Vilten vraag

Deel tips, vragen en inspiratie over andere hobbies, bijvoorbeeld haken, scrapbooking, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede
Vilten vraag

Bericht door estherwijma » wo 12 okt 2016 19:00

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met vilten? Ik heb haar van mijn hondje en ik heb vandaag wel kraken gemaakt van dat haar en dat was eigenlijk heel erg makkelijk, maar ik weet niet of ik mezelf met een armband van hondentaal zie lopen, dus kreeg ik het idee om een teckel te gaan vilten... Ik heb wat zitten rondkijken op internet en wat filmpjes bekeken, maar vinden lastig om te bepalen hoe ik dit het beste kan aanpakken... Iemand die mij een beetje op weg kan helpen? Of is het idee sowieso te hoog gegrepen voor iemand zonder ervaring? :D
Groetjes Esther

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Vilten vraag

Bericht door Sandra » zo 16 okt 2016 19:53

denk vanaf je mobiel gepost met wat autocorrect ;) kralen gemaakt van haar maar zie jezelf niet met armband van hondenhaar lopen? (ipv hondentaal en kraken ;) )
ik heb er zelf geen ervaring mee dus kan je niet helpen, maar zou het altijd kunnen proberen...anders op een facebook groepje over vilt vragen?

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: Vilten vraag

Bericht door estherwijma » di 18 okt 2016 08:12

Ooh hahahaha is het weer zover met autocorrect :wink: meestal check ik wel, maar vast vergeten hihi!
Bedankt voor jenieuwsbrief :D ik had idd op fb al gekeken naar een groep, maar ik denk dat die groep niet actief is, want ik word niet toegevoegd. Ga op zoek naar een andere groep denk ik. Bedankt iig!
Groetjes Esther

bobby/sieuw
Bead Believer
Berichten:262
Lid geworden op:za 27 dec 2014 17:21
Locatie:Sneek

Re: Vilten vraag

Bericht door bobby/sieuw » wo 19 okt 2016 00:41

Hoi Esther,
Fff zelf op Google zoeken naar een website voor materiaal.
Het maakt wel uit welke vilt merk je koopt als je het mooi wilt hebben.
Plukjes vilt pakken en dan steeds met een (vilt) prikker in een schuimbal prikken.
Ook kan je met plukjes,bolletjes vilt prachtige vormen, dieren, engeltjes etc etc maken.
Zijn ook hele goede nl boeken met uitleg van

Heel veel succes

Hé, het andere hier nu ook reageren. Docc Booff is opgezet door dierenartsen en deze kan je gerust bellen voor een nieuwe uitdaging/iets te leren voor D...

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: Vilten vraag

Bericht door estherwijma » do 20 okt 2016 09:23

bobby/sieuw schreef:Hoi Esther,
Fff zelf op Google zoeken naar een website voor materiaal.
Het maakt wel uit welke vilt merk je koopt als je het mooi wilt hebben.
Plukjes vilt pakken en dan steeds met een (vilt) prikker in een schuimbal prikken.
Ook kan je met plukjes,bolletjes vilt prachtige vormen, dieren, engeltjes etc etc maken.
Zijn ook hele goede nl boeken met uitleg van

Heel veel succes

Hé, het andere hier nu ook reageren. Docc Booff is opgezet door dierenartsen en deze kan je gerust bellen voor een nieuwe uitdaging/iets te leren voor D...
Dank je wel! Ik had al heel veel gegoogled, maar er zijn zo veel soorten naalden e.d. En dat maakt het wat lastig voor mij. Ik wil ook niet veel geld uitgeven voor iets dat ik eerst wil proberen... En ik wil niet vilten met gewone wol, maar met het haar van Doortje, dus dat is toch wel wat anders. Boeken heb ik ook al naar gekeken, maar ik kan niet zomaar alles kopen... Ik heb inmiddels contact gehad met een prof en van haar heb ik goede adviezen gehad.

Doc & Booff is toch gewoond en webshop? Ik ken die shop wel, heb daar weleens besteld :wink: :wink:
Groetjes Esther

Gesloten