knooptechniek van Stephanie Sersich

Linkjes naar leuke websites met mooie creaties of handige technieken en/of vragen over dat soort websites kun je hier plaatsen.
Forumregels
Dit subforum is bedoeld voor kralenwebsites ter inspiratie of om technieken te leren. Het is niet bedoeld voor het verwijzen naar kraleninternetshops.
Gesloten
chellabell
Bead Anonymous
knooptechniek van Stephanie Sersich

Bericht door chellabell » di 10 apr 2007 10:59

als je kijkt op http://www.sssbeads.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; dan zie je daar niet alleen prachtige kralen maar bij haar juwelen staan hele mooie kettingen en armbanden die met een speciale knooptechniek die ze spiny knotting noemt zijn gemaakt. weet iemand misschien hoe dit gaat met name hoe je de kralen er tussen knoopt wil ik graag weten.
alvast dank Chellabell

Tamara
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 10 apr 2007 12:43

Ze heeft mooie glaskralen, vind persoonlijk de ontwerpen niet echt mooi.
Kan je er niet bij helpen, succes
Groetjes, Tamara

veha
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door veha » di 10 apr 2007 16:33

Ik vind er best leuke dingen tussenstaan. Volgens mij is het gewoon macramé dat ze gebruikt, op deze site http://www.elainecraft.com/instructions ... tions.html vind je hoogst waarschijnlijk wel meer info over de knopen het is wel in het Engels, maar de foto's zijn heel duidelijk.

hopelijk is dit wat je zocht, succes,
Veerle

Bieketjuh
Bead Designer

Bericht door Bieketjuh » wo 11 apr 2007 11:11

Het is geen moeilijke knoop, maar om het nu uit te leggen zonder tekeningen, maar ik ga het proberen.

Je neemt bijvoorbeeld 4 touwen (hoeveel maakt niet uit, maar hoe meer hoe dikker je ketting) je knoopt de touwen van boven aan elkaar vast en plak ze met een stukje plakband, zoals je ook met macramé doet, want je moet stevig strekken.

Je legt al de touwen naast elkaar en je neemt het rechtse touw, en je legt dit in een L/ driehoekvorm (ik weet niet goed hoe ik het moet noemen) over de andere 3, dan haal je het dat touwtje onder de andere 3 en door de lus die je gevormd hebt door de L/driehoek en je trekt aan. en je trekt zo telkens een beetje naast het vorige knoopje maar dat gaat normaal vanzelfs. Dat is alles, ik vermoed dat ze in het middendeel net hetzelfde doet, maar dan eerts een kraal rijgt. Je blijft dus Een paar knopen, 10 ofzo hetzelfde touwtje gebruiken en dan kan je wisselen omdat anders 1 touw heel snel kort wordt.Het is dus niet zo dat je elke knoop van touw moet wisselen, want dan krijg je geen resultaat

IK weet niet of het duidelijk is, maar probeer eens een stukje, want pas na een 20 tal knopen, zie je of het 'patroon' zichtbaar wordt.

Annelies1958
Bead Dreamer

Bericht door Annelies1958 » wo 11 apr 2007 14:31

Bieketjuh,

Volgens mij bedoel je de weitasknoop.
En die zie er zo uit :

Groetjes, Annelies

Bieketjuh
Bead Designer

Bericht door Bieketjuh » wo 11 apr 2007 18:36

Annelies1958 schreef:Bieketjuh,

Volgens mij bedoel je de weitasknoop.
En die zie er zo uit :

Nee toch niet, de knoop die ik bedoel, vormt echt zo een spiraal, zo als je op het eind stuk van de ketting ziet.

Bij de knoop die jij toont, wissel je denk ik om de knoop af van de touw en zitten niet al je touwen in je knoop. Moeilijk om uit te leggen, maar ik zou echt niet weten hoe je de knoop noemt, anders zou ik een uitleg kunnen zoeken.

Ik heb proberen te tekenen, de tekst is alleen niet leesbaar. Klik op de link en ga klik dan links op "voor forum".ik hoop dat je de tekening ziet.(sorry een rechtstreekse link wil niet lukken)
http://bieketjuh88.spaces.live.com/photos/?_c02_owner=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Annelies1958
Bead Dreamer

Bericht door Annelies1958 » wo 11 apr 2007 21:12

Ah, had niet gekeken naar de foto van Stephanie :roll:

Je bedoelt de halve weitasknoop.
Die maak je door met steeds dezelfde draad te knopen. Dus iedere keer met rechts beginnen .... en aan de andere kant iedere keer met links beginnen.

Ik kan wel een voorbeeld vinden die het laat zien met scobidoetouwtjes ...
Kijk even voor uitleg en foto's hier : http://www.yoarra.nl/weitas.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Op de foto zie je bij de onderste pen wat er bedoelt wordt:

Hier hebben ze een tijdje met rechts gewerkt en daarna een tijdje met links.

Misschien is dit duidelijker ...

Neem je buitenste 2 draden langer dan de 2 middelste.
Ik denk dat die zo'n 3 á 4x langer zijn dan je middelste draden ...
Even uitproberen met een proefstukje ...

Het is al weer zo'n 30 jr geleden dat ik op deze manier een bloempothanger heb geknoopt .....

Succes,
Groetjes, Annelies

Bieketjuh
Bead Designer

Bericht door Bieketjuh » do 12 apr 2007 08:29

Indd die bedoel ik en ik denk ook dat dit de knoop is die de mevrouw in kwestie gebruikt heeft. Ik wist alleen niet hoe de knoop noemde :lol: Bedankt voor de hulp, hopelijk geraakt ze er nu uit!

Gesloten