hoe kan ik dit maken?

Linkjes naar leuke websites met mooie creaties of handige technieken en/of vragen over dat soort websites kun je hier plaatsen.
Forumregels
Dit subforum is bedoeld voor kralenwebsites ter inspiratie of om technieken te leren. Het is niet bedoeld voor het verwijzen naar kraleninternetshops.
Gesloten
sieraden-mode
Bead Discoverer
hoe kan ik dit maken?

Bericht door sieraden-mode » do 27 aug 2009 21:02

http://www.instarstyle.nl/uploads/image ... _bruin.jpg

iemand een idee hoe ik dit kan maken? ik doe normaal geen knooptechnieken en rocailles etc, maar laat ik me er ook maar eens aan wagen.

groeten,

eline

Inkiepinkie
Bead Interested

Re: hoe kan ik dit maken?

Bericht door Inkiepinkie » do 27 aug 2009 21:47

klik hier maar eens. Bij het SF is hier veel over terug te vinden, gewoon zoeken op barong barong
Groetjes

Ingrid

te veel hobbies, te weinig tijd! :-)

createss
Bead Designer

Bericht door createss » do 27 aug 2009 21:54

In dit topic kun je hier ook wat over vinden.

sieraden-mode
Bead Discoverer

Bericht door sieraden-mode » vr 28 aug 2009 00:18

bedankt voor de reacties. ben in ieder geval al een stuk verder

groetjes

tillie10
Bead Reader

Bericht door tillie10 » vr 02 okt 2009 10:50

Ik wil ook graag z'on armbandje gaan maken, maar weet iemand met wat voor koord ik dat het beste kan doen? En zijn dat roccailles?

Kralenannie
Bead Designer

Bericht door Kralenannie » vr 02 okt 2009 13:48

Wat Inkiepinkie al aangaf is hier aardig wat over te vinden op de site van het Sieradenforum. Als je daar ff gaat zoeken op barongbarong vind je vast wat je zoekt :wink:
Groetjes, Anita

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » vr 02 okt 2009 13:52

Misschien is het ook leuk om de kennis hier te delen ;)
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Kralenannie
Bead Designer

Bericht door Kralenannie » vr 02 okt 2009 13:59

Ik weet dat de techniek die hiervoor gebruikt is de scoubidouknooptechniek is. Sommigen doen het met waxcoard en sommige ook wel met c-lonkoord geloof ik. Ik heb me er niet heel erg in verdiept moet ik zeggen en vroeger nooit die techniek van kopen zelf gedaan. Weet wel dat het op het sieradenforum iets intensiever wordt uitgelegd. :wink:
Groetjes, Anita

Bruno
Bead Interested

Bericht door Bruno » do 15 okt 2009 14:12

Ik weet niet of ik het goed uitgelegd krijg, maar hier toch een poging om bij begin en einde geen koord te moeten knippen. 't is een eigen idee dat mij nu te binnen schiet hoor...

Normaal moet je 4 koorden hebben. Maar als je nu 2 koorden dubbel plooit. Je neemt dan de 2 losse eindjes van de ene koord en knoopt de "lus/bocht" van de 2de koord er rond (wel een eind van de losse eindjes vrijlaten om achteraf sluiting te maken). Je kan nu beginnen met scoubidoeën) Op het einde van de armband kom je dan met 2 losse eindjes van je 2 koord aan de lus/bocht van je eerste koord. Het zal wat wringen worden om de laatste steken te maken, maar dat lukt denk ik wel. Nu heb je de armband met aan begin en einde 2 losse koorden. Hier kan je dan waarschijnlijk wel een soort van schuifsysteem knopen.

Ik realiseer me nu wel net dat er mogelijk een kralenprobleem kan ontstaan. Waarschijnlijk zal je dan vooraf kralen moeten rijgen op de 1ste draad. Moet ik nog eens uitzoeken.

Benieuwd of jullie hier iets aan hebben.

Gesloten