Wandelende takken

Deel tips, vragen en inspiratie over andere hobbies, bijvoorbeeld haken, scrapbooking, etc.
Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:
Re: Wandelende takken

Bericht door Zina » do 01 mar 2012 20:41

Bedankt allemaal, en inderdaad op naar de volgende! :D

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: Wandelende takken

Bericht door Algante » do 01 mar 2012 20:49

Afbeelding
En veel succes toegewenst voor de kraamkamer!
Afbeelding
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Wandelende takken

Bericht door Zina » za 03 mar 2012 17:43

Dankjewel! En vandaag is trouwens ook de 2e geboren! :banaan: :D

Omdat deze kleine veel groter is als de eerste, kunnen we aan nemen dat de eerste een mannetje is en de 2e een vrouwtje. Dat vinden we helemaal super want dan hebben we meteen een even oud koppeltje. Ze worden dus allebei gelijk geslachtsrijp waardoor er een goede kans is op bevruchte eitjes. Dat is nog wel 6 maanden verderop,en er kan nog van alles gebeuren, maar het is leuk om hier naar uit te kijken! :D

Dan hebben we dus als het mee zit over een klein jaar onze echte eigen gekweekte jongen! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Moon
Bead Dreamer
Berichten:725
Lid geworden op:ma 09 okt 2006 08:59
Locatie:Almere

Re: Wandelende takken

Bericht door Moon » zo 04 mar 2012 22:47

Wat leuk zeg! Dat duurt best lang voordat ze geslachtsrijp zijn. Ik vind die wandelende bladen er wel leuk uitzien. Veel geluk met de kleintjes en dat er maar een hoop kleintjes mogen volgen.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar je vlinder. Ik heb er even op gegoogled, want ik kende ze niet. Wel apart om een vlinder als huisdier te hebben, maar wat ik begreep vliegen ze ook nauwelijks en leven ze maar 3 dagen. Ik ben erg benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen.
Groetjes van Monica

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Wandelende takken

Bericht door Zina » ma 05 mar 2012 23:21

@ Moon, ik heb de vlinders helaas af moeten zeggen :( Er vertelde me iemand met ervaring dat de vlinders niet geschikt zijn voor mensen met Astma omdat ze heel erg stoffen. Dus helaas...

Ik heb voor jullie 2 foto's van Pompel (ons eerste wandelend blaadje) :D

Dit is Pompel na 2 dagen;
04032012282.JPG
04032012282.JPG (185.88KiB)7249 keer bekeken
Dit is Pompel vandaag;
05032012288.JPG
05032012288.JPG (149.98KiB)7249 keer bekeken
Zoals je kan zien wordt Pompel steeds groener! Dit is een goed teken, het betekend namelijk dat hij groeit en eet. Voor wie het leuk vind heb ik een link van een ander forum, ik houd daar een soort dagboekje bij over Pompel :D

http://geleedpotigen.yourbb.nl/viewtopic.php?f=145&t=24" onclick="window.open(this.href);return false;
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
Moon
Bead Dreamer
Berichten:725
Lid geworden op:ma 09 okt 2006 08:59
Locatie:Almere

Re: Wandelende takken

Bericht door Moon » ma 05 mar 2012 23:48

Oh jammer van de vlinders, maar het klinkt wel logisch dat ze stoffen. Ze hebben toch een soort poeder op de vleugels. Fijn dat het met Pompel goed gaat. Je ziet inderdaad al wat groene kleur doorkomen. Ik blijf me verbazen over de natuur en de aparte, mooie dieren die erin voorkomen. Ik vind het erg bijzonder.
Groetjes van Monica

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: Wandelende takken

Bericht door Mar-JoYa » za 21 apr 2012 14:12

De soort van het eerste you-tube filmpje vond ik echt onzettend grappig!!!!!!! en zelfs...een klein beetje....schattig :wink: Is Pompel nou van dit type of zag ik dat verkeerd...
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
narda
Bead Believer
Berichten:299
Lid geworden op:wo 11 jul 2012 16:04
Locatie:deurne

Re: Wandelende takken

Bericht door narda » zo 06 jan 2013 18:31

was is aan het neuzen bij jou ;) en kwam hier op uit , wij hebben vroeger voor onze kinderen de gewone ook nog gehad , na een tijdje waren ze ze beu en konden ze terecht bij een vriendin van ons , nou die had ze inderdaad ook over muren lopen , probleem was dat zij zelf ze niet goed tegen de muren zag hangen dus er waren er wel wat die de vrije loop hadden :) af en toe gingen we ze dan maar "vangen "
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Wandelende takken

Bericht door Zina » zo 06 jan 2013 21:29

Haha ja we hebben hier ook regelmatig een renner :P Maar die vang ik altijd zo weer even, ze zijn niet zo snel. Allleen de vliegende kunnen wat lastiger zijn :lol:

Ik heb nu nog maar een paar soortjes over en er is net toevallig een nieuwe 'Pompel" uit gekomen :) Een soort heeft het helaas niet overleefd vanwege een schimmel in de bak. Ik snap nog steeds niet hoe dat gekomen is. Waarschijnlijk toch van buiten met het voer ofzo mee genomen? Het was heel sneu iig :(
Altijd aan het kralen...

Gesloten