Wandelende takken

Deel tips, vragen en inspiratie over andere hobbies, bijvoorbeeld haken, scrapbooking, etc.
Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:
Wandelende takken

Bericht door Zina » di 21 feb 2012 21:37

Hoi dames,

een beetje gekke vraag van mij deze keer. Mij vriend wil heel graag wandelende takken. Ik wist zelf niet dat hier wel 100de soorten van zijn, maar het blijkt inderdaad toch een interessanter beestje te zijn als ik dacht.

Weet iemand waar ik deze kan kopen in de buurt van Drachten/Groningen/Leeuwarden???
(Ik dacht miss heeft iemand kennissen/familieleden die deze hobby ook hebben???)

Het gaat hier niet om de simpele takken maar om de wat interessantere soort.

Verzenden mag ook (schijnt te kunnen) liever geen verse eitjes.
Laatst gewijzigd door Zina op wo 22 feb 2012 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
lidewij
Bead Lover
Berichten:480
Lid geworden op:wo 05 mei 2010 09:21
Locatie:zandpol
Contacteer:

Re: Wandelende takken

Bericht door lidewij » wo 22 feb 2012 10:38

grote dierenspecialzaak kunnen vaak wel bestellen.

en op marktplaats zijn ook te vinden http://kopen.marktplaats.nl/search.php? ... &distance=" onclick="window.open(this.href);return false;

succes verder . :byebye
geniet elke dag van het leven, haal er elke dag wat moois uit!

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Wandelende takken

Bericht door Zina » wo 22 feb 2012 11:02

Dankje lidewij, maar op marktplaats zijn ze vaak zover weg. En aangezien we geen auto hebben wordt het dan een heel duur ritje.

Dat bestellen gaan we vanmiddag proberen bij een zaak die wel de 'gewone' takken heeft.
Altijd aan het kralen...

Sonj@
Bead Interested
Berichten:131
Lid geworden op:vr 10 feb 2012 09:06
Locatie:Lelystad
Contacteer:

Re: Wandelende takken

Bericht door Sonj@ » wo 22 feb 2012 11:13

Ha, ha wat leuk om te lezen.
Ook ik heb ooit 1 wandelende tak gehad toen ik 12 jaar was, hij groeide zo snel, dat ik zijn bak niet meer durfde te verschonen en ik hem terug gegeven heb aan mijn buurjongen. :D
enne mijn vriendin die er gelijk een paar had genomen, wist niet wat ze zag toen ze op een dag het kamertje open deed waar ze stonden, de baby's liepen over de muren.
Ha, ha ik wil je niet bang maken hoor, maar ik zou er wel een deksel op doen.
Groetjes Sonja

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Wandelende takken

Bericht door Zina » wo 22 feb 2012 11:54

Haha, ja dat verhaal is heel herkenbaar! Mijn vriend had vroeger ook de "gewone" wandelende tak en die fokken bij bosjes! Ook vanwege het ontsnap probleem mocht hij toen van zijn moeder geen wandelende takken meer. Tijden later vonden ze ze nog overal lopen in huis haha :mrgreen:

Maar als je de eitjes er uit haalt en verkoopt/ weggooit/ weg geeft valt het wel mee.
Als je dat niet doet krijg je overbevolking!

Een vrouwtje legt 2-4 eitjes per dag. Laten we zeggen dat ze in 1 jaar 1000 eitjes legt.
Die eitjes komen na ongeveer 6 maanden uit. Dus dan heb je na 6 maanden 4 takken, na 1 maand 91 takken en na 6 maanden ongeveer 500 takken die weer eieren gaan leggen! :shock:

Nou dan krijg je dus over de muren lopende takken haha :D
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Wandelende takken

Bericht door Zina » wo 22 feb 2012 22:59

Even een update voor wie het leuk vind, deze takken/bladeren hebben we nu in bestelling toch maar in de vorm van eieren. Er was hier in de buurt geen volwassen tak te vinden helaas. Maar toch vind ik het wel erg spannend! Helaas is het nog wel even wachten want de eitjes kunnen er nog wel 4-6 maanden over doen voordat ze uitkomen, maar het kan ook over een maand al zover zijn! :D Het is zo spannend, alsof je hond puppy's krijgt haha :D :banaan:

Hier kan je ze zien;

De flappentak :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=adO7nqBhpA0" onclick="window.open(this.href);return false;

Het wandelend blad;
http://www.youtube.com/watch?v=Hx7NrHjOIys" onclick="window.open(this.href);return false;

Achrioptera fallax‏; :(L)
http://www.youtube.com/watch?v=uictIsdUlzs" onclick="window.open(this.href);return false;
Altijd aan het kralen...

Hilde
Bead Intelligent
Berichten:1255
Lid geworden op:di 20 sep 2005 16:59
Locatie:Nijmegen

Re: Wandelende takken

Bericht door Hilde » do 23 feb 2012 07:33

Ziet er erg interessant uit. Maar ik ga toch maar voor een hondenpuppy. :wink:
Afbeelding
Groetjes
Hilde

Gebruikersavatar
Eostre
Bead Producer
Berichten:1244
Lid geworden op:do 16 dec 2010 12:07

Re: Wandelende takken

Bericht door Eostre » do 23 feb 2012 10:50

:shock: Die laatste vind ik toch wel erg eng moet ik zeggen. Ik ben ook als de dood voor spinnen en deze heeft er wel een beetje van weg.(sorry)
Ik vind het voor jullie heel spannend en leuk, maar zelf hou ik het bij mijn hondje.

Gebruikersavatar
lidewij
Bead Lover
Berichten:480
Lid geworden op:wo 05 mei 2010 09:21
Locatie:zandpol
Contacteer:

Re: Wandelende takken

Bericht door lidewij » do 23 feb 2012 11:07

aparte beetjes :mrgreen:

heel veel succes met wachten. :byebye
geniet elke dag van het leven, haal er elke dag wat moois uit!

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Wandelende takken

Bericht door Kikkertje » do 23 feb 2012 11:26

Ik ga toch liever voor een dier met een wat hoger knuffelgehalte. Wij hebben 2 poezen en een hond en ik wil er graag nog een Golden Retrievertje bij.

Met vakanties lijkt me dit dan wel weer handig. Je brengt gewoon de bak met takken naar de buren of wie ze dan ook verzorgen. Of zie ik dat verkeerd?
Ik ben benieuwd wanneer we van je horen dat de beestjes uit hun ei gekropen zijn.
Groetjes, Marjan

jewel76
Bead Lover
Berichten:476
Lid geworden op:di 18 aug 2009 11:45
Locatie:vianen

Re: Wandelende takken

Bericht door jewel76 » do 23 feb 2012 11:27

Vind de eerste 2 wel leuk, maar die 3e vind ik minder.
En ik ben niet bang voor spinnen, maar deze oogt gewoon wat minder lief :lol: .

Gr. Jewel

Gebruikersavatar
KralenHebbedingetjes
Bead Fan
Berichten:393
Lid geworden op:za 21 aug 2010 20:32
Locatie:Lisse
Contacteer:

Re: Wandelende takken

Bericht door KralenHebbedingetjes » do 23 feb 2012 13:17

Ik weet nog wel dat "vroeger" mijn zus (hier ook actief op het forum :mrgreen: ) voor een blauwe maandag wandelende takken heeft gehad. Vond het maar raar dat takjes beestjes zijn zeg maar en nog wel eigenlijk, of wonderlijk.
Heel veel plezier ermee en laat ons maar via het forum meegenieten :byebye
Pluk de dag, no one promised you tomorrow!

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Wandelende takken

Bericht door Zina » do 23 feb 2012 17:00

Kikkertje schreef:Ik ga toch liever voor een dier met een wat hoger knuffelgehalte. Wij hebben 2 poezen en een hond en ik wil er graag nog een Golden Retrievertje bij.

Met vakanties lijkt me dit dan wel weer handig. Je brengt gewoon de bak met takken naar de buren of wie ze dan ook verzorgen. Of zie ik dat verkeerd?
Ik ben benieuwd wanneer we van je horen dat de beestjes uit hun ei gekropen zijn.
Ja ze zijn heel makkelijk te onderhouden! Een kind kan de tak doen haha :D

Het is een kwestie van elke dag verse blaadjes en sproeien met de plantenspuit. Alleen het wandelend blad wil graag af en toe "gewapperd" worden. Dus daar moet 3 keer per dag even een kwartiertje zacht de ventilator op staan, dan eten ze beter :D
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Wandelende takken

Bericht door Zina » do 23 feb 2012 17:01

Wat leuk dat jullie allemaal zo mee leven! :D Ik zal regelmatig proberen foto's te plaatsen :D
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
Moon
Bead Dreamer
Berichten:725
Lid geworden op:ma 09 okt 2006 08:59
Locatie:Almere

Re: Wandelende takken

Bericht door Moon » do 23 feb 2012 21:41

Ik vind het wandelende blad wel erg leuk. Ik heb vroeger als kind ook wandelende takken gehad. Ik vond het leuk om die af en toe uit de bak te halen en een stukje te laten lopen. Totdat ik een keer eventjes uit de kamer was en die tak uit het oog was verloren. Nou ga dan maar zo'n tak zoeken in je kamer. [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img] Uiteindelijk vond ik 'm in de groene gordijnen. :mrgreen:
Groetjes van Monica

Gesloten