Etsy?

Deel tips, vragen en inspiratie over andere hobbies, bijvoorbeeld haken, scrapbooking, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12
Etsy?

Bericht door JMHols » di 01 dec 2015 13:41

Vandaag heb ik besloten om toch maar wat van mijn gemaakte sieraden te verkopen. Nu heb ik ze al op mijn blog gezet. Maar om meer kijkers (en nog liever kopers) te bereiken overweeg ik om ze op Etsy te plaatsen. Daarom mijn vraag aan jullie:

Wie heeft al een Etsy shop en wil haar ervaringen met mij delen, en tips geven? Of is er een andere plaats waar ik het beter te koop kan zetten?

Gebruikersavatar
FunkyBells
Bead Starter
Berichten:70
Lid geworden op:wo 11 nov 2015 16:42
Locatie:hilversum
Contacteer:

Re: Etsy?

Bericht door FunkyBells » di 01 dec 2015 16:16

Hoi,

ik heb een etsy shop, ik vind het een leuk/budget platform om mijn sieraden aan de man te krijgen maar makkelijk is het niet. Er is veel concurrentie en een item plaatsen in je winkeltje is veeeel werk. Vooral ook als je wereldwijd wilt verkopen en je item in twee of meerdere talen aanbied...mede ook omdat Etsy in Nederland vrij onbekend is.

Ik heb het afgelopen jaar (mijn eerste jaar) 28 items verkocht. Ik ben er best tevreden mee aangezien ik ook op handgemaakt marken sta enz...

ik zou het gewoon proberen als ik jouw was, je hebt nauwelijks op start kosten je betaald alleen $0,20 per item die je in je shop wilt zetten en je betaald een heel klein percentage voor een verkocht item.

ik hoop dat je hier wat aan hebt!


groetjes

Odette
Groetjes Odette

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Etsy?

Bericht door JMHols » di 01 dec 2015 16:32

Bedankt voor je antwoord. Ik kijk het nog even aan, volgende week zal ik eens kijken of ik daarwerkelijk een shop aanmaak op Etsy. Het is maar voor een paar van de sieraden wil nog niet alles weg doen.

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Etsy?

Bericht door Kikkertje » do 03 dec 2015 16:01

DaWanda.com. Dit is de Europese variant van Etsy. Minder kosten. Je plaatst de spullen gratis in je shop, betaald alleen na verkoop een percentage. Ik heb best al veel verkocht via DaWanda.
Groetjes, Marjan

Gesloten