resin

Deel tips, vragen en inspiratie over andere hobbies, bijvoorbeeld haken, scrapbooking, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
narda
Bead Believer
Berichten:299
Lid geworden op:wo 11 jul 2012 16:04
Locatie:deurne
resin

Bericht door narda » do 08 mei 2014 08:36

ben op zoek naar resin tips, heb op het internet al verschillende dingen gezien met resin en dat lijkt me leuk.
mss iets waar ik niet te veel in dezelfde houding moet zitten zoals het kralen op haken?
ik heb al wat opgezocht en weet de kleine basis dat het met vloeistof is dat moet uitharden.
kan iemand me er meer over vertellen , is het een gepros en gesmos , riekt het t hard , kleeft het overal aan waar het niet moet kleven? of is het netjes werken en kan er niet te veel mislopen met het product?
heb je er nog extra ander materiaal voor nodig? enz enz enz
alle tips en links zijn welkom
grt narda
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: resin

Bericht door JMHols » do 08 mei 2014 10:48

Resin obsession, daar kun je veel info vinden. Ze hebben ook handige tips op hun pinterestt boards.

Het spul is reukloos, maar giftig dus je moet wel handschoenen dragen of goed oppassen dat het niet op je handen komt. Het werkblad kun je beter ook beschermen. Je kunt niet alle soorten mallen gebruiken heb ik ervaren. Ik had leuke modelletjes waar bonbons in had gezeten maar dat werkte helaas niet. Er komen snel luchtbelletjes in, dat kun je voorkomen door direct na het gieten er zachtjes overheen te blazen met een rietje. Het werkmateriaal kun je direct schoonmaken met aceton.

Ik heb mijn materiaal bij www.zilverklei.eu gekocht, die heeft een starterspakket met een Engels boek over Resin, ook krijg je volgens mij van hen een Nederlandse gebruiksaanwijzing.
zij verkopen ook het goede soort epoxy, andere is vaak minder helder. Als je nog meer wilt weten, stuur je ragen dan maar naar mijn email adres, dan zal ik proberen ze te beantwoorden.

Gebruikersavatar
narda
Bead Believer
Berichten:299
Lid geworden op:wo 11 jul 2012 16:04
Locatie:deurne

Re: resin

Bericht door narda » do 08 mei 2014 11:00

dank je JMhols , ben juist in veritas geweest maar daar hadden ze niet veel en ook niet goede info.
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: resin

Bericht door JMHols » vr 09 mei 2014 11:01

Op Ebay kun je ook veel mallen kopen.

Csillag
Bead Fan
Berichten:310
Lid geworden op:ma 02 dec 2013 16:19
Locatie:België

Re: resin

Bericht door Csillag » ma 12 mei 2014 20:45

Bedankt voor het delen van de "resin obsession", leuke site.

Gesloten