taartvraag 16-9

Deel tips, vragen en inspiratie over andere hobbies, bijvoorbeeld haken, scrapbooking, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede
taartvraag 16-9

Bericht door estherwijma » zo 16 sep 2012 18:45

Ik heb een taartvraag! Ik wil namelijk voor mijn verjaardag een taart maken in de vorm van een hondenbot en die bekleden met marsepein, alleen...ik heb hier totaal geen ervaring mee!
Zelf dacht ik eraan om iets van een cake te maken en daar een hondenbot uit snijden, maar kan dat wel? En hoe kan ik deze dan het best bekleden?
Als iemand goede tips heeft, hoor ik het graag!!
Groetjes Esther

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: taartvraag 16-9

Bericht door Algante » zo 16 sep 2012 19:16

Wat een leuk idee! Je cake moet wel hartstikke stevig zijn, anders wordt het een enorm gekruimel als je gaat snieden, vrees ik. Ik heb gezocht op botvormen, maar ze zijn alleen maar in klein fomaat te vinden, zo'n beetje 9,5 cm. Is het mss een idee allemaal kleintjes te maken en die rechtop te zetten, mooie strik derom? Zoietsw als een Charlottetaart.
Afbeelding
Hoeft er meteen niet meer gesneden te worden: hapklare brokken ;)

Zo'n kleintje is bijvoorbeeld (laatste!) te koop bij:
http://www.taartendecoratie.nl/uitverko ... 66106.html
Afbeelding
Uitsteker geschikt voor koekjes en marsepein/fondant. 4,5 x 9,5 cm groot, € 1,95.

Marsepein is niet gemakkelijk te maken, tijdrovend karwei. Je kunt het kant-en-klaar kopen bij de banketbakker.

Iig heel veel plezier en succes toegewenst!
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: taartvraag 16-9

Bericht door Zina » zo 16 sep 2012 20:49

Ik raad je juist aan geen stevige maar sponscake mix te kopen. Deze mix is ondermeer (online) bij de Jamin te koop. De snijd je uit en deze besmeer je met een laag botercreme. De fondant/marsepein raad ik aan bij de xenos of de Hema te kopen, deze zijn goedkoper als bij de Jamin, maar mocht het je niet uitmaken kan je ook alles bij de Jamin kopen.

Mocht je kleintjes willen maken, raad ik aan cupcakes te maken en die te versieren met fondant, marsepein of ook botercreme, en daar bovenop de botjes. De mix is het goedkoopst en best goed van de Hema.

De vormpjes vind je ook wel bij de action bij de kookspullen. Bij de Jamin heb je echter de grootste kans van slagen voor alles tegelijk. Ik denk dat als je kosten besparend bezig gaat je ongeveer 10 euro goedkoper uit komt als je meerdere kleuren wilt, wil je maar 1 kleur of 2 kan je net zo goed alles bij de Jamin vandaan halen.
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
Bianc
Bead Fan
Berichten:394
Lid geworden op:zo 16 okt 2011 20:24
Locatie:Harlingen
Contacteer:

Re: taartvraag 16-9

Bericht door Bianc » zo 16 sep 2012 22:16

Je kunt ook diverse dunne lagen bakken en die tot een hondenbot te verwerken... Je kunt er van alles tussen smeren zodat de laten blijven plakken (bv jam, botercreme etc). Daarna inderdaad zoals Zina dat aangeeft te bekleden met marsepein... :)

Succes! :byebye

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: taartvraag 16-9

Bericht door JMHols » ma 17 sep 2012 08:50

Kijk eens bij deleukstetaartenship.nl volgens mij kin je daar ook veel tips vinden, en ze hebben een forum, daar zou je het ook eens kunnen vragen.

Charlene
Bead Starter
Berichten:96
Lid geworden op:wo 02 nov 2011 21:46
Locatie:Arendonk
Contacteer:

Re: taartvraag 16-9

Bericht door Charlene » ma 17 sep 2012 09:20

Ik denk dat volgend linkje een voorbeeld is van wat je zoekt :
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... ?id=133319" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien kan je je aanmelden op het forum en met de maker in contact komen...

Mij lijkt het dan het makkelijkste om verschillende cake's te bakken en deze te stapelen en dan er de vorm uit te gaan snijden beetje voor beetje. (Bv door op een paier de vorm van een bot te tekenen en dit als "patroon" op je cake te leggen en daarrond te snijden.
Ik ben niet DIE...
Ik ben niet ZIJ...
Ik,.. ik ben gewoon mezelf!

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: taartvraag 16-9

Bericht door Algante » ma 17 sep 2012 10:05

Hoe vind je deze pop cakes? (lijkt me ook een hoop geklieder om te maken)
hondenbot cake pops.JPG
hondenbot cake pops.JPG (36.1KiB)7071 keer bekeken
Waarom wil je eigenlijk een hondenbottaart?
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: taartvraag 16-9

Bericht door estherwijma » ma 17 sep 2012 16:36

Wat een boel reacties al! Bedankt! Ik kan daar zeker iets mee! Waarom een hondenbottaart?haha! Ik vier mijn verjaardag alleen voor mijn twee beste vriendinnen, de ene ken ik via een teckelforum (zij heeft twee teckels en ik heb er eentje) en die andere vriendin heeft geen honden op zich, maar is ook een groot dierenvriend en gek op mijn hondje, vandaar! Ik zag zo'n taart laatst elders langskomen en vond dat superleuk! Ik denk dat ze het echt grappig vinden als ik ook zoiets doe!
Zo'n charlottetaart vind ik ook wel een heel leuk idee en cupcakes versieren had ik ook al aan gedacht, maar het lijkt me zo leuk om eens zo'n taart te maken, maar mss is het ook wel te hoog gegrepen!
Ik ben iig op internet wel al een site tegengekomen waar ze uitleggen hoe je een hondenbot kan maken van cake, dus dat is al wat!

@Charlene, die link is idd precies wat ik zoek!

Nogmaals bedankt voor jullie tips! Mochten er nog meer tips zijn, graag! Het resultaat zal ik uiteraard laten zien!
Groetjes Esther

Gesloten