een ontwerp!

Linkjes naar leuke websites met mooie creaties of handige technieken en/of vragen over dat soort websites kun je hier plaatsen.
Forumregels
Dit subforum is bedoeld voor kralenwebsites ter inspiratie of om technieken te leren. Het is niet bedoeld voor het verwijzen naar kraleninternetshops.
Gesloten
Riantje
Bead Fan
een ontwerp!

Bericht door Riantje » za 13 sep 2003 17:45

Hallo meiden,
Een tijdje geleden kwam ik een site tegen die zelfgemaakte sieraden verkocht.
Ook was er een mogelijkheid om een plaatje te sturen van een dolce luna ketting en die konden zij proberen iets soortgelijks te maken...
Weet iemand welke site ik bedoel?
Groetjes Rianne
Groetjes Rianne!

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » ma 15 sep 2003 09:37

Ik weet niet welke site je bedoelt, maar ik vraag me af of hun dat wel mogen doen. Er zit bij Dolce Luna namelijk copyright op.
Veel liefs,
Marlies

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » ma 15 sep 2003 09:48

Ik heb het ook gelezen, maar weet niet meer waar. Ik vind het niet leuk. Doe inspiratie op, leer de techniek, maar kopieer niet, vind ik.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 15 sep 2003 10:02

dit heeft niets met benodigdheden te maken, dus verplaats ik het naar websites.

Riantje
Bead Fan

Bericht door Riantje » ma 15 sep 2003 21:43

Oke dank je wel Sandra!
Nee ik zocht een ontwerp voor mijn zusje d?r 18 e verjaardag...
Ik had tegen d?r gezegd ik wil hem proberen te maken maar nadat je hem 1 keer hebt gedragen wil ik hem uitelkaar halen want dit is niet helemaal fair tegen over de maakster van het merk!
Maar goed, ik denk dat ik hier maar van af moet zien en zelf gewoon maar een beetje origineel moet doen!
Maar toch bedankt!!
Groetjes Rianne
Groetjes Rianne!

SayaGadis
Bead Believer

Bericht door SayaGadis » di 16 sep 2003 18:54

Ik heb ook zo'n site gezien, misschien wel dezelfde. Daar zegt zo'n meisje ook van stuur maar een foto dan maak ik een Otasu (ze schreef het ook nog eens verkeerd.....) voor je na. Ze had wel foto's er ook op van zgn. 'Otasu kettingen' maar ik vond ze er niet bepaald op lijken......Maar vond het toen wel lachwekkend, vooral omdat ze OtaS(!)u schreef.

Maar ja Riantje, je kunt wel een ketting van bv Dolce als voorbeeld nemen maar dan net iets andere kralen en bedels gebruiken. De uitstraling vd ketting daar gaat het toch om ? Dan heb je het niet gekopieerd vind ik. Ik vind haar kettingen ook erg leuk, en neem soms een model als voorbeeld. Maar gebruik dan kralen die IK mooi vind en bedels die ik zelf uit zoek en beplak.

Zoals al eerder gezegd, inspiratie doen we allemaal op !

Riantje
Bead Fan

Bericht door Riantje » di 16 sep 2003 22:47

ja ik kijk nu wel!
Ik ga in ieder geval op zoek naar uitbundige hangers en dan maak ik er wel wat van!
Ik denk ook niet dat het een ketting wordt die het zelfde is maar gewoon eentje in de trant van zeg maar!
Groetjes Rianne
Groetjes Rianne!

Jolanda
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Jolanda » wo 17 sep 2003 08:24

Hoi,

Dat meisje van die Otasu was ik :!:
Moet zeggen dat ik je reactie een beetje vreemd vindt. Ik had het ook van jou niet verwacht na je berichtje over Dolca Luna.
Jij doet inspiratie op van Dolca Luna en ik verzin alles zelf tot de bedels aan toe. Je zegt het zelf ook al; het leek er niet eens op. Ik heb alleen voor Otasu gekozen omdat dat een associatie oproept met swarovski, glitter en veel hangers. Het is dus expres verkeerd geschreven. Het is nooit mijn intentie om iemand na te maken.

Wat betreft die foto's. Ik kreeg veel vragen van mensen die iets hadden gezien en ook zoiets wilde. Daar moet je natuurlijk gebruik van maken :D. Dat is marketing! Het gaat vaak echter alleen om de kleur en de stijl. Ik ben echt niet van plan om stad en land af te lopen om de bedels etc te zoeken die erop lijken.
Gr Jolanda

Riantje
Bead Fan

Bericht door Riantje » wo 17 sep 2003 19:11

dat vindt ik nou ook!
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb het geld niet voor een ketting van dolce luna of voor eentje van Otazu...
Zou heel graag willen want ze zijn verschrikkelijk mooi.
Dan moet het toch kunnen als je zelf iets soortgelijks kan maken?
Zolang je geen exacte kopies maakt.....

Groetjes Rianne!
(Riantje staat voor Rianne)
Groetjes Rianne!

Gesloten