Hoe maak ik zoiets?

Linkjes naar leuke websites met mooie creaties of handige technieken en/of vragen over dat soort websites kun je hier plaatsen.
Forumregels
Dit subforum is bedoeld voor kralenwebsites ter inspiratie of om technieken te leren. Het is niet bedoeld voor het verwijzen naar kraleninternetshops.
Gesloten
Kikkertje
Bead Hysteric
Contacteer:
Hoe maak ik zoiets?

Bericht door Kikkertje » di 11 nov 2008 13:44

Ik was een beetje aan het rondneuzen, kom ik op onderstaande website. Ik vind deze kettingen heel leuk en apart. Iemand een idee welk soort draad (wire denk ik) gebruikt is? Ik wil het graag ook eens proberen.

http://www.zilahayes.com/jewelPop4.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes, Marjan

Kralenannie
Bead Designer

Re: Hoe maak ik zoiets?

Bericht door Kralenannie » di 11 nov 2008 13:57

Onder de foto staat wel... bronze coloured wire ( bronskleurige wire) dus daar zal ze hem inderdaad mee gemaakt hebben. Zal niet superdik zijn denk ik. Misschien dat de kenners je verder kunnen helpen met de dikte van het draad :?: (0.6 misschien?). En Sandra heeft in haar webshop volgens mij wel verschillende kleurtjes en diktes wire.

Wel een hele mooie ketting [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]
Groetjes, Anita

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 11 nov 2008 14:16

oeh inderdaad mooi. Van wat ik zo zie is het hele dunne wire, bv 0,4 mm, en dan 2 draden die om elkaar heen zijn gedraaid. De foto's zijn niet zo groot, maar ik denk dat als er kralen geregen zijn het dan op 1 draad is geregen. Daarna draai je weer de 2 draden samen, waardoor de kralen vanzelf een vaste positie hebben.

Kikkertje
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Kikkertje » di 11 nov 2008 22:06

Ja, zoiets dacht ik ook. Het enige nadeel vind ik dat de ketting stijf is. Maar ik ga het zeker proberen, vind het erg apart!
Groetjes, Marjan

Linde(koffie)
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door Linde(koffie) » wo 08 jul 2009 19:57

misschien zou je ook kunnen proberen om met hele dunne wire heel strak te haken?
het is maar een idee, hoor, ik ben niet zo ervaren met wire... :oops: ...

Ris
Bead Starter

Bericht door Ris » vr 04 sep 2009 20:48

Zie wel apart uit, maar ik weet het niet. I zou denk ik niet ga dragen. Wan i zie mensen die gaan dragen, maar ik ben niet weg van.

Gesloten