Haakvraag: Wat is stkje2smn?

Deel tips, vragen en inspiratie over andere hobbies, bijvoorbeeld haken, scrapbooking, etc.
Gesloten
punkgirl
Bead Anonymous
Berichten:3
Lid geworden op:vr 08 aug 2014 19:25
Haakvraag: Wat is stkje2smn?

Bericht door punkgirl » vr 08 aug 2014 20:11

Hoi,

Blijkbaar wordt dit forum wel gebruikt, dus probeer ik het hier.. Ik ben een beginner met haken.
In het boek "300 Haaktips en Technieken" van Jan Eaton staat bij het zacht golvend stekenpatroon van stokjes (p.57) de afkorting "stkje2sam". Ik denk dat dat betekent dat je in dezelfde steek 2 stokjes moet haken, maar ik krijg een bult en volgens mij moet ik een kuil krijgen. Even verderop staat nl. [2 stkje in volg. ktng] en ik denk dat ik dat doe i.p.v. stkje2sam. Kan iemand mij dus vertellen wat stkje2sam is (en het verschil met 2 stkje in volg. ktng)?

Bedankt!!

Groetjes.

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: Haakvraag: Wat is stkje2smn?

Bericht door Algante » vr 08 aug 2014 20:40

Hallo en welkom op het forum.

Heerlijk, die afkortingen :shock: Ik zou het patroon moeten zien, maar het lijkt me dat er bedoeld wordt dat je twee stokjes samenhaakt? Vooral als je een 'kuiltje' wilt krijgen. Staat er aan het begin (of aan het eind) geen verklarende lijst voor de afkortingen?

Succes toegewenst in ieder geval!
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: Haakvraag: Wat is stkje2smn?

Bericht door Vengy » za 09 aug 2014 17:17

Even gekeken in het boek zelf en ze bedoelen dat je twee stokjes samenhaakt
haaknaald door 1ste stokje draad overhalen en door 2 lussen halen, draad over haaknaald en door volgend stokje lus ophalen
draad over haaknaald, door 2 lussen halen, dan nog eens draad over haaknaald door 3 lussen halen
en klaar ben je
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

punkgirl
Bead Anonymous
Berichten:3
Lid geworden op:vr 08 aug 2014 19:25

Re: Haakvraag: Wat is stkje2smn?

Bericht door punkgirl » za 09 aug 2014 21:31

Hoi!
Helemaal blij dat ik antwoord krijg op een kralenforum n.b.
Die afkorting staat volgens mij niet uitgelegd in het boek, maar het is zowieso niet te begrijpen voor mij ~:-/
Het patroon staat ook letterlijk op http://gezelligaandehaak.blogspot.be/20 ... troon.html !
Venga: door stokje steken? Je maakt eerst een stokje en dan..? Sorry. Kan ik het ook op youtube vinden?

Groetjes, hoop op meer uitleg.. bedankt allemaal!

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: Haakvraag: Wat is stkje2smn?

Bericht door Vengy » zo 10 aug 2014 14:22

stokje van de vorige toer bedoel ik
je kunt ook steek schrijven
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: Haakvraag: Wat is stkje2smn?

Bericht door Vengy » zo 10 aug 2014 14:26

hier een filmpje gevonden op wave stitch
https://www.youtube.com/watch?v=Vo8q5A7VvSY
misschien heb je er iets aan!
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Haakvraag: Wat is stkje2smn?

Bericht door JMHols » ma 11 aug 2014 09:07

Op dit kralenforum zitten veel mensen met verschillende hobby's, dus we kunnen vast al je vragen beantwoorden. Maar, mocht je echt een brei- en haakforum zoeken dan kan ik forum.hobbydoos.nl aanraden. Stel je daar wel eerst voor want daar ligt dat nogal gevoelig door negatieve ervaringen.

punkgirl
Bead Anonymous
Berichten:3
Lid geworden op:vr 08 aug 2014 19:25

Re: Haakvraag: Wat is stkje2smn?

Bericht door punkgirl » di 12 aug 2014 20:16

Bedankt Vengy!! Het is gelukt!
En bedankt JMHols. Ik zal het uitproberen zodra ik weer eens iets niet begrijp en geen youtube-filmpjes kan vinden.
Ik vind dit forum al helemaal het einde :-)

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: Haakvraag: Wat is stkje2smn?

Bericht door Vengy » di 12 aug 2014 22:05

Super dat het is gelukt is en graag gedaan hoor :wink:
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

Gesloten