten:2049
Lid geworden op:wo 03 mei 2006 09:08
Contacteer:

Bericht door Lissie » vr 30 mar 2007 12:42

Sanne schreef:was een beetje een kortaf pb-tje hahaha maar stond net op het punt weg te gaan hahahah :lol:

En begrijpelijk dat niet altijd een mod online is hoor :wink:
Hoi Sanne. Ik heb het niet als kortaf geïnterpreteerd hoor. Aan een PB met alleen een url hebben wij al genoeg :wink:
Bedankt dat je de moeite nam om even een PB-tje te sturen. :yes:

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » vr 30 mar 2007 15:07

TNX Sanne voor je PB, ben blij dat het opgelost is :wink:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
Sanne
Bead Dreamer
Berichten:686
Lid geworden op:zo 08 okt 2006 21:43
Locatie:Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sanne » vr 30 mar 2007 15:11

:perfect:
X Sanne
:flirt:

Gebruikersavatar
LadyBird
Bead Fan
Berichten:317
Lid geworden op:za 09 sep 2006 17:29
Locatie:Den Haag
Contacteer:

Bericht door LadyBird » vr 30 mar 2007 20:56

Volgens mij -als ik de beschrijving op de site over de fotocube lees en de foto's bekijk- moet de lamp in een houder met een ondoorzichtige kap gedaan worden. Zoiets als een bureaulamp, omdat je 'm dan goed kunt richten.
Dan zal het denk ik wat moeilijk worden met een daglicht/spaarlamp, vanwege het model van een dergelijke lamp.

Zelf denk ik dat ik het ga proberen met een halogeenlampje in een bureaulamp. Ik heb mijn kartonnen doos bijna in een fotocube veranderd, hij is nog niet helemaal klaar.

Gebruikersavatar
Angelaa
Bead Intelligent
Berichten:1267
Lid geworden op:zo 02 apr 2006 15:57
Locatie:Volendam
Contacteer:

Bericht door Angelaa » vr 30 mar 2007 21:45

ik ga gewoon een witte lamp kopen nu zit er geel in dus moet wel lukken. ;)
Groetjes, Angela


Don't Drink and Drive but Smoke and Fly.

Gebruikersavatar
HappyGirl
Bead Interested
Berichten:114
Lid geworden op:vr 08 sep 2006 12:25
Contacteer:

Bericht door HappyGirl » za 31 mar 2007 09:37

Je kan van een bekend merk daglicht gloeilampen kopen van 60 of 100 watt en kosten maar 1 euro en nog wat....
Het glas van de gloeilamp is dan blauw.

Groetjes HappyGirl

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » za 31 mar 2007 16:48

Hoihoi,

Ik heb net een daglichtlamp van 60wat gehaald van philips en die koste 4,50. Das wel iets meer dan 1euro nog wat... Ik hoop dat het werkt watn dan is het dat wel waard natuurlijk..
Ik ga het straks maar eens proberen.. jullie horen het nog!

Iemand vroeg hierboven waarom de achterkant het papier zo rond moest lopen, dat is zodat je op de foto geen zwarte naad ziet..
Als je er kettingen in wil leggen moet je dus een doos die zo diep is dat je hem voor het bochtje kunt leggen zeg maar..

GRoetjes!

Gebruikersavatar
HappyGirl
Bead Interested
Berichten:114
Lid geworden op:vr 08 sep 2006 12:25
Contacteer:

Bericht door HappyGirl » ma 02 apr 2007 16:45

Eelkehas, ik had dat van internet die prijs van 1 euro nog wat. Ik ben vandaag heel wat winkels afgeweest maar geen daglichtlamp te krijgen.

Ik heb wel de fotocube gemaakt van een witte wasmand van 1 euro!!
En is geweldig: inklapbaar. Heb al foto's geprobeerd met een bouwlamp, dat is niet echt slecht maar de achtergrond is iets gelig en niet echt wit.
Hoop een daglicht gloeilamp te pakken te krijgen, maar dat lukt nog niet echt.

Groetjes Happy(Fotocube)Girl

Gebruikersavatar
Eliina
Bead Professional
Berichten:1664
Lid geworden op:di 19 jul 2005 21:54
Locatie:Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door Eliina » ma 02 apr 2007 18:18

Eliina schreef:zoiets als dit op marktplaats:

Daglichtlamp
Daglichtlamp 2

Groetjes Elina
Bij de 2e lamp staat duidelijk dat je die in een ikea bureaulamp kan stoppen:
De PL-lamp past bijvoorbeeld in de burolamp van ikea (global), heel handig in gebruik, maar past natuurlijk ook in andere PL-armaturen.
groetjes Elina
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..

Gebruikersavatar
kralie
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:vr 29 sep 2006 10:44
Locatie:Middelburg
Contacteer:

Bericht door kralie » do 12 apr 2007 19:23

uuum mensen, ik wil zo graag fotos zien!

wie heeft er zo een echte fotocube (en fotos)
en ook van een zelfgemaakte cube (en fotos)

zit er ook sterk aan te denken om er 1 te kopen, wel 30 euro maar ja als dat goede fotos oplevert. Het lijkt me zo n werk om te maken en wil graag weten of dat ongeveer dezelfde fotos oplevert als dat je zo n ding koopt.
Beadle, kralen&sieradenwinkel Middelburg

Damsel
Bead Anonymous
Berichten:1
Lid geworden op:za 11 apr 2009 09:23

Re: Fotocube, maak 'm zelf.

Bericht door Damsel » za 11 apr 2009 09:32

Een lightbox zoals de fotocube is absoluut aan te raden, het geeft mooi diffuus licht wat belangrijk is bij productfotografie.
Een goede camera (instapmodel spiegelreflex) is tegenwoordig niet meer zo duur, en verhoogd de kwaliteit aanzienlijk. Lampen daarintegen zijn niet echt onmisbaar aangezien je ook de fotocube in het daglicht(tegeneen groot raam bv) kan zetten en dat geeft ook voldoende licht. het enige nadeel is wel dat daglicht niet constant is, dus de belichting kan dan een beetje fluctueren.
voor onze sieraden gebruik ik dus ook een fotocube, voor voorbeeldjes zie http://www.damselofdainty.nl/armbanden en http://www.damselofdainty.nl/kettingen :byebye

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Fotocube, maak 'm zelf.

Bericht door Sandra » ma 13 apr 2009 20:59

Beetje offtopic maar wat heb jij een mooie website. :) :applaus:
Ikzelf heb toevallig alleen speciale lampen, maar dat komt omdat ik meer vanaf boven moet fotograveren en de fotocube daarvoor te klein is. Ik heb 1 waarin 3 lampen zit, met zo 'n soort doek eromheen, die geeft veel daglicht, en 1 met 1 lamp, die vanaf andere kant staat en dan zeg maar voor wat schaduw zorgt zodat je meer diepte kan zien. Ook liggen de kralen dan op glas en komt er licht vanaf onderen, alleen niet te fel omdat de schaduw anders weg valt. Maar, dat is dus nodig omdat het om kralen gaat, een fotocube is daar te klein voor. Voor sieraden is de fotocube heel geschikt volgens mij.

Gesloten