Linkjes naar leuke websites met mooie creaties of handige technieken en/of vragen over dat soort websites kun je hier plaatsen.
Forumregels
Dit subforum is bedoeld voor kralenwebsites ter inspiratie of om technieken te leren. Het is niet bedoeld voor het verwijzen naar kraleninternetshops.
-
Jewel
- Bead Intelligent
-
Contacteer:
Bericht
door Jewel » ma 03 okt 2005 21:55
goldenkim schreef:En mogen de swarovski kralen gewoon nederland in?
Of zijn daar ook nog kosten aan verbonden?
als je pakje bij de douane blijft plakken, betaal je in eeste instantie 19% BTW over de waarde van het pakje incl. de verzendkosten.
Over dat totaal bedrag wordt er voor glas/kristal nog een 6,75% douanetax (invoerrechten) geheven.
Je moet er rekening mee houden dat pakjes met een waarde boven de 22 euro (dacht ik) zo'n 30% duurder uit kunnen vallen.
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!
-
Ayla
- Bead Intelligent
-
Contacteer:
Bericht
door Ayla » ma 03 okt 2005 22:43
Als je onder de 22 euro blijft niet.
-
goldenkim
- Bead Discoverer
-
Contacteer:
Bericht
door goldenkim » di 04 okt 2005 12:19
OK, bedankt!
Groetjes van Sandra
-
lisza
- Bead Designer
-
Contacteer:
Bericht
door lisza » di 04 okt 2005 13:03
Ik heb vandaga mijn pakketje binnen gekregen van anybeads. Was onder de 22 euries, en meneer heeft op de verpakkingsenvelop gezet: GIFT. er staat echter wel op de achterkant dat er in de enveloppe glass beads zitten......maar goed ik heb het pakketje binnen, en nog binnen de 5 dagen die er voor staan ook!!!
Groetjes Lisa
'Het zijn de kleine dingen die het doen in het leven'!
-
m@rlies
Bericht
door m@rlies » di 04 okt 2005 13:06
Het is toch belachelijk dat je 19%btw over de verzendkosten moet betalen
-
Jewel
- Bead Intelligent
-
Contacteer:
Bericht
door Jewel » di 04 okt 2005 13:48
m@rlies schreef:Het is toch belachelijk dat je 19%btw over de verzendkosten moet betalen
dat vind ik nou ook.
-
Helena
- Bead Believer
Bericht
door Helena » di 04 okt 2005 19:39
m@rlies schreef:Het is toch belachelijk dat je 19%btw over de verzendkosten moet betalen
JA, dat vind ik dus ook! Ik vraag me ook al een tijd af waar dat op slaat; als het nou een prudukt is wat je het land inhaalt....
Zelfs als je het als produkt zou beschouwen (dienst=produkt) dan nog blijft er een relatief groot deel buiten onze grenzen.
Ik heb dit ooit eens via e-mail bij douane.nl gevraagd, maar het antwoord dat ik kreeg was niet bepaald een antwoord; het was meer een reaktie van iemand die niet begreep waarom ik die vraag stelde en kwam neer op <het is gewoon zo, gewoon betalen dus>.
Dus daar had ik ook niks aan...
Groetjes,
Helena
-
poing
- Bead Hysteric
Bericht
door poing » di 04 okt 2005 19:52
is best simpel eigenlijk

het is iets dat al heeeeeeeeeeeeeeeel lang bestaat, al van in het ancien regime. toen begon de handel en nijverheid langzaam op gang te komen en de overheid van een land had natuurlijk veel liever dat de 'consumenten'(en vooral kooplui-ondernemers) afgewerkte nijverheidsproducten in eigen land kocht, wat goed is voor de economie, want het geld blijft binnen de grenzen. daarom was er ook geen taks op producten die ze wouden uitvoeren, maar op grondstoffen wel, omdat een land die grondstoffen natuurlijk ook zelf kan gebruiken. afgewerkt producten het land binnen brengen, daar was natuurlijk wel taks op, anders verdiend de overheid er niets aan
snappie?
ipoingtudut
-
Helena
- Bead Believer
Bericht
door Helena » di 04 okt 2005 19:59
Eindelijk eens een antwoord waardoor in elk geval de oorsprong eens verklaard wordt!
Bedankt Poing!
Groetjes,
Helena
-
Jewel
- Bead Intelligent
-
Contacteer:
Bericht
door Jewel » di 04 okt 2005 20:47
Ja, maar in dit geval verdiend de overheid er dus 2 keer op, want een deel van de bezorgkosten die wij betalen voor het paket gaan ook weer naar de TPG die daar dus ook weer een keer belasting over betaald. En dat vind ik dan wel krom.
-
poing
- Bead Hysteric
Bericht
door poing » wo 05 okt 2005 12:52
Jewel schreef:Ja, maar in dit geval verdiend de overheid er dus 2 keer op, want een deel van de bezorgkosten die wij betalen voor het paket gaan ook weer naar de TPG die daar dus ook weer een keer belasting over betaald. En dat vind ik dan wel krom.
de tpg verdiend niets aan post die uit buitenland komt, toch? de zegels zijn toch niet per tpg gekocht,
ipoingtudut
-
Jewel
- Bead Intelligent
-
Contacteer:
Bericht
door Jewel » wo 05 okt 2005 14:22
Maar die krijgen wel een deel uitbetaald door het postbedrijf uit het buitenland.
De TPG gaat dat echt niet voor niks sorteren en bezorgen.
-
poing
- Bead Hysteric
Bericht
door poing » wo 05 okt 2005 17:09
Jewel schreef:Maar die krijgen wel een deel uitbetaald door het postbedrijf uit het buitenland.
De TPG gaat dat echt niet voor niks sorteren en bezorgen.
hm, dat wist ik niet

ipoingtudut