Het maken van oogjes...
Forumregels
Dit subforum is bedoeld voor kralenwebsites ter inspiratie of om technieken te leren. Het is niet bedoeld voor het verwijzen naar kraleninternetshops.
Dit subforum is bedoeld voor kralenwebsites ter inspiratie of om technieken te leren. Het is niet bedoeld voor het verwijzen naar kraleninternetshops.
- Rizzie
- Bead Starter
- Contacteer:
Hallo allemaal...
Sinds kort heb ik de site van 'Aunties Beads' (http://www.auntiesbeads.com" onclick="window.open(this.href);return false;) ontdekt! Wat ik zo handig vind is dat je ook daadwerkelijk kan zien wat ze doen. Nu ben ik druk bezig geweest met het maken van 'oogjes' op de manier zoals zij dat doen; het oogje maken en het laatste stuk er om heen wikkelen (ik hoop dat iemand dan snapt wat ik bedoel!).
Nu gaat dat bij de dames in de filmpjes zó makkelijk en ik heb moeite om met een tangetje mijn kettel- en nietstiften om te buigen.
Wat doen zij anders dan ik???? Of hebben zij heel andere stiften??? Zou iemand mij hier mee kunnen helpen?
Alvast bedankt!
Edit: ik heb het net ook nog even geprobeerd met een Wire&Wire 22 gauge, maar dan wordt het 'stiftje' zo flexibel dat je hem te makkelijk om kan buigen (wat dus zou kunnen gebeuren als je hem om hebt!)
Sinds kort heb ik de site van 'Aunties Beads' (http://www.auntiesbeads.com" onclick="window.open(this.href);return false;) ontdekt! Wat ik zo handig vind is dat je ook daadwerkelijk kan zien wat ze doen. Nu ben ik druk bezig geweest met het maken van 'oogjes' op de manier zoals zij dat doen; het oogje maken en het laatste stuk er om heen wikkelen (ik hoop dat iemand dan snapt wat ik bedoel!).
Nu gaat dat bij de dames in de filmpjes zó makkelijk en ik heb moeite om met een tangetje mijn kettel- en nietstiften om te buigen.
Wat doen zij anders dan ik???? Of hebben zij heel andere stiften??? Zou iemand mij hier mee kunnen helpen?
Alvast bedankt!
Edit: ik heb het net ook nog even geprobeerd met een Wire&Wire 22 gauge, maar dan wordt het 'stiftje' zo flexibel dat je hem te makkelijk om kan buigen (wat dus zou kunnen gebeuren als je hem om hebt!)
Groetjes van Mariska!
- marenne
- Bead Discoverer
- Contacteer:
Het lijkt wel alsof ze in die filmpjes echt hele flexibele stiften gebruiken. Dat lijkt me niet erg handig, want dan kan het inderdaad dus buigen als je ze omdoet.
Oogjes maken met zo'n ronde tang is erg gemakkelijk, het draaien lukt bij mij vaak maar één of twee keer, ipv op de video wel 6 of 8 keer. Dat kan ook niet anders als je naar de dikte van de stiften kijkt.
Iemand anders een suggestie?
Oogjes maken met zo'n ronde tang is erg gemakkelijk, het draaien lukt bij mij vaak maar één of twee keer, ipv op de video wel 6 of 8 keer. Dat kan ook niet anders als je naar de dikte van de stiften kijkt.
Iemand anders een suggestie?
-
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Ik heb zojuist naar 1 van die filmpjes zitten kijken en dan zie ik dat ze met 1 hand met een rond tangetje het lusje in de stift vasthoudt en dan met haar andere hand zo los om de stift heendraait.
Nou ik geloof niet dat mij dat zou lukken...dan moet ik wel behoorlijk kracht zetten.
Nou ik geloof niet dat mij dat zou lukken...dan moet ik wel behoorlijk kracht zetten.
What's life whithout beads
- Haematodipsia
- Bead Producer
- Contacteer:
Sorry eventjes offtopic, maar je moet eens naar het filmpje kijken over het versieren van het glas met wire. Volgens mij is de creatie die zij daar maakt helemaal niet mooi en ook helemaal de creatie die je op het einde ziet niet.
Ik denk trouwens ook dat het geen kettelstiftjes zijn,maar wire anders kan het nooit zo soepel zijn.
Ik denk trouwens ook dat het geen kettelstiftjes zijn,maar wire anders kan het nooit zo soepel zijn.
- Rizzie
- Bead Starter
- Contacteer:
Het zijn toch wel kettelstiftjes... Op de site schrijven ze alle benodigdheden op voor een bepaald project en daar hebben ze het over headpins in 21 gauge... Zouden die ergens te krijgen zijn??? Ik heb nu gewoon niet- en kettelstiften van dat merk met die paarse labeltjes (weet ff niet goed wat het is) en die zijn echt te stevig om zo makkelijk om te buigen!
Groetjes van Mariska!
Het is inderdaad zo dat stiften in verschillende diktes bestaan EN in verschillende soorten materiaal. De 1 is stugger dan de ander....de wire&wire is bv volgens mij ook net iets soepeler dan verzilverd draad....
Als je wil kettelen met kettelstiften (dus hoeft geen nietstiften te zijn) dan kan je eventueel 0,6 mm verzilverd draad proberen....die is vrij soepel, behoorlijk verschil met de stiften die jij bedoelt.
Als je wil kettelen met kettelstiften (dus hoeft geen nietstiften te zijn) dan kan je eventueel 0,6 mm verzilverd draad proberen....die is vrij soepel, behoorlijk verschil met de stiften die jij bedoelt.
- Rizzie
- Bead Starter
- Contacteer:
Re: Het maken van oogjes...
Dank je wel voor de tip!
Wat mij betreft mag er een slotje op!
Wat mij betreft mag er een slotje op!
Groetjes van Mariska!
Re: Het maken van oogjes...
ik laat de topic liever open, mocht iemand ooit nog vragen of tips hebben, dan kan dat hier gepost worden.