techniek zakjes van kralen

Linkjes naar leuke websites met mooie creaties of handige technieken en/of vragen over dat soort websites kun je hier plaatsen.
Forumregels
Dit subforum is bedoeld voor kralenwebsites ter inspiratie of om technieken te leren. Het is niet bedoeld voor het verwijzen naar kraleninternetshops.
Gesloten
Mantha
Bead Reader
techniek zakjes van kralen

Bericht door Mantha » vr 11 jan 2008 10:51

Hallo,
ik ben hier nog maar net hoor. Ik maak graag diertjes van kralen, maar nu kwam ik op een site in een vreemde taal waar ze ook een soort zakjes maken van kraaltjes. Ik heb gezien bij de foto's dat er hier wel iemand is die dat doet.. :) Maar(ik weet niet of ik hier de link mag plaatsen, zeg maar als het niet mag :P ) op deze site http://www.abalorios.net/aba/otros/tej/bolsos.htm" onclick="window.open(this.href);return false; vind ik patronen maar ik snap absoluut niets van de techniek. Bij dieren gaat het net anders.. Ookal werkt de link naar de techniek niet, ik snap de taal toch niet. Is er iemand die het wél snapt? :P
(snappen jullie mijn uitleg wel? :P )
~°Let your smile be your umbrella°~

Jocelynn
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Jocelynn » vr 11 jan 2008 11:05

Wat snap je er niet aan dan (afgezien van de taal)?
Het is een weeftechniek waarin de kleurcodes van de gebruikte kralen staan en het aantal kralen wat je in de lengte en breedte moet gebruiken op je weefraampje.
The journey of a thousand miles begins with one step.

Mantha
Bead Reader

Bericht door Mantha » vr 11 jan 2008 11:41

Ik begrijp niet hoe je ze rijgt eerlijk gezegd.. Want bij dieren staan ze allemaal netjes onder elkaar, bij de 3d dieren ook min of meer, maar hier niet. Ze staan altijd boven twee anderen. Hoe krijg je ze aan elkaar dan? Ik vind geen enkele prent met pijltjes ofzo.. :P

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » vr 11 jan 2008 12:54

Volgens mij is dat de heringbone-steek http://www.hoemaaktuhet.com/heringbone.php" onclick="window.open(this.href);return false;
groetjes Sannie.

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » vr 11 jan 2008 13:11

Nee het is geen herringbone volgens mij. Ik zie verschillende steken. Ik dacht: brick stitch of squaire stitch, peyote en raw.
Op mijn site vind je veel voorbeelden van deze technieken:

http://www.hekrasier.nl/rijgtechnieken.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Mantha
Bead Reader

Bericht door Mantha » vr 11 jan 2008 13:34

Hmm.. heel erg bedankt hoor :D T blijft wel Chinees voor mij :P Ik ben het gewend om het anders te doen. Ik denk dat ik het zelf zal moeten uitvissen, welke steek er wanneer gebruikt moet worden. Best wel lastig :P

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » vr 11 jan 2008 15:16

Als je nooit met heel kleine kraaltjes rijgt is het moeilijk om te zien welke technieken er gebruikt zijn. Er bestaan heel veel verschillende rijgtechnieken.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 11 jan 2008 16:19

welke is het precies die je wil maken? meesten zijn peyote, alleen eerste is gewoven of brick stitch, die met de bloemen is right angle weave.
peyote is op zich redelijk makkelijk, het is wel handig als je al beetje rijgervaring heb zodat het wel strak geregen wordt.

Linde(koffie)
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door Linde(koffie) » vr 11 jan 2008 17:56

Volgens mij is dat gewoon op een kralenweefgetouw gemaakt
Die uitleg vind je wel bij google :wink:

groetjes
Kus de hand die je niet kan afhakken (en wacht tot hij zijn pantser afdoet).

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 11 jan 2008 18:16

Linde(koffie) schreef:Volgens mij is dat gewoon op een kralenweefgetouw gemaakt
Die uitleg vind je wel bij google :wink:

groetjes
alleen de 1ste kan met weefraam zijn gemaakt, de rest niet hoor, want daar zijn de kralen niet allemaal recht tegen elkaar.

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » vr 11 jan 2008 23:27

De eerste is volgens mij ook niet op een kralenweefraam gemaakt dan moeten de kralen nl. anders liggen. Nu zit zo te zien het gaatje van de kraal van boven naar beneden ( verticaal), bij weven moet het horizontaal liggen.

Elsje
Bead Brilliant

Bericht door Elsje » za 12 jan 2008 10:58

comanche is de brickstitch..maar als je op de begin pagina kijkt staan alle steken uitgelegd; http://www.abalorios.net/aba/index.asp" onclick="window.open(this.href);return false; en dan kijken bij puntadas(steken) :lol: :wink:
Groetjes Els,

Mantha
Bead Reader

Bericht door Mantha » za 12 jan 2008 22:36

Ik wou de roos maken of een vlinder(right angle weave?), maar die patronen zien er vrijwel hetzelfde uit denk ik.. Ik zal eens kijken bij puntadas :P Ik snapte totaal niet hoe het kwam dat de kralen niet gewoon naast elkaar lagen. Alvast bedankt voor de reacties hoor ;-)

Gesloten