hoe kan ik dit maken?
Forumregels
Dit subforum is bedoeld voor kralenwebsites ter inspiratie of om technieken te leren. Het is niet bedoeld voor het verwijzen naar kraleninternetshops.
Dit subforum is bedoeld voor kralenwebsites ter inspiratie of om technieken te leren. Het is niet bedoeld voor het verwijzen naar kraleninternetshops.
-
- Bead Discoverer
http://www.instarstyle.nl/uploads/image ... _bruin.jpg
iemand een idee hoe ik dit kan maken? ik doe normaal geen knooptechnieken en rocailles etc, maar laat ik me er ook maar eens aan wagen.
groeten,
eline
iemand een idee hoe ik dit kan maken? ik doe normaal geen knooptechnieken en rocailles etc, maar laat ik me er ook maar eens aan wagen.
groeten,
eline
-
- Bead Interested
Re: hoe kan ik dit maken?
klik hier maar eens. Bij het SF is hier veel over terug te vinden, gewoon zoeken op barong barong
Groetjes
Ingrid
te veel hobbies, te weinig tijd!
Ingrid
te veel hobbies, te weinig tijd!

In dit topic kun je hier ook wat over vinden.
-
- Bead Discoverer
bedankt voor de reacties. ben in ieder geval al een stuk verder
groetjes
groetjes
Ik wil ook graag z'on armbandje gaan maken, maar weet iemand met wat voor koord ik dat het beste kan doen? En zijn dat roccailles?
- Kralenannie
- Bead Designer
Wat Inkiepinkie al aangaf is hier aardig wat over te vinden op de site van het Sieradenforum. Als je daar ff gaat zoeken op barongbarong vind je vast wat je zoekt 

Groetjes, Anita
- Mar-JoYa
- Moderator
- Contacteer:
Misschien is het ook leuk om de kennis hier te delen 

ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ
- Kralenannie
- Bead Designer
Ik weet dat de techniek die hiervoor gebruikt is de scoubidouknooptechniek is. Sommigen doen het met waxcoard en sommige ook wel met c-lonkoord geloof ik. Ik heb me er niet heel erg in verdiept moet ik zeggen en vroeger nooit die techniek van kopen zelf gedaan. Weet wel dat het op het sieradenforum iets intensiever wordt uitgelegd. 

Groetjes, Anita
Ik weet niet of ik het goed uitgelegd krijg, maar hier toch een poging om bij begin en einde geen koord te moeten knippen. 't is een eigen idee dat mij nu te binnen schiet hoor...
Normaal moet je 4 koorden hebben. Maar als je nu 2 koorden dubbel plooit. Je neemt dan de 2 losse eindjes van de ene koord en knoopt de "lus/bocht" van de 2de koord er rond (wel een eind van de losse eindjes vrijlaten om achteraf sluiting te maken). Je kan nu beginnen met scoubidoeën) Op het einde van de armband kom je dan met 2 losse eindjes van je 2 koord aan de lus/bocht van je eerste koord. Het zal wat wringen worden om de laatste steken te maken, maar dat lukt denk ik wel. Nu heb je de armband met aan begin en einde 2 losse koorden. Hier kan je dan waarschijnlijk wel een soort van schuifsysteem knopen.
Ik realiseer me nu wel net dat er mogelijk een kralenprobleem kan ontstaan. Waarschijnlijk zal je dan vooraf kralen moeten rijgen op de 1ste draad. Moet ik nog eens uitzoeken.
Benieuwd of jullie hier iets aan hebben.
Normaal moet je 4 koorden hebben. Maar als je nu 2 koorden dubbel plooit. Je neemt dan de 2 losse eindjes van de ene koord en knoopt de "lus/bocht" van de 2de koord er rond (wel een eind van de losse eindjes vrijlaten om achteraf sluiting te maken). Je kan nu beginnen met scoubidoeën) Op het einde van de armband kom je dan met 2 losse eindjes van je 2 koord aan de lus/bocht van je eerste koord. Het zal wat wringen worden om de laatste steken te maken, maar dat lukt denk ik wel. Nu heb je de armband met aan begin en einde 2 losse koorden. Hier kan je dan waarschijnlijk wel een soort van schuifsysteem knopen.
Ik realiseer me nu wel net dat er mogelijk een kralenprobleem kan ontstaan. Waarschijnlijk zal je dan vooraf kralen moeten rijgen op de 1ste draad. Moet ik nog eens uitzoeken.
Benieuwd of jullie hier iets aan hebben.