Haakvraag: Wat is stkje2smn?

Deel tips, vragen en inspiratie over andere hobbies, bijvoorbeeld haken, scrapbooking, etc.
Gesloten
punkgirl
Bead Anonymous
Berichten:3
Lid geworden op:vr 08 aug 2014 19:25
Haakvraag: Wat is stkje2smn?

Bericht door punkgirl » vr 08 aug 2014 20:11

Hoi,

Blijkbaar wordt dit forum wel gebruikt, dus probeer ik het hier.. Ik ben een beginner met haken.
In het boek "300 Haaktips en Technieken" van Jan Eaton staat bij het zacht golvend stekenpatroon van stokjes (p.57) de afkorting "stkje2sam". Ik denk dat dat betekent dat je in dezelfde steek 2 stokjes moet haken, maar ik krijg een bult en volgens mij moet ik een kuil krijgen. Even verderop staat nl. [2 stkje in volg. ktng] en ik denk dat ik dat doe i.p.v. stkje2sam. Kan iemand mij dus vertellen wat stkje2sam is (en het verschil met 2 stkje in volg. ktng)?

Bedankt!!

Groetjes.

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: Haakvraag: Wat is stkje2smn?

Bericht door Algante » vr 08 aug 2014 20:40

Hallo en welkom op het forum.

Heerlijk, die afkortingen :shock: Ik zou het patroon moeten zien, maar het lijkt me dat er bedoeld wordt dat je twee stokjes samenhaakt? Vooral als je een 'kuiltje' wilt krijgen. Staat er aan het begin (of aan het eind) geen verklarende lijst voor de afkortingen?

Succes toegewenst in ieder geval!
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: Haakvraag: Wat is stkje2smn?

Bericht door Vengy » za 09 aug 2014 17:17

Even gekeken in het boek zelf en ze bedoelen dat je twee stokjes samenhaakt
haaknaald door 1ste stokje draad overhalen en door 2 lussen halen, draad over haaknaald en door volgend stokje lus ophalen
draad over haaknaald, door 2 lussen halen, dan nog eens draad over haaknaald door 3 lussen halen
en klaar ben je