Teresa Burrows Beadwork
http://www.glassartcanada.ca/artist.php?id=563" onclick="window.open(this.href);return false;
http://beadwork.about.com/b/2011/08/27/ ... hidden.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze kunstenares maakte beadwork dat in opspraak kwam door de topic wat zij gebruikte, nml de verdwijningen en moorden op aboriginal vrouwen in de afgelopen 20 jaar. Een triest verhaal achter dit prachtige werk.
De gezichten in haar beadwork zijn blijkbaar zo gelijkend met de overleden vrouwen en blijkbaar had ze geen toestemming gevraagd aan de familie om deze images te gebruiken.
http://beadwork.about.com/b/2011/08/27/ ... hidden.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze kunstenares maakte beadwork dat in opspraak kwam door de topic wat zij gebruikte, nml de verdwijningen en moorden op aboriginal vrouwen in de afgelopen 20 jaar. Een triest verhaal achter dit prachtige werk.
De gezichten in haar beadwork zijn blijkbaar zo gelijkend met de overleden vrouwen en blijkbaar had ze geen toestemming gevraagd aan de familie om deze images te gebruiken.
glass is hot
- sanegdokter
- Moderator
- Contacteer:
Re: Teresa Burrows Beadwork
Soooow heel knap maar wat heftig tjeee

Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie
- Zina
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Zo dat moet veel wekr zijn!
knap hoor!
Ow ik zit weer niet goed te lezen zie ik
Ja this een beetje dubbel. Ligt er ook aan hoe de nabestaande er tegenover staan denk ik.

Ow ik zit weer niet goed te lezen zie ik

Ja this een beetje dubbel. Ligt er ook aan hoe de nabestaande er tegenover staan denk ik.
Laatst gewijzigd door Zina op do 03 nov 2011 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd aan het kralen...
het is zeker kunst wat zij maakt met kraaltjes.
maar terecht dat zij erop gewezen is dat de afbeeldingen heftig zijn en te veel lijken op echte slachtoffers.
dat kan je ook niet maken vind ik....sterker nog, waarom vragen om toestemming om het wel te mogen, zoiets hoor je niet te doen.
ik vind het respectloos om zoiets te doen tegenover alle mensen die banden hebben/hadden met de slachtoffers.
maar dat neemt niet weg dat het kunstwerken op zich zijn, absoluut.
maar terecht dat zij erop gewezen is dat de afbeeldingen heftig zijn en te veel lijken op echte slachtoffers.
dat kan je ook niet maken vind ik....sterker nog, waarom vragen om toestemming om het wel te mogen, zoiets hoor je niet te doen.
ik vind het respectloos om zoiets te doen tegenover alle mensen die banden hebben/hadden met de slachtoffers.
maar dat neemt niet weg dat het kunstwerken op zich zijn, absoluut.
- sanegdokter
- Moderator
- Contacteer:
Ik vindt het niet vragen zeker respectloos, maar het kan juist een eerbetoon zijn wanneer ze het had gevraagd en daarna bv de projecten had geschonken aan de familie of de opbrengst gedoneerd had aan een stichting die hiervoor staat.
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie
ja sandra, als je het zo bekijkt, dus in combinatie met bv een bepaald goed doel/project dan heb je zeker gelijk...dan zou het zeker iets moois kunnen zijn.
wauw wat ze maakt.
maar er zijn grenzen wat je kunt maken.
ze had beter kunnen vragen en dan werken dan doneren aan familie,s .
maar er zijn grenzen wat je kunt maken.
ze had beter kunnen vragen en dan werken dan doneren aan familie,s .
geniet elke dag van het leven, haal er elke dag wat moois uit!
Denk dat in de kunst juist grenzen moeten worden opgezocht om de wereld een spiegel voor te houden. We zijn zo imuun geworden voor wat er in de wereld om ons heen gebeurd door alles wat we voorgeschoteld krijgen op tv, film, internet.
Dit werk zie ik als aandacht vragen voor een onderwerp wat gruwelijk en pijnlijk is, iets wat aan de kaak gesteld moet worden en onder de aandacht gebracht. Een protest. In het kader van: dit nooit meer!
Dit werk zie ik als aandacht vragen voor een onderwerp wat gruwelijk en pijnlijk is, iets wat aan de kaak gesteld moet worden en onder de aandacht gebracht. Een protest. In het kader van: dit nooit meer!
glass is hot